Ważne:
Jeśli zachorujesz lub ulegniesz wypadkowi w podróży, zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjnego PKO Ubezpieczenia lub wyślij maila:
- tel. +48 22 563 11 18 lub +48 22 383 21 18 (opłata zgodna z taryfą operatora).
- e-mail: pmu.szkody@mondial-assistance.pl
Przygotuj wcześniej numer pesel oraz numer karty kredytowej. Będą potrzebne w celu identyfikacji.
Do karty dedykowany jest atrakcyjny pakiet ubezpieczenia podróżnego (z sumą ubezpieczenia kosztów leczenia nawet do 400 000 zł), bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat.
W ramach jednej polisy otrzymają Państwo szeroki zakres ubezpieczenia obejmujący:
- wyjazdy krajowe
- wyjazdy zagraniczne
- sport amatorski
Ubezpieczenie obejmie również osoby współubezpieczone wspólnie z nim podróżujące (współmałżonek/partner, dzieci).
- Czy ubezpieczyciel pokryje koszt mojego leczenia, jeśli w trakcie podróży zachoruję na koronawirusa?
Jeżeli wyjechałeś przed ogłoszeniem przez WHO pandemii, to masz ochronę ubezpieczeniową nawet jeżeli zachorujesz na koronawirusa i w związku z tym ubezpieczyciel pokryje koszty Twojego leczenia. Musisz jednak pamiętać, że tylko lokalne służby medyczne mają możliwość pomocy pacjentom. Ubezpieczyciel nie jest w stanie w żaden sposób ingerować w ich pracę.
Osoby, które wyjechały po ogłoszeniu pandemii lub zamierzają wyjechać, nie mają ochrony ubezpieczeniowej w przypadku zachorowania na koronawirusa.
- Czy jeśli zostanę objęty kwarantanną, ubezpieczyciel pokryje koszt mojego przedłużonego pobytu wykraczającego poza czas zaplanowanej podróży?
Jeżeli wyjechałeś przed ogłoszeniem przez WHO pandemii, to masz ochronę ubezpieczeniową nawet jeżeli zostaniesz poddany kwarantannie ze względu na koronawirusa (w związku z tym ubezpieczyciel pokryje koszty związane z przedłużeniem pobytu).
Osoby, które wyjechały (lub zamierzają wyjechać) po ogłoszeniu pandemii, nie mają ochrony ubezpieczeniowej w przypadku kwarantanny.
- Czy jeśli pojadę do kraju, w którym ogłoszono epidemię koronawirusa (lub kraj objęto kordonem sanitarnym) i zachoruję, ubezpieczyciel pokryje koszt mojego leczenia?
Od chwili ogłoszenia pandemii, jakikolwiek wyjazd zagraniczny i zachorowanie na koronawirusa oznaczają, że ubezpieczyciel nie pokryje kosztu leczenia.
- Czy otrzymam odszkodowanie za odwołanie podróży, jeśli planuję podróż do miejsca, gdzie ogłoszono epidemię koronawirusa/czerwoną strefę lub teren objęto kordonem sanitarnym?
Ogłoszony stan pandemii, oznacza że ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania, jeżeli podróż zostałaby odwołana ze względu na koronawirusa.
- Czy otrzymam odszkodowanie za skrócenie podróży, gdy w jej czasie ogłoszono epidemię koronawirusa/czerwoną strefę lub teren objęto kordonem sanitarnym?
Ogłoszony stan pandemii, oznacza że ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania za odwołanie podróży, jeżeli ta zostałaby skrócona ze względu na koronawirusa.
- Ubezpieczenie kosztów leczenia i assistance – do kwoty 400 000 zł
- Koszty leczenia obejmują m.in.: hospitalizację, leczenie ambulatoryjne, wizyty lekarskie, badania pomocnicze, leczenie stomatologiczne, leczenie związane z ciążą
i porodem, zakup lekarstw i środków opatrunkowych, transport medyczny do placówki, transport medyczny do miejsca zakwaterowania, transport medyczny do RP. - Assistance obejmuje m.in.: transport członków rodziny w przypadku nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku, transport członków rodziny w przypadku śmierci, transport powrotny niepełnoletnich dzieci, wizyta członka rodziny, wcześniejszy powrót do miejsca zamieszkania,
- Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków – do kwoty 300 000 zł
- Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej osób fizycznych w życiu prywatnym – do kwoty 1 200 000 zł
- Ubezpieczenie bagażu podróżnego – do kwoty 6 000 zł
- Ubezpieczenie sprzętu sportowego – do kwoty 4 000 zł
- Ubezpieczenie sprzętu golfowego – do kwoty 2 000 zł
- Ubezpieczenie kosztów obsługi prawnej – do kwoty 20 000 zł
- Ubezpieczenie zniesienia udziału własnego za szkody w wynajętym samochodzie - równowartość w zł kwoty 1 000 EUR
- Ubezpieczenie zniesienia udziału własnego za szkody
w wynajętym jachcie/houseboatci’e – do kwoty 4 000 zł - Ubezpieczenie opóźnienia odjazdu/odlotu – do kwoty 1000 zł
- Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z wyjazdu kosztów skrócenia wyjazdu – do kwoty 10 000 zł
- Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków podczas użytkowania roweru - do kwoty 10 000 zł oraz podczas uprawiania sportów zimowych wysokiego ryzyka do kwoty - 100 000 zł
- Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej osób fizycznych w życiu prywatnym podczas użytkowania roweru - do kwoty 10 000 zł oraz podczas uprawiania sportów zimowych wysokiego ryzyka do kwoty - do kwoty 100 000 zł
- Ubezpieczenie zniesienia udziału własnego za szkody
w wynajętym jachcie/houseboaci’e - do kwoty 4 000 zł - Ubezpieczenie assistance rowerowe.
