Aplikacja IKO - najczęściej zadawane pytania

  1. Pobierz aplikację IKO ze swojego sklepu z aplikacjami
  2. Wybierz Otwórz konto na selfie lub Aktywuj aplikację, jeśli jesteś już naszym klientem
  3. Kliknij Rozpocznij i postępuj zgodnie z instrukcją na ekranie

Podczas aktywacji aplikacji IKO:

  • Ze względów bezpieczeństwa wyślij do nas SMS-a (koszt wg stawki operatora), który pozwoli zweryfikować autentyczność aplikacji i Twój numer telefonu. Nie zmieniaj treści SMS-a ani podanego numeru
  • Poprosimy Cię o zgodę na włączenie mobilnej autoryzacji. Jeśli jej nie wyrazisz, Twoja aplikacja IKO będzie działać w trybie pasywnym
  • W wiadomości głosowej otrzymasz 4-cyfrowy kod aktywacyjny – wprowadź go w aplikacji IKO. Pomiń ten krok, jeśli aktywujesz aplikację IKO w naszej placówce lub na infolinii
W trakcie aktywacji aplikacji IKO zadzwoni do Ciebie nasz konsultant i zada Ci pytania weryfikujące – po poprawnej weryfikacji Twoja aplikacja będzie aktywna.

Aplikację IKO możesz aktywować nawet na 3 urządzeniach jednocześnie. W trakcie aktywacji aplikacji IKO na 2 i 3 urządzeniu zadzwoni do Ciebie nasz konsultant i zada Ci pytania weryfikujące – po poprawnej weryfikacji Twoja aplikacja będzie aktywna.

Pamiętaj zanim pobierzesz i aktywujesz aplikację IKO, upewnij się, że Twój telefon spełnia wymagania techniczne i ma dostęp do internetu.
Aplikacja IKO jest dostępna na telefonach z systemami Android i iOS.

Aplikację mobilną IKO możesz pobrać ze swojego sklepu z aplikacjami:

  • Google Play – dla Androida
  • App Store – dla iOS
  • App Gallery – dla Huawei
Żeby pobrać aplikację, potrzebujesz dostępu do internetu, a to może wiązać się z opłatą za wykorzystany przez Ciebie pakiet transmisji danych.
  • Tryb pasywny jest wtedy, gdy nie aktywujesz aplikacji IKO, nawet jeśli pobierzesz ją, wprowadzisz numer klienta, hasło i nadasz PIN do aplikacji. W trybie pasywnym nie zrobisz transakcji – masz tylko podgląd na swoje finanse
  • Tryb aktywny jest wtedy, gdy aktywujesz aplikację IKO. W trybie aktywnym zrobisz przelew i inne transakcje, np. doładujesz telefon, zapłacisz BLIKIEM lub wpłacisz i wypłacisz pieniądze z bankomatu bez karty. Za aktywację aplikacji IKO nie pobieramy żadnych opłat

Wystarczy, że bezpłatnie aktywujesz aplikację:

  1. Zaloguj się do aplikacji IKO
  2. Wybierz Aktywuj na ekranie głównym
  3. Wyślij SMS-a (koszt wg taryfy operatora) do banku, pozwoli to nam zweryfikować autentyczność aplikacji i Twój numer telefonu

SMS może być wysłany tylko z numeru telefonu operatora zarejestrowanego w Polsce. Nie modyfikuj treści SMS-a ani numeru, na który jest wysyłany. Upewnij się, że SMS został wysłany.

Odcisk palca

Na Androidzie
1. Wejdź w Ustawienia → Bezpieczeństwo i dostępyBiometrialogowanie i autoryzacja → Logowanie biometryczne  

Na iOS
1. Wejdź w UstawieniaBiometria – logowanie i autoryzacjaLogowanie Touch ID

Upewnij się, że masz skonfigurowane w telefonie logowanie odciskiem palca – sprawdź opis aktywacji Touch ID na telefonach z iOS na stronie producenta

Uwaga, jeśli Twoja aplikacja nie jest w pełni aktywna, poprosimy Cię o dokończenie aktywacji

  1. Przesuń suwak, żeby aktywować funkcję i zatwierdź zmianę PIN-em
  2. Na Androidzie w tym samym miejscu w Ustawieniach włączysz logowanie odciskiem palca już na ekranie startowym – wtedy nie musisz klikać w Zaloguj

Face ID (dla urządzeń z systemem iOS)

  1. Wejdź w UstawieniaBiometria – logowanie i autoryzacjaLogowanie Face ID
  2. Przesuń suwak, żeby aktywować logowanie i zatwierdź zmianę w aplikacji IKO

Więcej o Face ID na stronach producenta (Apple.com)

Co jeszcze możesz potwierdzać biometrą w aplikacji IKO?

  • Potwierdzisz mobilną autoryzacją transakcje zlecone w serwisie iPKO, Inteligo lub u konsultanta 
  • Potwierdzisz przelewy w aplikacji IKO bez podawania kodu PIN i w ramach limitu, który dostosowujesz do siebie
  • Doładujesz telefon
  • Zapłacisz BLIKIEM w internecie, bankomacie i terminalu płatniczym

Na jakich telefonach skorzystasz z biometrii w aplikacji IKO?

Na wybranych modelach z systemem:

  • Android w wersji 6.0 lub wyższej, jeśli czytnik linii papilarnych jest zgodny ze standardem Google
  • iOS – iPhone z funkcją Face ID/Touch ID

Ekran logowania i ekran startowy aplikacji IKO możesz dostosować do swoich potrzeb – dzięki temu:

  • potrzebne funkcje masz zawsze pod ręką
  • możesz je dowolnie zmieniać

Jak spersonalizować ekran startowy?

Po zalogowaniu do aplikacji IKO wybierz na kaflu Codzienne ikonkę 3 kropek:

  • jeśli chcesz ustawić widok kafli dla całego ekranu startowego, kliknij Dostosuj widok kafli
  • jeśli chcesz ustawić skróty na kaflu Codzienne, wybierz Dostosuj skróty

Możesz też przejść do edycji kafli w Ustawieniach (wybierz kolejno Ustawienia → Dane i personalizacja → Ekran startowy).

Edycja tego ekranu aktywuje się również wtedy, gdy przytrzymasz palcem na ekranie startowym dowolny kafel.

Jak spersonalizować ekran logowania do aplikacji?

  1. Przed zalogowaniem, kliknij w ikonę trzech kropek
  2. Wybierz Dostosuj widok kafli  ukryj lub wybierz funkcję, które chcesz widzieć na ekranie przed logowaniem
  3. Potwierdź zmiany kodem PIN
  • Mniejsza ilość emitowanego światła, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego kontrastu, może być wygodniejsza dla Twoich oczu
  • W niektórych modelach telefonu tryb ciemny oszczędza baterię

Żeby włączyć ciemny tryb w aplikacji IKO, przejdź do UstawieniaDane i personalizacja  → Tryb ekranu.

Masz do wyboru tryb jasny, ciemny (tzw. dark mode) lub automatyczny – czyli taki, który dostosuje się do ustawień Twojego telefonu.

Na ekranie swojego telefonu dotknij i przytrzymaj (lub mocniej naciśnij) ikonę IKO – wtedy wyświetlą się skróty do: 

  • przelewów
  • BLIKA
  • mapy oddziałów i bankomatów
  • historii konta

Wybierz jeden ze skrótów, zaloguj się do aplikacji IKO i korzystaj z wybranej funkcji.

Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.

Aplikacja (mobilna) IKO

Definicja prawna

to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.

Co to dla Ciebie znaczy?

Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.