Masz wątpliwości, czy dzwoni pracownik banku?

18.03.2024
Potwierdź jego tożsamość w aplikacji IKO

Oszuści dzwonią i podszywają się pod pracowników instytucji finansowych, w tym banków.

W trakcie rozmowy mogą prosić m.in. o login, hasła, PESEL, dane karty i numer CVV2/CVC2 oraz kod BLIK. Jeśli przekażesz im te dane, mogą wykorzystać je np. do zlecenia operacji na Twoim koncie.

W aplikacji IKO upewnisz się, że rozmawiasz z naszym pracownikiem!

Jak to zrobić?

  • Powiedz osobie, z którą rozmawiasz, że chcesz zweryfikować jej tożsamość – poproś o imię, nazwisko, stanowisko oraz miejsce, z którego dzwoni
  • Po chwili dostaniesz powiadomienie z aplikacji IKO z danymi pracownika
  • Jeśli dane się zgadzają, potwierdź je i kontynuuj rozmowę

Jeśli dzwoniący odmówi weryfikacji, poda błędne dane lub weryfikacja nie będzie możliwa – rozłącz się i zadzwoń na naszą infolinię: 800 302 302 

Więcej

Działajmy razem, aby zwiększyć ochronę Twoich finansów