Przejdź to głównej części strony

Dbaj o cyberbezpieczeństwo przez cały rok

23.10.2025
Trwa Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa. Ale my do dbania o bezpieczeństwo w sieci zachęcamy cały rok. Sprawdź, jak możesz je zwiększyć.

Aby to był naprawdę cyberbezpieczny październik, przygotowaliśmy dla Ciebie przypomnienie funkcji i usług w aplikacji IKO i serwisie iPKO, które pomogą zwiększyć Twoją ochronę w sieci.

  • Bezpiecznie w Internecie++ – z tą usługą możesz zabezpieczyć do 5 urządzeń przed złośliwym oprogramowaniem oraz ustawić powiadomienia o ewentualnym wycieku danych dla 5 adresów e-mail. Teraz w promocyjnej cenie – już za 0,99 zł/mies. przez pierwsze 3 miesiące, jeśli korzystasz z usługi pierwszy raz. (potem 9,99 zł/mies.).
    Sprawdź 
  • Limity płatności – zadbaj o bezpieczeństwo swoich pieniędzy i ustaw limity płatności. Teraz zrobisz to jeszcze wygodniej w aplikacji IKO w zakładce Ustawienia Płatności lub jak dotychczas w serwisie iPKO w zakładce Ustawienia Limity płatności.
    Więcej o limitach 
  • Mobilna autoryzacja – jeśli jeszcze nie korzystasz, to możesz ją włączyć i potwierdzać wszystkie swoje przelewy i inne operacje, także te zlecane w serwisie iPKO, bezpiecznie w aplikacji IKO. W powiadomieniu w aplikacji widzisz wszystkie szczegóły transakcji, więc wiesz, co zatwierdzasz. Nie musisz przepisywać kodów z SMS-a lub karty kodów.
    Sprawdź 
  • Powiadomienia – nie zostawiaj otwartej furtki oszustom. Włącz powiadomienia i bądź na bieżąco. Poinformujemy Cię o tym, co się dzieje na Twoim koncie, np. sprawdzisz transakcje kartą. Możesz je otrzymasz bezpłatnie w aplikacji IKO i e-mailem lub włączyć płatne powiadomienia SMS.
    Więcej 
  • Weryfikacja pracownika banku – przezorny zawsze ubezpieczony, dlatego nie ufaj samemu numerowi. Gdy dzwoni do Ciebie osoba, która podaje się za naszego pracownika, powiedz, że chcesz zweryfikować jej tożsamość w aplikacji IKO.
    Sprawdź, jak zweryfikować pracownika banku w IKO
  • Aktualizacja danych – masz nowy dowód tożsamości, adres e-mail lub nr telefonu? Nie zapomnij ich zaktualizować w banku. Zrobisz to wygodnie w aplikacji IKO (Profil Twoje dane wybierz dane, które chcesz zaktualizować ) i w serwisie iPKO (Profil Ustawienia Profil i dane wybierz dane, które chcesz zaktualizować)

Pamiętaj także o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:

  1. Nie udostępniaj nikomu swoich danych tj. loginu, hasła, numeru PESEL, danych karty płatniczej.
  2. Nie udostępniaj nikomu kodów BLIK i zawsze dokładnie sprawdzaj, jaką transakcje kodem BLIK zatwierdzasz.
  3. Nie przesyłaj nikomu skanu dowodu osobistego (jako bank możemy poprosić Cię o zdjęcie dowodu tylko w szczególnych sytuacjach, jak np. zawarcie umowy online).
  4. Nie instaluj oprogramowania z nieznanych źródeł, ani za niczyją namową, zwłaszcza na urządzeniach, z których logujesz się do banku.
  5. Uważaj na aplikacje do zdalnego pulpitu (pracownik banku nigdy nie prosi o dostęp do Twojego smartfona czy komputera).
  6. Jeśli dostaniesz przelew od nieznanego nadawcy, nie przekazuj go dalej, nawet jeśli Twój rzekomy doradca o to prosi – nieświadomie możesz wziąć udział w przestępstwie.
  7. Zachowaj ostrożność i nie działaj pod wpływem emocji – w razie wątpliwości skonsultuj się z bankiem.
  8. Jeśli skradziono Ci pieniądze, zgłoś się na policję.

Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa (ECSM) to coroczna kampania, która promuje bezpieczeństwo i najlepsze praktyki w sieci. Jest organizowany przez Europejską Agencję ds. Cyberbezpieczeństwa i Komisję Europejską. W Polsce kampanię koordynuje NASK Państwowy Instytut Badawczy.

Aplikacja IKO jest usługą bankowości elektronicznej.

Usługę Bezpiecznie w Internecie++ dostarcza PKO Finat w oparciu o technologię F-Secure. Klient może skorzystać z usługi Bezpiecznie w Internecie++ za 0,99 zł/mies. przez pierwsze 3 miesiące tylko raz. Cena 0,99 zł/mies. przez pierwsze 3 miesiące obowiązuje dla klientów zawierających umowę po raz pierwszy, potem (albo dla klientów powracających) 9,99 zł/mies.

Działajmy razem, aby zwiększyć ochronę Twoich finansów