Najlepsza aplikacja dla dzieci do 12 lat
Nagrodzona za kompleksowe podejście do edukacji finansowej
- Dziecko uczy się finansów w telefonie z pomocą mówiącego robota
- Ty – jako rodzic – sprawdzasz transakcje w swoim serwisie iPKO
Dziecko z aplikacją…
Sprawdzi stan konta
Łatwo zobaczy, ile pieniędzy ma na swoim koncie lub czy dostało nowy przelew
Zapłaci telefonem
Wystarczy, że odblokuje ekran telefonu i przyłoży telefon do terminala. Ma uznanie wśród rówieśników, a Ty masz kontrolę nad jego wydatkami.
Usługa płatności zbliżeniowych BLIK jest dostępna dla dzieci powyżej 6 lat z telefonem z systemem Android i funkcją NFC.
Nauczy się oszczędzać
Może w dowolnym momencie zakładać wirtualne skarbonki, doładować je lub rozbić
...odkryje pozostałe możliwości
Wyśle przelew
Gdy wypełni wszystkie dane do przelewu, Ty – jako rodzic – zatwierdzasz lub odrzucasz przelew w swoim iPKO
Doładuje telefon
Może w prosty sposób doładować telefon – po Twojej akceptacji w serwisie iPKO
Dostosuje aplikację do siebie
Może np. dodać swoje zdjęcie i wybrać kolor tła
Obsłuży kartę PKO Junior
Sprawdzi, jaką kwotę ma do wydania kartą. Może też prosić rodzica o zasilenie karty
Skorzysta z kalkulatora oszczędności
Obliczy, ile może zaoszczędzić – z uwzględnieniem wysokości i regularności wpłat oraz aktualnego oprocentowania
Sprawdzi nagrody i odznaczenia
Może je dostać np. za zakładanie skarbonek, wpłaty na konto lub zrealizowane wyzwania
Łatwo się odnajdzie
Może korzystać z wskazówek mówiącego robota. Porusza się między funkcjami w intuicyjnym menu
Jest na bieżąco
Z powiadomień dowie się o wpływie na konto lub otrzymaniu nowej odznaki
Jak zacząć korzystać?
Aplikacja IKO
- 1
Na telefonie dziecka
Otwórzcie aplikację PKO Junior i wybierzcie: Zaczynamy. Na ekranie pojawi się kod QR i 8-cyfrowy kod.
- 2
W swojej aplikacji IKO
W aplikacji IKO w Finansach dziecka (inicjały w lewym górnym rogu) wejdź w Ustawienia → wybierz dziecko → Ustawienia aplikacji PKO Junior → Aktywuj aplikację – zeskanuj kod QR lub przepisz kod z aplikacji dziecka.
- 3
Na telefonie dziecka
Postępujcie zgodnie z informacjami w aplikacji: nadajcie PIN do aplikacji, wybierzcie sposób logowania i tło aplikacji. Gotowe!
Serwis iPKO
- 1
Na telefonie dziecka
Otwórzcie aplikację PKO Junior i wybierzcie: Zaczynamy. Na ekranie pojawi się kod QR i 8-cyfrowy kod.
- 2
W swoim serwisie iPKO
W serwisie iPKO w Finansach dziecka (w prawym górnym rogu) wybierz Moje dzieci → Aplikacja PKO Junior → Ustawienia aplikacji – wpisz kod z aplikacji dziecka i potwierdź swoim narzędziem autoryzacji.
- 3
Na telefonie dziecka
Postępujcie zgodnie z informacjami w aplikacji: nadajcie PIN do aplikacji, wybierzcie sposób logowania i tło aplikacji. Gotowe!
Wideo przewodniki
Przyda się Wam też
Pytania i odpowiedzi
Jakie możliwości daje jeszcze aplikacja PKO Junior?
Poznaj wskazówki, dzięki którym Ty i dziecko w pełni wykorzystacie możliwości aplikacji PKO Junior:
- Bezpieczeństwo
Nie martw się – dziecko loguje się do aplikacji zabezpieczonej PIN-em, odciskiem palca lub przez rozpoznawanie twarzy. Jeśli dziecko zapomni PIN-u i zablokuje dostęp do aplikacji, możesz go odblokować w swoim serwisie iPKO: Finanse dziecka (w prawym górnym rogu) → Moje dzieci → Aplikacja PKO Junior → Ustawienia aplikacji → Zmień PIN - Oszczędzanie
Pokaż dziecku, jak zakładać wirtualne skarbonki i korzystać z kalkulatora oszczędności, który jest dostępny w aplikacji PKO Junior: Menu → Więcej → Sposoby na oszczędzanie → Ile zyskasz na oszczędzaniu? To przyjemna nauka oszczędzania - Planowanie
Ucz dziecko planowania. Jeśli ma kilka skarbonek, może za pomocą suwaków ustawić kwotę, która będzie automatycznie zasilała poszczególne z nich. Może też wybrać losowe uzupełnianie skarbonki. W aplikacji PKO Junior wybierzcie: Menu → Więcej → Sposoby na oszczędzanie → Twój plan oszczędzania - Rozwój
Daj dziecku swobodę w odkrywaniu nowych funkcji. Może dostosować wygląd aplikacji i rozwijać swoją kreatywność. Wystarczy, że wybierze: Więcej → zmień tło aplikacji. Dodatkowo w nauce zarządzania finansami online będzie wspierał je mówiący robot - Samodzielność
Pozwól dziecku płacić zbliżeniowo telefonem lub kartą w sklepie i zlecać przelewy w aplikacji. Ty masz pełną kontrolę – możesz je zaakceptować lub odrzucić i zarządzać limitami płatności w swoim serwisie iPKO - Systematyczność
Zachęcaj dziecko do sprawdzania stanu konta, aby śledziło, jak rosną jego oszczędności - Nagrody
Mobilizuj dziecko do oszczędzania. W aplikacji – jak w grze strategicznej – dziecko zdobywa odznaki za wykonanie zadania, np. jeśli uzbiera określoną kwotę w skarbonce - Wyzwania
Stawiaj dziecku wyzwania w swoim serwisie iPKO: Finanse dziecka → Wyzwania → Dodaj wyzwanie. Dzięki temu w formie zabawy możesz je motywować np. do porządków w pokoju lub wyjścia na spacer z psem
- Bezpieczeństwo
Płatności zbliżeniowe telefonem – jak to działa?
Jeśli dziecko skończyło 6 lat oraz ma telefon z systemem Android i funkcją NFC, może płacić zbliżeniowo BLIKIEM. Nie potrzebuje do tego karty – źródłem tej płatności jest konto dziecka.
Jak włączyć?
W swoim serwisie iPKO:
- Wejdź w profil Finanse dziecka (w prawym górnym rogu) → Moje dzieci → Aplikacja PKO Junior → Płatności zbliżeniowe telefonem
- Postępuj zgodnie z informacjami na ekranie i ustal limit płatności
- Potwierdź zgodę swoim narzędziem autoryzacji
Na telefonie dziecka z aplikacją PKO Junior:
- Włączcie usługę w aplikacji: Więcej → Płatności telefonem
- Upewnijcie się, że w ustawieniach telefonu jest włączona blokada ekranu i funkcja NFC
Jak korzystać?
W sklepie: wystarczy, że dziecko odblokuje ekran telefonu, zbliży telefon do terminala i gotowe – zapłacone!
Dzienny limit na płatności dziecka telefonem to 300 zł. Możesz go zmienić w swoim serwisie iPKO: Moje dzieci → Aplikacja PKO Junior → Płatności zbliżeniowe telefonem → Limit dzienny płatności telefonem → Zmień
Co zrobić, gdy dziecko zapomni PIN-u do aplikacji?
Możesz zmienić PIN do aplikacji PKO Junior w swoim serwisie iPKO:
- W profilu Finanse dziecka (w prawym górnym rogu) → Moje dzieci wybierz dziecko, któremu chcesz odblokować aplikację PKO Junior
- Przy wybranym dziecku w zakładce Ustawienia aplikacji PKO Junior → Ustawienia aplikacji kliknij w Zmień PIN i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie
Jak zablokować i odblokować aplikację PKO Junior?
Jeżeli dziecko np. zgubi telefon możesz czasowo zablokować, a potem odblokować aplikację dziecka w swojej aplikacji IKO lub serwisie iPKO.
