2021-03-29

Korzystasz z komunikacji miejskiej z Warszawy i okolic? Od 2 kwietnia 2021 r. masz obowiązek kasowania biletów ZTM Warszawa, które kupujesz w aplikacji IKO. Sprawdź, jak to zrobić.

Jak będziesz kasować bilet w IKO?

  • Wybierzesz opcję Skasuj bilet
    Znajdziesz ją na ekranie potwierdzającym zakup nowego biletu lub w Szczegółach wcześniej kupionego biletu
  • Przełączymy Cię do czytnika kodów QR w aplikacji IKO – skieruj aparat telefonu na kod QR w pojeździe i poczekaj na ekran z potwierdzeniem skasowania
    Na skasowanie biletu masz 10 sekund. Jeżeli nie uda Ci się w tym czasie skasować biletu, będziesz mieć możliwość jego ponownego skasowania (lub innego biletu)  po 5 minutach
  • Bilet czasowy możesz przedłużyć w trakcie jazdy, bez ponownego kasowania, czyli skanowania kodu QR
    Wystarczy wejść w Szczegóły aktywnego biletu i wybrać "Przedłuż ważność biletu". Możesz wybrać taki sam lub zupełnie inny rodzaj biletu

Gdzie znajdziesz kody QR do kasowania biletów kupionych w IKO?

  • w metrze- przed bramkami biletowymi i przy windach, czyli tam, gdzie przekraczasz strefę biletową. Bramkę do metra otwierasz kodem QR ze swojego biletu w aplikacji
  • wewnątrz autobusu, tramwaju i pociągu SKM, KM i WKD - przy wejściu w widocznym miejscu. Kod QR możesz go zeskanować z odległości 2-3 metrów, więc nie musisz się do niego zbliżać

Jak wygląda kod QR do kasowania biletów?
Na każdej naklejce z kodem zobaczysz napis „skasuj bilet z aplikacji”. Natomiast. kody QR w metrze mają numer stacji metra.

Możesz kupić dowolną liczbę biletów na zapas – zobaczysz je w sekcji Do skasowania. Skasować możesz tylko 1 bilet – trafi on wtedy do sekcji Aktywne.

Nowa wersja aplikacji IKO  z możliwością kasowania biletów będzie dostępna do aktualizacji 2 kwietnia br.

Więcej o biletach komunikacyjnych w IKO