Płatności Google Pay

  • Nie musisz mieć przy sobie portfela ani karty, aby zapłacić za zakupy
  • Korzystaj z Google Pay na telefonie z systemem Android lub smartwatchu – płać szybko i wygodnie na całym świecie

Jak zacząć korzystać z Google Pay?

1
Otwórz aplikację Portfel Google lub pobierz ją ze sklepu Google Play
2
Dodaj kartę płatniczą w aplikacji Portfel Google – zeskanuj dane karty lub wprowadź je ręcznie
3
Wpisz kod, który otrzymasz SMS-em i ustaw swoją kartę jako domyślną do płatności Google Pay

Pytania i odpowiedzi

  • Google Pay działa w połączeniu z kartami Mastercard i Visa wydanymi dla:

  • Tak, jeśli nastolatek skończył 16 lat i ma PKO Konto dla Młodych. Młodsi klienci, którzy skończyli 13 lat, mogą korzystać z płatności zbliżeniowych BLIKIEM w aplikacji IKO, a dzieci poniżej 13 lat mogą płacić zbliżeniowo kartą PKO Junior.
  • Tak. Portfel Google pozwala na dodanie wielu kart debetowych i kredytowych – zarówno kart Mastercard, jak i Visa.
  • Tak. Ta sama karta może być jednocześnie dodana do Portfela Google na różnych urządzeniach i można z niej korzystać w tym samym czasie.
  • Tak. Z Google Pay zapłacisz za granicą tak samo jak w Polsce – w terminalach zbliżeniowych i wybranych sklepach internetowych. Zasady rozliczeń transakcji dokonywanych za pomocą Google Pay za granicą, są dokładnie takie same jak w przypadku powiązanej karty płatniczej. Jeśli chcesz płacić za granicą bez opłat za przewalutowanie, otwórz konto walutowe i podepnij kartę wielowalutową do konta
  • Tak. Z Google Pay zapłacisz w sklepach internetowych w kraju i za granicą. Aby rozpocząć płatność, wystarczy kliknąć w logo Google Pay.

    Logo Google Pay
  • Limity są takie same jak dla podpiętej karty płatniczej. Limit jest wspólny – niezależne od tego, czy płacisz kartą plastikową, czy z Google Pay.
  • Tak. Nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat za korzystanie z Google Pay.
  • Nie, nie musisz mieć.
  • Tak. Po dodaniu karty do Portfela Google jej dane są zmieniane na wirtualny ciąg znaków, którego nie można wykorzystać poza aplikacją. Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. W procesie aktywacji Google Pay wpisz dane karty tylko na swoim urządzeniu i nie udostępniaj ich innym osobom.
  • Zanim zapłacisz za zakupy, musisz najpierw odblokować ekran swojego urządzenia. Nawet jeśli nie masz ustawionej blokady ekranu, to włączenie Google Pay będzie wymagało wprowadzenia dodatkowego zabezpieczenia, np.:

    • biometrycznego (odcisku palca lub rozpoznawania twarzy 3D)
    • kodu PIN
    • hasła
  • W takim przypadku zadzwoń na naszą infolinię pod numerem 800 302 302 albo zastrzeż lub usuń kartę w serwisie iPKO. Jeśli zastrzeżesz kartę, automatycznie zniknie ona z Portfela Google.
  • Nie, w takiej sytuacji nie możesz zapłacić z Google Pay.
  • W takim przypadku karta automatycznie zniknie z Portfela Google. Jeśli włączysz czasową blokadę karty w aplikacji IKO, to też nie zapłacisz z Google Pay.
  • Nie. Płatność potwierdzisz przez odblokowanie ekranu swojego urządzenia.
  • W Portfelu Google wybierz kartę, którą chcesz usunąć, kliknij ikonę trzech kropek, a następnie Usuń formę płatności.
  • Tak. Kartę do Google Pay dodasz bezpośrednio w aplikacji Portfel Google. Warto jednak korzystać z aplikacji IKO, dzięki której możesz mieć m.in. wygodny podgląd na Twoje pieniądze na koncie lub historię transakcji.
  • Tak, możesz korzystać z płatności zbliżeniowych w aplikacji IKO i Google Pay na tym samym urządzeniu. W ustawieniach telefonu wybierz, która aplikacja ma być domyślna dla płatności zbliżeniowych.
  • Jeżeli w Portfelu Google masz więcej niż jedną kartę, karta domyślna to ta, którą zapłacisz z Google Pay od razu po odblokowaniu urządzenia. Po wejściu do Portfela Google możesz zmienić wcześniej ustawioną kartę domyślną lub wybrać inną kartę do zrobienia tylko jednej płatności.
  • Nie musisz szukać w sklepie czy na terminalu logo Google Pay. Płatności Google Pay są akceptowane we wszystkich terminalach w kraju i na świecie, które przyjmują płatności zbliżeniowe i najczęściej są oznaczone tzw. falką – taką samą jak na kartach zbliżeniowych.

Aplikacja (mobilna) IKO

Definicja prawna

to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.

Co to dla Ciebie znaczy?

Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.

Serwis (internetowy) iPKO

Definicja prawna

to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.

Co to dla Ciebie znaczy?

Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.