Jak przenieść konto bankowe online?

  1. Otwórz konto w naszym banku (Sprawdź jak otworzyć konto przez internet/aplikację mobilną IKO)
  2. Złóż Dyspozycję przeniesienia rachunku/usług płatniczych w serwisie iPKO - zdecyduj, czy chcesz przenieść wszystkie czy wybrane usługi płatnicze i wybierz zakres przeniesienia. Poinformuj nas, czy Twój dotychczasowy bank ma przekazać nam wykaz istniejących zleceń stałych i poleceń zapłaty.
  3. Przeniesiemy Twoje konto bankowe i dopełnimy formalności - wybierz tylko rachunek docelowy i podaj instytucje, które chcesz, aby nasz bank powiadomił o zmianie Twojego rachunku.

 

Jak przenieść konto bankowe w oddziale?

 

Lokalizacja placówki PKO Banku Polskiego

2. Udaj się do dowolnego oddziału naszego banku.

Otwórz konto i złóż w oddziale wypełnione dokumenty.

Pytania i odpowiedzi

Czy muszę samodzielnie informować Urząd Skarbowy, ZUS oraz pracodawcę o zmianie numeru rachunku?

Kogo warto poinformować o zmianie konta?

A jak mam już konto w PKO Banku Polski i chcę przenieść płatności

Czy mogę przenieść konto wspólne?

Jakie dokumenty lub informacje będą Ci dodatkowo potrzebne?

  1. Dowód osobisty, paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość, którym posługujesz się w swoim banku.
  2. Numer konta w dotychczasowym banku.
  3. Adresy instytucji, które chcesz, by nasz bank powiadomił o Twoim nowym numerze konta, np. pracodawcy, ZUS-u, Urzędu Skarbowego.
  4. Dane wierzycieli (nazwa, adres, identyfikator) oraz identyfikatory płatności, jeśli chcesz przenieść polecenie zapłaty.
  5. Nazwa i numer rachunku odbiorcy, jeśli chcesz przenieść zlecenia stałe.

 


Ile trwa przeniesienie konta online i w oddziale? 

Przeniesienie konta zajmuje nam 12 dni od dnia złożenia wniosku, jeśli nie pojawią się żadne utrudnienia. Samo przeniesienie zazwyczaj zajmuje nam 5 dni roboczych od dnia otrzymania kompletnych informacji od Twojego dotychczasowego banku.


Nie przeniesiemy Twojego konta z dotychczasowego banku jeśli:

  • masz niespłacony kredyt na dotychczasowym rachunku
  • masz wykorzystany limit, saldo ujemne lub blokadę rachunku
  • podpis na wniosku o przeniesienie konta jest rozbieżny z podpisem w Twoim dotychczasowym banku
  • na rachunku zarejestrowano zajęcie egzekucyjne
  • nie została wskazana zagraniczna instytucja innego rachunku do wypłaty świadczeń
  • na dotychczasowym rachunku masz zarejestrowane postanowienie o ogłoszeniu upadłości konsumenckiej lub złożyłeś wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej.

 


 

Nie możesz przenieść konta z powodu zadłużenia?

 

Więcej o pożyczce konsolidacyjnej Sprawdź pomożemy Ci spłacić zadłużenie w innym banku. Przenieś swoje raty i płać jedną Mini Ratkę:

  • 0% prowizji
  • do 25% dodatkowej gotówki od sumy konsolidowanej kwoty
  • nie trzeba mieć konta w PKO Banku Polskim

Weż pożyczkę

 

 


Usługa przeniesienia konta obejmuje również przeniesienie podstawowego rachunku płatniczego.

Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.