Jakiego rodzaju jest to ubezpieczenie?
Grupowe ubezpieczenie podróżne, gdzie Ubezpieczającym jest PKO Bank Polski SA (PKO BP), a ubezpieczonym klient PKO Banku Polskiego, posiadacz karty kredytowej PKO Master Card Platinum, użytkownik karty kredytowej PKO Mastercard Platinum oraz osoby współubezpieczone wspólnie z nim podróżujące (współmałżonek/partner, dzieci).
Jakie są ograniczenia i wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela
Ograniczenia ochrony ubezpieczeniowej
W podróży zagranicznej:
Ubezpieczenie kosztów leczenia i assistance – główne ograniczenia odpowiedzialności:
- koszty przekraczające zakres niezbędny do przywrócenia stanu zdrowia umożliwiającego powrót ubezpieczonego na terytorium Polski
- leczenie związane z ciążą i porodem, jest świadczone nie później niż do zakończenia 32 tygodnia ciąży
Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków – główne ograniczenia odpowiedzialności:
- świadczenie za śmierć dziecka (do lat 24) podróżującego wspólnie z posiadaczem/użytkownikiem karty w wyniku nieszczęśliwego wypadku ograniczone do 30 000 zł
W podróży zagranicznej i podróży w Polsce:
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej osób fizycznych w życiu prywatnym – główne ograniczenia odpowiedzialności:
- szkody wyrządzone przez Ubezpieczonego członkom rodziny oraz zwierzętom, za które ponosi odpowiedzialność
- szkody rzeczowe do wysokości 10% sumy ubezpieczenia
Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z wyjazdu oraz kosztów skrócenia wyjazdu - główne ograniczenia odpowiedzialności:
- gdy przed zawarciem umowy rezerwacji wyjazdu istniały przeciwskazania lekarskie, do jego odbycia lub wskazania do wykonania operacji, bądź poddania się leczeniu w warunkach szpitalnych z zastrzeżeniem, iż posiadacz/użytkownik karty
o tym wiedział
Główne wyłączenia odpowiedzialności
W podróży zagranicznej lub podróży w Polsce:
Ubezpieczenie kosztów leczenia i assistance - główne wyłączenia odpowiedzialności dotyczą:
- wypadków zaistniałych na terytorium Polski w przypadku podróży zagranicznej.
- kosztów leczenia i usług assistance nieujętych w katalogu świadczeń albo nieponiesionych w związku z wystąpieniem nieszczęśliwego wypadku lub nagłym zachorowaniem zgodnie z OWU
- kosztów, gdy przed podróżą ubezpieczony wiedział, iż istniały wskazania do poddania się leczeniu szpitalnemu lub ambulatoryjnemu
- kosztów związanych z kontynuacją leczenia zdiagnozowanych zachorowań lub następstw nieszczęśliwych wypadków, które wystąpiły przed podróżą
- podjęcia podróży wbrew zaleceniom/nakazom organów administracji publicznej.
Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków - główne wyłączenia:
- wypadku niespełniającego definicji nieszczęśliwego wypadku określonej w OWU, np. zdarzeń, które były zależne od woli ubezpieczonego lub nie zostały wywołane przyczyną zewnętrzną ale na skutek istniejącej choroby
- następstw wypadków podczas wykonywania pracy fizycznej
- następstwa wypadków wskutek działania umyślnego ubezpieczonego, samookaleczenia lub okaleczenia na własną prośbę, usiłowania popełnienia samobójstwa
- następstwa wypadków powstałe wskutek pozostawania pod wpływem środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych, chyba że nie miało to wpływu na powstanie wypadku.
Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z Wyjazdu oraz kosztów skrócenia Wyjazdu – główne wyłączenia:
- podjęcie podróży wbrew zaleceniom/nakazom organów administracji publicznej (w przypadku skrócenia wyjazdu).
- brak indywidualnej decyzji organów sanitarnych lub zaświadczenia lekarskiego o nałożeniu kwarantanny na ubezpieczonego (w przypadku rezygnacji z wyjazdu).
- Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej osób fizycznych w życiu prywatnym – główne wyłączenia:
- szkody wyrządzone umyślnie przez Ubezpieczonego
Pełna lista ograniczeń i wyłączeń odpowiedzialności zawarta jest w OWU.
Jak rozwiązać umowę?
- Jako posiadacz lub użytkownik karty kredytowej mają Państwo prawo do wystąpienia z umowy ubezpieczenia (rezygnacji) w każdym czasie jej trwania. W tym celu powinni Państwo złożyć na piśmie, do PKO Banku Polskiego, podpisane przez siebie oświadczenie o rezygnacji, zawierające dane pozwalające na jednoznaczną identyfikację oraz prośbę o zaniechanie obejmowania ochroną z tytułu umowy ubezpieczenia.
- W przypadku rezygnacji ubezpieczonego z ochrony ubezpieczeniowej nie są pobierane opłaty.
Inne istotne informacje
Reklamacje i skargi lub zażalenia można kierować osobiście, pisemnie telefonicznie lub za pośrednictwem strony internetowej. Reklamacje i skargi lub zażalenia rozpatrywane są niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia ich otrzymania.
W przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie i udzielenie odpowiedzi w ww. terminie, Klient zostanie poinformowany o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji lub skargi lub zażalenia.
MATERIAŁ MARKETINGOWY
Ochronę ubezpieczeniową świadczy PKO Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Szczegółowe informacje o ubezpieczeniu, w tym o ograniczeniach i wyłączeniach odpowiedzialności, a także czasie trwania umowy oraz zakresie terytorialnym, znajdują się w Karcie Produktu oraz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia podróżnego dla klientów PKO Banku Polskiego będących posiadaczami i użytkownikami kart PKO Mastercard Platinum i PKO Visa Infinite, dostępnych na www.pkoubezpieczenia.pl oraz www.pkobp.pl Niniejszy materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego.