Korzystasz z komunikacji miejskiej z Warszawy i okolic? Od 2 kwietnia 2021 r. masz obowiązek kasowania biletów ZTM Warszawa, które kupujesz w aplikacji IKO. Sprawdź, jak to zrobić.
Jak będziesz kasować bilet w IKO?
- Wybierzesz opcję Skasuj bilet
Znajdziesz ją na ekranie potwierdzającym zakup nowego biletu lub w Szczegółach wcześniej kupionego biletu - Przełączymy Cię do czytnika kodów QR w aplikacji IKO – skieruj aparat telefonu na kod QR w pojeździe i poczekaj na ekran z potwierdzeniem skasowania
Na skasowanie biletu masz 10 sekund. Jeżeli nie uda Ci się w tym czasie skasować biletu, będziesz mieć możliwość jego ponownego skasowania (lub innego biletu) po 5 minutach - Bilet czasowy możesz przedłużyć w trakcie jazdy, bez ponownego kasowania, czyli skanowania kodu QR
Wystarczy wejść w Szczegóły aktywnego biletu i wybrać "Przedłuż ważność biletu". Możesz wybrać taki sam lub zupełnie inny rodzaj biletu
Gdzie znajdziesz kody QR do kasowania biletów kupionych w IKO?
- w metrze- przed bramkami biletowymi i przy windach, czyli tam, gdzie przekraczasz strefę biletową. Bramkę do metra otwierasz kodem QR ze swojego biletu w aplikacji
- wewnątrz autobusu, tramwaju i pociągu SKM, KM i WKD - przy wejściu w widocznym miejscu. Kod QR możesz go zeskanować z odległości 2-3 metrów, więc nie musisz się do niego zbliżać
Jak wygląda kod QR do kasowania biletów?
Na każdej naklejce z kodem zobaczysz napis „skasuj bilet z aplikacji”. Natomiast. kody QR w metrze mają numer stacji metra.
Możesz kupić dowolną liczbę biletów na zapas – zobaczysz je w sekcji Do skasowania. Skasować możesz tylko 1 bilet – trafi on wtedy do sekcji Aktywne.
Nowa wersja aplikacji IKO z możliwością kasowania biletów będzie dostępna do aktualizacji 2 kwietnia br.