Przejdź to głównej części strony

Uwaga na fałszywe wiadomości podszywające się pod bank

09.02.2024
Ostrzegamy przed nową kampanią spamu

Fałszywe wiadomości podszywające się pod bank mają temat Ważna aktualizacja bezpieczeństwa konta – Odniesienie:… . W polu adresu fałszywej wiadomości znajduje się opis „iPKO Bank Polski <I181130445@gamadero.tecnm.mx>”.

Bank nie jest autorem tych wiadomości.

W treści wiadomości znajduje się link, który przekierowuje do strony phishingowej, wyłudzającej dane logowania do iPKO.

Nie otwieraj załączników, nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. Jeśli klikniesz w link możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem.

Celem kampanii jest wyłudzenie danych logowania do konta bankowego.

Przykład fałszywego maila:


10 zasad cyberbezpieczeństwa

  • W szczególności zwróć uwagę na kwotę i rodzaj transakcji oraz nr konta do przelewu
  • Weryfikuj, gdzie podajesz loginy, hasła, nr PESEL, dane kart i nr CVV2/CVC2 lub kody BLIK
  • Sprawdzaj e-maile, SMS-y i połączenia telefoniczne. Oszuści potrafią podrobić numer telefonu, który wyświetla się na Twoim ekranie. W aplikacji IKO możesz zweryfikować, czy dzwoni do Ciebie pracownik banku
  • Nie otwieraj plików, nie klikaj w linki i nie instaluj żadnych dodatkowych aplikacji
  • Nie zakładaj, że kłódka w pasku adresu strony internetowej oznacza, że jest ona bezpieczna i autentyczna
  • W szczególności systemy operacyjne, aplikacje, przeglądarki i programy antywirusowe
  • Dodatkowo korzystaj z dwuetapowego logowania – tam, gdzie jest to możliwe
  • Nie zapisuj także haseł na kartkach ani w plikach na komputerze
  • W tych sytuacjach unikaj też urządzeń publicznie dostępnych, np. na dworcach, w hotelach lub w centrach handlowych
  • Rób to tylko wtedy, gdy masz pewność, że są bezpieczne