Co zyskujesz z kluczem bezpieczeństwa?
Niezawodna ochrona
Nawet gdy ktoś pozna Twój login i hasło
Proste rozwiązanie
Korzystasz bez dodatkowego oprogramowania
Wygoda korzystania z iPKO
Klucze działają na komputerze i urządzeniu mobilnym
Pewność logowania
Klucz nie pozwoli Ci zalogować się na fałszywych stronach serwisu iPKO
Szerokie możliwości
Możesz użyć klucza do logowania do wielu innych usług np. mediów społecznościowych
Jednorazowa inwestycja
Raz kupujesz, korzystasz, jak długo potrzebujesz
Rekomendujemy klucz bezpieczeństwa jako zabezpieczenie dostępu do Twojego serwisu iPKO
Jeśli masz włączone dodatkowe zabezpieczenie logowania do serwisu iPKO oraz dodane urządzanie zaufane, nie wymagamy dodatkowego potwierdzenia logowania: w aplikacji IKO, kodem SMS lub z karty kodów jednorazowych.
Jak korzystać z klucza bezpieczeństwa?
Jak zacząć?
- 1
Kup klucz bezpieczeństwa
Dopasuj model do urządzeń, z których na co dzień korzystasz
- 2
Zaloguj się do iPKO
Wprowadź login i hasło na stronie ipko.pl na komputerze lub urządzeniu mobilnym
- 3
Dodaj klucz bezpieczeństwa
Wybierz Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Klucze bezpieczeństwa i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie
Jak używać klucza do logowania?
- 1
Zaloguj się do iPKO
Wprowadź login i hasło na stronie ipko.pl na komputerze lub urządzeniu mobilnym
- 2
Potwierdź logowanie kluczem
Postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie
- 3
Gotowe
Jesteś już w swoim serwisie iPKO
Logowanie z kluczem bezpieczeństwa - jak to działa?
Pytania i odpowiedzi
Na co zwrócić uwagę przy wyborze klucza?
Obsługujemy rozwiązania największego producenta tego rodzaju zabezpieczeń – Yubico. Dopasuj model do urządzeń, z których na co dzień korzystasz:
Standard FIDO U2F i FIDO2 USB-C USB-A Lightning Yubico YubiKey 5 NFC tak - tak - Yubico YubiKey 5C NFC tak tak - - Yubico Security Key NFC by Yubico tak - tak - Yubico Security Key C NFC by Yubico tak tak - - YubiKey 5Ci tak tak - tak Jak działa klucz bezpieczeństwa?
Klucz bezpieczeństwa – inaczej klucz U2F – to małe urządzenie z wtykiem USB, które wyglądem przypomina pendrive’a. Służy do bezpiecznego potwierdzania logowania, jeśli na stronie wymagane jest uwierzytelnienie dwuskładnikowe.
Jeśli masz włączone dodatkowe zabezpieczenie logowania do serwisu iPKO oraz dodane urządzenie zaufane, nie wymagamy dodatkowego potwierdzenia logowania w serwisie iPKO: w aplikacji IKO, kodem SMS lub z karty kodów jednorazowych.
Kto może skorzystać z klucza do logowania do iPKO?
Udostępniamy tę możliwość tylko pełnoletnim użytkownikom serwisu iPKO.
Ile kosztuje urządzenie?
Sprawdź aktualne ceny w sklepach z elektroniką. Ceny mogą się różnić w zależności od liczby funkcji urządzenia. Warto zestawić cenę urządzenia z sumą Twoich oszczędności, które możesz dzięki niemu ochronić.
Klucz bezpieczeństwa to praktyczny i przydatny pomysł na prezent np. na urodziny, pod choinkę, na Dzień Dziecka, Dzień Ojca czy Dzień Babci.
Czy mogę kupić klucz w banku?
Nie sprzedajemy kluczy. Chcemy dać Ci możliwość wyboru modelu klucza i sprzedawcy. Sprawdź oferty sklepów z elektroniką, pamiętaj jednak, żeby ze względów bezpieczeństwa nie kupować używanych kluczy.
Na jakich urządzeniach mogę skorzystać?
Możesz korzystać z tego rozwiązania zarówno na komputerze, jak i urządzeniu mobilnym, takim jak telefon czy tablet. Sprawdź opis wybranego klucza, czy ma technologię, której potrzebujesz np. odpowiednie łącze USB.
Dlaczego logowanie z użyciem klucza bezpieczeństwa wzmacnia bezpieczeństwo?
