Co zrobić, jeśli mieszkanie zostało zniszczone w wyniku pożaru lub zalania?
Co zrobić w sytuacji zniszczenia mieszkania?
Zgłoś szkodę
Jeżeli ubezpieczasz swoje mieszkanie w PKO Towarzystwie Ubezpieczeń S.A., najszybciej zgłosisz szkodę w aplikacji mobilnej IKO: Moje Produkty → Ubezpieczenia, wybierz swoją polisę i kliknij Zgłoś szkodę. Opisz, co się stało i co zostało uszkodzone. Zgłoszenie potrwa kilka minut.
Szkodę zgłosisz również:
- w serwisie internetowym iPKO
(Moje produkty → Ubezpieczenia → Wybierz polisę → Zgłoś szkodę) - na stronie internetowej ubezpieczyciela
- na infolinii ubezpieczyciela
+48 81 535 67 66
Po zgłoszeniu szkody
- Opiekun szkody skontaktuje się z Tobą i opowie, jak przebiegnie likwidacja szkody.
- Wypłatę odszkodowania otrzymasz po ustaleniu wszystkich szczegółów i ocenie szkody.
Pomoc Assistance
Jeśli masz ubezpieczenie PKO DOM z komponentem Assistance, możesz skorzystać z m.in. transportu i pobytu w hotelu lub mieszkaniu tymczasowym, transportu oraz przechowywania mienia, czy organizacji ekipy sprzątającej. Wartość usług pomocy z ubezpieczenia może wynieść do 5000 zł.
Jak postępować po szkodzie
- Jeśli wejście do mieszkania będzie możliwe, zrób zdjęcia uszkodzeń - najlepiej wykonywać je wg zasady „od ogółu do szczegółu”.
- Spisz, co uległo zniszczeniu.
- Po udokumentowaniu powstałych szkód, możesz przystąpić do prac porządkowych.
- Zniszczone mienie, które nie nadaje się do naprawy, złóż w jednym miejscu i sfotografuj je.
- Zbieraj wszystkie rachunki, paragony, kosztorysy związane z ratowaniem mienia i pracami porządkowymi.
Zniszczone mieszkanie a kredyt hipoteczny
Jeśli spłacasz kredyt hipoteczny w PKO Banku Polskim możesz zawiesić spłatę jednej miesięcznej raty (kapitałowo-odsetkowej) w ciągu każdego roku kalendarzowego. Wniosek o zawieszenie spłaty raty miesięcznej złóż najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem płatności raty.
Jak złożyć wniosek?
- W serwisie internetowym iPKO
- W aplikacji mobilnej IKO
- W oddziale banku.
Ważne informacje
Zawieszenie nie powoduje wydłużenia okresu kredytowania, zmienia się jednak harmonogram spłaty w zakresie wysokości kolejnych rat. Zawieszenie będzie realizowane na podstawie zasad określonych w umowie kredytowej. Jedną z nich jest brak zadłużenia przeterminowanego. Nie pobieramy opłat za realizację dyspozycji zwieszenia raty kredytu.
Z zawieszenia nie skorzystasz:
- jeśli masz kredyt mieszkaniowy ze spłatą rodzinną lub bezpieczny kredyt 2%
- jeśli na dzień złożenia wniosku o zawieszenie jest zaległość w spłacie
Utrata dokumentów w pożarze
- W placówkach PKO Banku Polskiego respektujemy mDowód we wszystkich sprawach bankowych.
- Klient z aplikacją mObywatel może potwierdzić tożsamość - wystarczy mDowód w telefonie, nie trzeba mieć fizycznego dowodu osobistego.
- W praktyce w oddziale - klient loguje się do aplikacji mObywatel na swoim smartfonie, skanuje kod QR albo wpisuje 6-cyfrowy kod podany przez doradcę, a następnie potwierdza przekazanie danych z mDowodu do banku na swoim telefonie.
Bankowość elektroniczna
Straciłeś/aś telefon i komputer i potrzebujesz zalogować się do banku, a masz możliwość zainstalować aplikację mobilną IKO na innym telefonie – co zrobić?
Pobierz ze sklepu (Google Play lub App Store) i aktywuj aplikację mobilną IKO zgodnie z informacjami na ekranie – w razie problemów skontaktuj się z infolinią banku: 800 302 302 lub odwiedź najbliższy oddział.
Z aplikacją mobilną IKO możesz:
- zablokować czasowo zgubioną kartę lub na stałe, jeśli ją straciłeś/aś, wejdź w Moje produkty → Karty → Zablokuj czasowo / Zastrzeż kartę
- zapłacić zbliżeniowo BLIKIEM lub kodem BLIK i wypłacić BLIKIEM pieniądze z bankomatu
- podejrzeć swoje dane, jeśli nie pamiętasz np. nr PESEL możesz go zobaczyć wchodząc w: profil (inicjały w lewym górnym rogu) i Twoje dane lub w Ustawienia
- zmienić hasło do serwisu internetowego iPKO, narzędzie do autoryzacji (SMS, mobilna autoryzacja) np. przelewów albo też hasło do serwisu telefonicznego.
Pamiętaj - instaluj aplikację bankową tylko na zaufanym urządzeniu, do którego dostęp będziesz mieć tylko Ty.
Pamiętaj, że jest to tylko materiał informacyjny. Szczegółowe informacje na temat zakresu i warunków swojego ubezpieczenia znajdziesz w swojej polisie oraz w warunkach ubezpieczenia, dostępnych na stronie ubezpieczyciela i banku.
Masz pytania?
Znajdź odpowiedź w sekcji Pomoc i kontakt