Jakiego rodzaju jest to ubezpieczenie?
Grupowe ubezpieczenie podróżne, gdzie Ubezpieczającym jest PKO Bank Polski SA (PKO BP), a ubezpieczonym klient PKO Banku Polskiego, posiadacz karty kredytowej PKO Master Card Platinum i PKO Visa Infinite, użytkownik karty kredytowej PKO MasterCard Platinum i PKO Visa Infinite oraz osoby współubezpieczone wspólnie z nim podróżujące (współmałżonek/partner, dzieci).
Jakie są ograniczenia i wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela
- Okres ochrony jest świadczony przez okres podróży zagranicznej lub podróży w Polsce, jednakże ochrona jest udzielana nie dłużej niż 60 kolejnych dni od rozpoczęcia podróży zagranicznej lub podróży w Polsce. Ubezpieczony w ramach okresu ubezpieczenia może wielokrotnie korzystać z okresów ochrony.
- Ochrona w zakresie Ubezpieczenia Kosztów leczenia i assistance dotycząca leczenia związanego z ciążą i porodem, jest świadczona nie później niż do zakończenia 32 tygodnia ciąży.
- Szkody rzeczowe w Ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej osób fizycznych w życiu prywatnym stanowią 10% sumy ubezpieczenia.
- Ograniczenia ochrony, które mogą wynikać z definicji ujętych w OWU; ze szczególnym uwzględnieniem definicji: nieszczęśliwego wypadku, pracy fizycznej, sportów ekstremalnych, sportów wysokiego ryzyka, sportów rekreacyjnych, sportów zimowych wysokiego ryzyka, wyczynowego uprawiania sportów, wypadku ubezpieczeniowego.
Główne wyłączenia:
- Ubezpieczenie Kosztów leczenia i assistance:
- kosztów leczenia i usług assistance przekraczających zakres niezbędny do przywrócenia stanu zdrowia umożliwiającego powrót ubezpieczonego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- gdy przed wyjazdem za granicę istniały wskazania do wykonania zabiegu operacyjnego lub poddania się innemu leczeniu w warunkach szpitalnych lub ambulatoryjnych, o ile ubezpieczony wiedział o wyżej wymienionych wskazaniach do wykonania zabiegu operacyjnego lub poddania się leczeniu;
- kosztów leczenia i usług assistance związanych z kontynuacją leczenia zdiagnozowanych zachorowań lub następstw Nieszczęśliwych wypadków, które wystąpiły przed podróżą zagraniczną.
- Ubezpieczenie następstw Nieszczęśliwych wypadków:
- na terytoriach objętych działaniami wojennymi o zasięgu lokalnym i międzynarodowym i będących bezpośrednim skutkiem działań wojennych o zasięgu lokalnym lub międzynarodowym lub aktów terroryzmu;
- następstwa wypadków ubezpieczeniowych powstałe wskutek działania umyślnego ubezpieczonego, samookaleczenia lub okaleczenia na własną prośbę, usiłowania popełnienia przez ubezpieczonego samobójstwa, skutków samobójstwa, niezależnie od stanu poczytalności;
- następstwa wypadków ubezpieczeniowych powstałe wskutek pozostawania w stanie po spożyciu alkoholu lub pod wpływem środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii.
Szczegółowe Limity w ramach Sumy ubezpieczenia zostały określone w „Tabela nr 2 zakresy ubezpieczenia i sumy ubezpieczenia/gwarancyjne” (Załącznik nr 2 OWU).
Jak rozwiązać umowę?
- Jako posiadacz lub użytkownik karty kredytowej mają Państwo prawo do wystąpienia z umowy ubezpieczenia (rezygnacji) w każdym czasie jej trwania. W tym celu powinni Państwo złożyć na piśmie, do PKO Banku Polskiego, podpisane przez siebie oświadczenie o rezygnacji, zawierające dane pozwalające na jednoznaczną identyfikację oraz prośbę o zaniechanie obejmowania ochroną z tytułu umowy ubezpieczenia.
- W przypadku rezygnacji ubezpieczonego z ochrony ubezpieczeniowej nie są pobierane opłaty.
Inne istotne informacje
Reklamacje i skargi lub zażalenia można kierować osobiście, pisemnie telefonicznie lub za pośrednictwem strony internetowej. Reklamacje i skargi lub zażalenia rozpatrywane są niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia ich otrzymania. W przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie i udzielenie odpowiedzi w ww. terminie, Klient zostanie poinformowany o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji lub skargi lub zażalenia.
Zachęcamy do zapoznania się z dokumentami: Kartą Produktu Ubezpieczenia oraz Ogólnym Warunkami Ubezpieczenia.