Klucz bezpieczeństwa oferuje wyższy poziom bezpieczeństwa, ponieważ opiera się m.in. na kryptografii asymetrycznej. To system, który wymaga 2 kluczy – publicznego oraz prywatnego, do którego nikt – poza Tobą – nie ma dostępu. To oznacza, że:
- Twój prywatny klucz nie połączy się z nieznanym kluczem publicznym,
- obca osoba nie zaloguje się do Twojego serwisu iPKO, nawet jeśli pozna Twój login i hasło, bo nie ma Twojego klucza prywatnego.
Pamiętaj, w serwisie iPKO klucz bezpieczeństwa służy do potwierdzania logowania.
Do potwierdzania transakcji i innych dyspozycji w serwisie iPKO nadal będziesz używać dotychczasowego narzędzia autoryzacji – aplikacji IKO, kodu SMS lub z karty kodów.
Czego potrzebuję, żeby skorzystać z klucza bezpieczeństwa do logowania do serwisu iPKO?
Jeśli masz już jeden z obsługiwanych kluczy Yubico, wystarczy, że dodasz go w serwisie iPKO. Pamiętaj, aby zawsze mieć aktualną wersję przeglądarki.
Co się stanie, gdy zgubię klucz lub ktoś mi go ukradnie?
Jeżeli utracisz swój klucz, zadzwoń na naszą infolinię, aby zmienić narzędzia do potwierdzenia logowania do serwisu i usunąć klucz bezpieczeństwa.
Przed czym może ochronić mnie klucz bezpieczeństwa?
Dodanie klucza jako dodatkowego zabezpieczenia logowania do konkretnego serwisu ochroni Cię w różnych sytuacjach:
- gdy ktoś próbuje logować się do Twojego serwisu – nie uda mu się to, nawet jeśli zna Twój login i hasło, tak długo, jak klucz jest w Twoich rękach
- gdy Ty podasz swoje dane na fałszywej stronie – nawet jeśli oszust pozna Twój login i hasło, bez klucza nie będzie mógł dostać się do Twojego serwisu
Pamiętaj jednak, żeby korzystać z różnych haseł na różnych kontach. Klucz bezpieczeństwa chroni dostęp tylko do serwisów, do których został dodany.
Skąd klucz wie, że próbuję zalogować się na fałszywej stronie?
To zabezpieczenie działa tak, że wymaga współpracy dwóch kluczy – publicznego oraz prywatnego. Publiczny jest zaszyty w stronie na której chcesz się logować, a prywatny jest zapisany w Twoim kluczu bezpieczeństwa. Z użyciem klucza bezpieczeństwa możesz skutecznie zalogować się tylko na stronie, do której wcześniej został dodany klucz bezpieczeństwa.
Czy mogę kupić klucz dla innej osoby?
Tak, oczywiście. To dobry prezent dla bliskich, którzy mogą być narażeni na próbę wyłudzenia. Samo otrzymanie klucza nie zwiększa bezpieczeństwa. Dlatego przekaż osobie wskazówki, aby dodała klucz do swojego serwisu iPKO.
Czy mogę używać tego samego klucza do logowania do wielu miejsc?
Tak, możesz używać klucza w każdym serwisie, na którym jest to technologicznie możliwe.
Czy w rodzinie możemy korzystać z tego samego klucza?
Jest to możliwe, jednak nie rekomendujemy takiego rozwiązania ze względów bezpieczeństwa.
Czy kluczem mogę potwierdzać logowanie do aplikacji IKO?
Nie, logowanie do aplikacji IKO pozostaje bez zmian.
Co zrobić, jeśli nie chcę już korzystać z klucza?
Usuń urządzenie w swoim serwisie iPKO, automatycznie powrócisz wtedy do swojego wcześniejszego sposobu potwierdzania logowania do iPKO.
Co zrobić, jeśli nie mogę dodać klucza bezpieczeństwa lub zalogować się z jego pomocą do serwisu iPKO?
Jeśli logujesz się z urządzenia mobilnego z systemem Android na przeglądarce Google Chrome:
- Naciśnij na kluczu pole identyfikacji biometrycznej
- Zobaczysz ekran z prośbą o podłączenie klucza, a następnie o wprowadzenie kodu PIN (jeśli jest nadany)
- Gdy wpiszesz kod PIN, ponownie zobaczysz ekran z prośbą o podłączenie klucza – zignoruj to i znów skorzystaj z potwierdzenia biometrycznego na kluczu
- Teraz możesz zalogować się do serwisu iPKO lub zarejestrować klucz
Jeśli podasz prawidłowy kod PIN i ponownie zobaczysz okno z prośbą o jego wprowadzenie, przerwij logowanie i skorzystaj z innej przeglądarki.
W innych przypadkach zadzwoń na naszą infolinię
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych
Aplikacja (mobilna) IKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Serwis (internetowy) iPKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.