Podpisuj umowy elektronicznie
Podpisuj umowy elektronicznie
- 1
Ustalasz z opiekunem klienta warunki umowy przez telefon lub mailowo.
- 2
Twój opiekun klienta wysyła Ci mailowo umowę podpisaną elektronicznym podpisem kwalifikowanym.
- 3
Podpisujesz umowę elektronicznym podpisem kwalifikowanym i odsyłasz e-mailem.
- 1
Bank realizuje umowę.
Jak podpisywać umowy zdalnie?
Jakie dokumenty można podpisywać za pomocą elektronicznego podpisu kwalifikowanego?
Dokumenty dotyczące umów rachunków, kredytów, kart korporacyjnych, produktów gotówkowych i rozliczeniowych, produktów finansowania handlu, w tym m.in.: umów, aneksów, wypowiedzeń, pełnomocnictw, Kart Wzorów Podpisów, zmiany danych adresowych, indywidualnych warunków naliczania i pobierania opłat i prowizji.
Jakich dokumentów nie podpiszesz elektronicznym podpisem kwalifikowanym?
Elektronicznego podpisu kwalifikowanego nie można wykorzystać w przypadku ustanawiania niektórych zabezpieczeń, m.in.:
- Weksli
- Zastawów rejestrowych
- Oświadczeń o ustanowieniu hipoteki (wraz z wnioskiem o wpis hipoteki do księgi wieczystej)
- A także innych dokumentów, co do których powszechnie obowiązujące przepisy prawa lub przepisy wewnętrzne przyjęte w PKO Banku Polskim wymagają złożenia podpisu własnoręcznego, jak np. dokumentów do Inkasa czy akredytywy.
Honorujemy podpisy kwalifikowane od wszystkich dostawców kwalifikowanych, którzy działają na rynku.
Pamiętaj, że do zawierania umów w imieniu firmy możesz potrzebować podpisów kwalifikowanych także innych osób wymaganych do reprezentowania firmy w relacjach z bankiem.
Załatwiaj sprawy przez iPKO biznes
Zamawianie kart płatniczych
W naszej ofercie dostępne są karty debetowe, kredytowe, obciążeniowe, przedpłacone personalizowane oraz przedpłacone niepersonalizowane.
- Karty debetowe dla właścicieli/pracowników firm są dostępne w trzech walutach: PLN, EUR, USD
- Karty kredytowe, obciążeniowe oraz przedpłacone personalizowane wydawane są wyłącznie w PLN
- Karty przedpłacone niepersonalizowane wydawane są w walutach: PLN oraz EUR
Aby zamówić nową kartę, w serwisie iPKO biznes należy wybrać kolejno Nowy → Wniosek → Karty.
Aktywacja iPKO dealer – kantor internetowy dla firm
Aby aktywować dostęp do platformy iPKO dealer trzeba wybrać kafel Transakcje → iPKO dealer, a następnie należy postępować zgodnie z we wskazówkami na ekranie.
Wymiana walut odbywa się na rachunkach walutowych firmy. Jeśli firma nie posiada rachunku w określonej walucie należy utworzyć nowy rachunek pomocniczy (kafel Nowy → Wniosek → Otwarcie Rachunku).
Dodawanie i zamykanie rachunków pomocniczych
Otwierać i zamykać rachunki pomocnicze mogą użytkownicy iPKO biznes, którym Administrator (przedstawiciel firmy – Klienta banku lub przedstawiciel banku) nada odpowiednie uprawnienia.
W tym celu należy wybrać kafel Nowy → Wniosek → Otwarcie Rachunku lub Nowy → Wniosek → Zamknięcie Rachunku, a następnie postępować zgodnie z wytycznymi na ekranie.
Dodanie nowego użytkownika w iPKO biznes
Aby dodać nowego użytkownika w iPKO biznes do Kontekstu (profilu firmy), należy wybrać kafel Nowy → Wniosek → Dodanie użytkownika.
Aby użytkownik mógł rozpocząć pracę niezwłocznie, nie czekając na token sprzętowy, we wniosku należy wybrać opcję mobilna autoryzacja, która działa w aplikacji mobilnej iPKO biznes.
Zarządzanie gotówką
W iPKO biznes możesz składać dyspozycje dotyczące zarządzania gotówką w firmie, takie jak dodanie osób i nowych podmiotów realizujących wpłaty/wypłaty, a także dyspozycje dotyczące wpłat lub transportu gotówki.
Aby dodać dyspozycję, należy wybrać Nowy → Wniosek → Pozostałe wnioski online i wybrać podkategorię Gotówka.
Zmiana z tokena sprzętowego na mobilną autoryzację
W iPKO biznes możesz potwierdzać dyspozycje przy użyciu mobilnej autoryzacji. Jeżeli do tej pory używałeś tokena sprzętowego, możesz zmienić rodzaj autoryzacji na mobilną.
Aby zmienić token na mobilną autoryzację należy wybrać Nowy → Wniosek → Pozostałe wnioski online i wybrać podkategorię iPKO biznes.
Kredyt
W iPKO biznes można załączyć podpisaną dyspozycję:
- uruchomienia kredytu
- wypłaty kredytu
- spłaty kredytu
Ponadto, w uzgodnieniu z doradcą, można załączać dokument, który wcześniej otrzymasz od niego pocztą elektroniczną.
Aby dodać podpisany dokument należy wybrać Nowy → Wniosek → Pozostałe wnioski online i wybrać podkategorię Kredyty.