2023-03-03

Oszuści dzwonią i podszywają się pod pracowników instytucji finansowych, w tym banków.

W trakcie rozmowy mogą prosić m.in. o login, hasła, PESEL, dane karty i numer CVV2/CVC2 oraz kod BLIK. Jeśli przekażesz im te dane, mogą wykorzystać je np. do zlecenia operacji na Twoim koncie.

Teraz w aplikacji IKO upewnisz się, że rozmawiasz z naszym pracownikiem!

Jak to zrobić?

  • Powiedz osobie, z którą rozmawiasz, że chcesz zweryfikować jej tożsamość – poproś o imię, nazwisko, stanowisko oraz miejsce, z którego dzwoni
  • Po chwili dostaniesz powiadomienie z aplikacji IKO z danymi pracownika
  • Jeśli dane się zgadzają, potwierdź je i kontynuuj rozmowę

Jeśli dzwoniący odmawia weryfikacji lub poda błędne dane – rozłącz się i zadzwoń na naszą infolinię: 800 302 302

Więcej