Aplikacja IKO
- W profilu Finanse dziecka(inicjały w lewym górnym rogu) → Ustawienia wybierz dziecko, któremu chcesz zablokować lub odblokować aplikację PKO Junior
- Przy danym dziecku w zakładce Ustawienia aplikacji PKO Juniorkliknij Zablokuj aplikację lub Odblokuj aplikację
Serwis iPKO
- W profilu Finanse dziecka(w prawym górnym rogu) → Moje dzieci wybierz dziecko, któremu chcesz zablokować lub odblokować aplikację PKO Junior
- Przy danym dziecku w zakładce Aplikacja PKO Junior→ Ustawienia aplikacji kliknij Zablokuj czasowo lub Odblokuj
Jeżeli dziecko np. zmienia telefon możesz na stałe zablokować aplikację PKO Junior w swojej aplikacji IKO lub serwisie iPKO.
Aplikacja IKO
- W profilu Finanse dziecka(inicjały w lewym górnym rogu) → Ustawienia wybierz dziecko, któremu chcesz zablokować aplikację PKO Junior
- Przy danym dziecku w zakładce Ustawienia aplikacji PKO Juniorkliknij Wyrejestruj aplikację
Serwis iPKO
- W profilu Finanse dziecka(w prawym górnym rogu) → Moje dzieci wybierz dziecko, któremu chcesz zablokować aplikację PKO Junior
- Przy danym dziecku w zakładce Aplikacja PKO Junior→ Usuń
Teraz możesz na nowo aktywować aplikację PKO Junior np. na innym urządzeniu.
Jak odblokować dostęp do serwisu PKO Junior?
Jeśli dziecko zablokuje dostęp serwisu PKO Junior (np. po wielokrotnym wpisaniu niepoprawnych danych) lub zapomni hasła, możesz nadać mu nowe hasło w swoim serwisie iPKO:
- W profilu Finanse dziecka (w prawym górnym rogu) w sekcji Moje dzieci wybierz dziecko, któremu chcesz nadać nowe hasło do serwisu internetowego PKO Junior
- Przy wybranym dziecku w zakładce Ustawienia serwisu → Dostęp do serwisu kliknij w Ustaw nowe hasło i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie
Jak mogę zarządzać aplikacją i serwisem dziecka?
W aplikacji IKO w profilu Finanse dziecka (inicjały w lewym górnym rogu) możesz:
- Aktywować aplikację PKO Junior poprzez zeskanowanie kodu QR lub przepisanie 8-cyfrowego kodu
- Kontrolować finanse dziecka – masz podgląd do kont i kart dziecka
- Sprawdzić listę dzieci oraz ich dane
- Robić przelew z kont i kart dziecka lub na konta i karty dziecka w gotowych formularzach przelewu
- Zarządzać kartami PKO Junior, np. decydować o kwocie zasilenia, sprawdzać kwotę, zarządzać limitami dziennymi i sprawdzać historię wydatków
- Szybko zablokować, odblokować lub wyrejestrować aplikację dziecka
Czy dziecko może samo zlecać przelewy?
Możliwość zlecania przelewów przez dziecko możesz włączyć lub wyłączyć w swoim serwisie iPKO w profilu Finanse dziecka (prawy górny róg): Moje dzieci → Serwis PKO Junior → Uprawnienia dziecka.
(zamiast ostatniego zdania: Możesz ją włączyć w swoim serwisie iPKO w profilu Finanse dziecka (prawy górny róg): Moje dzieci → Serwis PKO Junior → Uprawnienia dziecka.)
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jakie terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych
Aplikacja (mobilna) IKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Przelew (standardowy)
Definicja prawna
to określenie na polecenie przelewu. Jest to usługa płatnicza polegająca na uznaniu rachunku płatniczego odbiorcy, w przypadku gdy transakcja płatnicza z rachunku płatniczego płatnika jest dokonywana przez dostawcę usług płatniczych prowadzącego rachunek płatniczy płatnika na podstawie dyspozycji udzielonej przez płatnika, z wyłączeniem polecenia przelewu wewnętrznego, polecenia przelewu SEPA i polecenia przelewu w walucie obcej.
Co to dla Ciebie znaczy?
Transakcja płatnicza w formie bezgotówkowej, która polega na przekazaniu pieniędzy pomiędzy kontami prowadzonymi w różnych instytucjach płatniczych.
Serwis (internetowy) iPKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.