Aplikacja IKO - najczęściej zadawane pytania

- Pobierz aplikację IKO ze swojego sklepu z aplikacjami
- Wybierz Otwórz konto na selfie lub Aktywuj aplikację, jeśli jesteś już naszym klientem
- Kliknij Rozpocznij i postępuj zgodnie z instrukcją na ekranie
Podczas aktywacji aplikacji IKO:
- Ze względów bezpieczeństwa wyślij do nas SMS-a (koszt wg stawki operatora), który pozwoli zweryfikować autentyczność aplikacji i Twój numer telefonu. Nie zmieniaj treści SMS-a ani podanego numeru
- Poprosimy Cię o zgodę na włączenie mobilnej autoryzacji. Jeśli jej nie wyrazisz, Twoja aplikacja IKO będzie działać w trybie pasywnym
- W wiadomości głosowej otrzymasz 4-cyfrowy kod aktywacyjny – wprowadź go w aplikacji IKO. Pomiń ten krok, jeśli aktywujesz aplikację IKO w naszej placówce lub na infolinii
Aplikację IKO możesz aktywować nawet na 3 urządzeniach jednocześnie. W trakcie aktywacji aplikacji IKO na 2 i 3 urządzeniu zadzwoni do Ciebie nasz konsultant i zada Ci pytania weryfikujące – po poprawnej weryfikacji Twoja aplikacja będzie aktywna.
Pamiętaj – zanim pobierzesz i aktywujesz aplikację IKO, upewnij się, że Twój telefon spełnia wymagania techniczne i ma dostęp do internetu.Aplikację mobilną IKO możesz pobrać ze swojego sklepu z aplikacjami:
- Google Play – dla Androida
- App Store – dla iOS
- App Gallery – dla Huawei
- Tryb pasywny jest wtedy, gdy nie aktywujesz aplikacji IKO, nawet jeśli pobierzesz ją, wprowadzisz numer klienta, hasło i nadasz PIN do aplikacji. W trybie pasywnym nie zrobisz transakcji – masz tylko podgląd na swoje finanse
- Tryb aktywny jest wtedy, gdy aktywujesz aplikację IKO. W trybie aktywnym zrobisz przelew i inne transakcje, np. doładujesz telefon, zapłacisz BLIKIEM lub wpłacisz i wypłacisz pieniądze z bankomatu bez karty. Za aktywację aplikacji IKO nie pobieramy żadnych opłat
Wystarczy, że bezpłatnie aktywujesz aplikację:
- Zaloguj się do aplikacji IKO
- Wybierz Aktywuj na ekranie głównym
- Wyślij SMS-a (koszt wg taryfy operatora) do banku, pozwoli to nam zweryfikować autentyczność aplikacji i Twój numer telefonu
SMS może być wysłany tylko z numeru telefonu operatora zarejestrowanego w Polsce. Nie modyfikuj treści SMS-a ani numeru, na który jest wysyłany. Upewnij się, że SMS został wysłany.
Odcisk palca
Na Androidzie1. Wejdź w Ustawienia → Bezpieczeństwo i dostępy → Biometria – logowanie i autoryzacja → Logowanie biometryczne
Na iOS
1. Wejdź w Ustawienia → Biometria – logowanie i autoryzacja → Logowanie Touch ID
Upewnij się, że masz skonfigurowane w telefonie logowanie odciskiem palca – sprawdź opis aktywacji Touch ID na telefonach z iOS na stronie producenta
Uwaga, jeśli Twoja aplikacja nie jest w pełni aktywna, poprosimy Cię o dokończenie aktywacji
- Przesuń suwak, żeby aktywować funkcję i zatwierdź zmianę PIN-em
- Na Androidzie w tym samym miejscu w Ustawieniach włączysz logowanie odciskiem palca już na ekranie startowym – wtedy nie musisz klikać w Zaloguj
Face ID (dla urządzeń z systemem iOS)
- Wejdź w Ustawienia → Biometria – logowanie i autoryzacja → Logowanie Face ID
- Przesuń suwak, żeby aktywować logowanie i zatwierdź zmianę w aplikacji IKO
Więcej o Face ID na stronach producenta (Apple.com)
Co możesz potwierdzać biometrią w aplikacji IKO?
- Transakcje, które zlecisz w serwisie iPKO, Inteligo lub u konsultanta i potwierdzisz mobilną autoryzacją
- Przelewy w aplikacji IKO bez podawania PIN-u i w ramach limitu, który dostosowujesz do siebie
- Przelewy z karty kredytowej
- Doładowania telefonu
- Płatności BLIK w internecie, bankomacie i terminalu płatniczym
- Opłaty za bilety komunikacji miejskiej i parkingi
Jak zmienić limit pojedynczej transakcji, którą możesz potwierdzić w aplikacji IKO?
- Maksymalna kwota pojedynczej transakcji, którą możesz potwierdzić biometrią, to 500 PLN.
- Przejdź do swojego profilu, wejdź w Ustawienia → Bezpieczeństwo i dostępy → Biometria - logowanie i autoryzacja ** → Limit autoryzacji biometrią (opcja widoczna po włączeniu autoryzacji biometrią). Wpisz nową kwotę limitu i zatwierdź ją PIN-em do aplikacji IKO.
Po włączeniu opcji biometrii możemy poprosić Cię o potwierdzenie przelewu PIN-em do aplikacji IKO wtedy, gdy:
- Kwota przelewu przekroczy limit
- Odczyt linii papilarnych lub skanu twarzy nie zadziała
Ekran logowania i ekran startowy aplikacji IKO możesz dostosować do swoich potrzeb – dzięki temu:
- potrzebne funkcje masz zawsze pod ręką
- możesz je dowolnie zmieniać
Jak spersonalizować ekran startowy?
Po zalogowaniu do aplikacji IKO wybierz na kaflu Codzienne ikonkę 3 kropek:
- jeśli chcesz ustawić widok kafli dla całego ekranu startowego, kliknij Dostosuj widok kafli
- jeśli chcesz ustawić skróty na kaflu Codzienne, wybierz Dostosuj skróty
Możesz też przejść do edycji kafli w Ustawieniach (wybierz kolejno Ustawienia → Dane i personalizacja → Ekran startowy).
Edycja tego ekranu aktywuje się również wtedy, gdy przytrzymasz palcem na ekranie startowym dowolny kafel.
Jak spersonalizować ekran logowania do aplikacji?
- Przed zalogowaniem, kliknij w ikonę trzech kropek
- Wybierz Dostosuj widok kafli → ukryj lub wybierz funkcję, które chcesz widzieć na ekranie przed logowaniem
- Potwierdź zmiany kodem PIN
- Mniejsza ilość emitowanego światła, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego kontrastu, może być wygodniejsza dla Twoich oczu
- W niektórych modelach telefonu tryb ciemny oszczędza baterię
Żeby włączyć ciemny tryb w aplikacji IKO, przejdź do Ustawienia → Dane i personalizacja → Tryb ekranu.
Masz do wyboru tryb jasny, ciemny (tzw. dark mode) lub automatyczny – czyli taki, który dostosuje się do ustawień Twojego telefonu.
Na ekranie swojego telefonu dotknij i przytrzymaj (lub mocniej naciśnij) ikonę IKO – wtedy wyświetlą się skróty do:
- przelewów
- BLIKA
- mapy oddziałów i bankomatów
- historii konta
Wybierz jeden ze skrótów, zaloguj się do aplikacji IKO i korzystaj z wybranej funkcji.