Ważne! Logowanie do serwisu iPKO
Pamiętaj, Twoje dane logowania powinny być znane tylko Tobie, nie zapisuj ich w przeglądarkach,
sprawdzaj adres strony logowania oraz ikonę kłódki w oknie przeglądarki (symbolizuje poprawność certyfikatu bezpieczeństwa).
Dbając o najwyższy poziom zabezpieczeń Twojego konta, zablokowana została możliwość zapamiętywania danych logowania do Twojego konta w przeglądarkach internetowych.
Oznacza to, że logując się do serwisu iPKO wymagane jest każdorazowe wpisanie danych logowania:
- numeru klienta lub przyjaznego loginu – Ty wybierasz, czego chcesz używać; numer klienta to ciąg cyfr, który otrzymujesz na umowie otwarcia i prowadzenia rachunku w PKO Banku Polskim; przyjazny loginnadajesz samodzielnie w serwisie iPKO, wystarczy, że zalogujesz się do swojego konta i wybierz:
- Ustawienia -> Kanały dostępu -> Zdefiniuj login – korzystając z nowego iPKO https://www.ipko.pl/nowe/
- Dostęp -> Zarządzaj loginem -> Zdefiniuj login – korzystając z dotychczasowego iPKO https://www.ipko.pl/
- hasła – nadanego przez Ciebie samodzielnie w trakcie aktywacji serwisu lub późniejszych zmian.
Jeśli chcesz, możesz korzystać z dodatkowego elementu wzmacniającego bezpieczeństwo logowania – hasła z tokena. Aby go używać konieczne jest aktywowanie i stosowanie tokena, jako narzędzia potwierdzającego zlecenia. Więcej o tokenie
Postaw na wygodę logowania ustalając w serwisie iPKO łatwiejszy do zapamiętania własny przyjazny login, zamiast logowania numerem klienta.
Kluczowe zalety korzystania z przyjaznego loginu:
- nie musisz pamiętać ciągu 8 cyfr nadanych przez Bank przy każdym logowaniu do Twojego konta – łatwiej zapamiętać własny login,
- unikniesz potrzeby zapamiętywania w swoim komputerze, czy przeglądarce Twojego numeru, zwiększając bezpieczeństwo dostępu do Twojego konta,
- w dowolnym momencie, podobnie jak w przypadku hasła, dokonasz zmiany loginu – w przypadku pojawienia się wirusa na Twoim komputerze takie działanie jest zalecane.
Zaloguj się do konta i ustaw przyjazny login już dziś: https://www.ipko.pl/nowe/ lub https://www.ipko.pl/
10 zasad cyberbezpieczeństwa
1. Dokładnie sprawdzaj treść SMS-a i powiadomienia IKO
W szczególności zwróć uwagę na kwotę i rodzaj transakcji oraz nr konta do przelewu2. Nikomu nie udostępniaj swoich poufnych danych
Weryfikuj, gdzie podajesz loginy, hasła, nr PESEL, dane kart i nr CVV2/CVC2 lub kody BLIK3. Nie zakładaj, że widoczna nazwa nadawcy jest prawdziwa
Sprawdzaj e-maile, SMS-y i połączenia telefoniczne. Oszuści potrafią podrobić numer telefonu, który wyświetla się na Twoim ekranie. W aplikacji IKO możesz zweryfikować, czy dzwoni do Ciebie pracownik banku4. Zachowaj ostrożność, jeśli wiadomość wzbudzi Twoje podejrzenia
Nie otwieraj plików, nie klikaj w linki i nie instaluj żadnych dodatkowych aplikacji5. Sprawdzaj adresy i certyfikaty bezpieczeństwa stron, na których się logujesz
Nie zakładaj, że kłódka w pasku adresu strony internetowej oznacza, że jest ona bezpieczna i autentyczna6. Aktualizuj urządzenia i oprogramowanie na komputerze oraz urządzeniach mobilnych
W szczególności systemy operacyjne, aplikacje, przeglądarki i programy antywirusowe7. Twórz długie i skomplikowane hasła
Dodatkowo korzystaj z dwuetapowego logowania – tam, gdzie jest to możliwe8. Nie używaj tego samego hasła do różnych kont
Nie zapisuj także haseł na kartkach ani w plikach na komputerze9. Nie loguj się do serwisu iPKO i aplikacji IKO i nie rób transakcji online przez niezabezpieczone Wi-Fi
W tych sytuacjach unikaj też urządzeń publicznie dostępnych, np. na dworcach, w hotelach lub w centrach handlowych10. Nie podłączaj nieznanych, zewnętrznych nośników danych do swojego urządzenia
Rób to tylko wtedy, gdy masz pewność, że są bezpieczne