Przejdź to głównej części strony

Jak potwierdzać online przelewy i inne operacje w iPKO biznes?

Dostępne narzędzia autoryzacji:

 

  • mobilna autoryzacja w aplikacji mobilnej iPKO biznes
  • token sprzętowy

Mobilna autoryzacja w aplikacji mobilnej iPKO biznes

Mobilna autoryzacja to bezpłatna metoda potwierdzania przelewów i innych operacji w aplikacji mobilnej iPKO biznes na Twoim telefonie. W aplikacji na telefon zatwierdzisz operacje zlecane zarówno w serwisie internetowym iPKO biznes, jak i u konsultanta. Jeżeli Twój telefon ma włączone funkcje biometryczne, możesz potwierdzać logowanie do serwisu internetowego biometrią, np. odciskiem palca.

 

  • 1. Zaloguj się do aplikacji mobilnej iPKO biznes i wejdź w Więcej → Ustawienia → Narzędzia autoryzacji2. Wybierz Mobilna autoryzacja i wskaż urządzenie, którego będziesz używać do mobilnej autoryzacji (telefon, na którym masz swoją aplikację mobilną iPKO biznes).3. Wybierz Potwierdź zmianę, a następnie podaj kod z dotychczasowej metody autoryzacji (tokena sprzętowego lub mobilnego) oraz kod PIN do aplikacji.

  •  

    1. Pobierz aplikację mobilną iPKO biznes ze sklepów z aplikacjami do telefonów z systemami Android, iOS i Huawei i wejdź w Aktywuj aplikację iPKO biznes → Chcę zarządzać finansami firmy.2. Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Zapamiętaj kod PIN, który nadasz w drugim kroku aktywacji - będziesz potwierdzać nim wszystkie operacje zlecane w serwisie internetowym iPKO biznes albo u konsultanta.3. Zaloguj się do serwisu internetowego iPKO biznes autoryzacją mobilną.

    1. Na telefonie, którego teraz używasz do mobilnej autoryzacji, przejdź do aplikacji mobilnej iPKO biznes i wejdź w Więcej → Ustawienia → Narzędzia autoryzacji.
    2. Wybierz Mobilna autoryzacji i urządzenie, którego będziesz używać do mobilnej autoryzacji (spośród urządzeń na których aktywowałeś już aplikację).
    3. Wybierz Potwierdź zmianę i przepisz 6-cyfrowy kod (z telefonu, którego obecnie używasz do autoryzacji) lub zeskanuj nowym telefonem kod QR z obecnego telefonu. 

Token sprzętowy

Dla zwolenników tradycyjnych rozwiązań

Jak działa token sprzętowy?

  1. Zeskanuj tokenem obrazkowy kod operacji widoczny w serwisie iPKO biznes (użyj aparatu z tyłu urządzenia)
  2. Wpisz PIN do tokena
  3. Zweryfikuj Id autoryzacji
  4. Przepisz do iPKO biznes kod jednorazowy z tokena

Token sprzętowy z czytnikiem wraz z kartą kodów

W przypadku tokena sprzętowego z czytnikiem wraz z kartą kodów jednorazowych wykonasz:

  • logowanie – hasłem jednorazowym
  • autoryzację operacji – kodem jednorazowym
    1. Wsuń kartę do czytnika, a następnie wybierz: Hasło.
    2. Token wygeneruje hasło, podaj je podczas logowania do serwisu internetowego.
    1. Wsuń kartę do czytnika, a następnie wybierz: Kod.
    2. Wprowadź numer kodu autoryzacji i zatwierdź poprzez OK.
    3. Token wygeneruje jednorazowy kod, podaj go podczas autoryzacji operacji w serwisie internetowym iPKO biznes.

Pamietaj!

Jeżeli podczas autoryzacji podasz kilka razy błędny kod lub hasło z tokena, narzędzie autoryzacji zablokuje się. W takim przypadku skontaktuj się z naszym konsultantem lub z administratorem w swojej firmie.

Jak ustawić lub zmienić metodę autoryzcji?

 Serwis internetowy iPKO biznesAplikacja mobilna iPKO biznesSerwis telefoniczny 
(konsultant)
Placówka PKO Banku Polskiego
Aktywacja mobilnej autoryzacji -tak--
Zmiana narzędzia autoryzacjitaktak--
Blokowanie narzędzi autoryzacjitak-taktak 
Odblokowanie zablokowanego narzędzia autoryzacjitak-taktak
Zamówienie nowego narzędzia autoryzacjitak--tak

Jak zmienić narzędzie autoryzacji w iPKO biznes?

W aplikacji mobilnej

  • 1

    Pobierz aplikację iPKO biznes i aktywuj ją na swoim telefonie

  • 2

    Zaloguj się

    Zaloguj się do aplikacji i wybierz: Więcej → Ustawienia → Narzędzia autoryzacji

  • 3

    Wybierz urządzenie

    Zaznacz, które (aktywne) narzędzie chcesz włączyć: Mobilna autoryzacja / Token mobilny / Token sprzętowy i potwierdź zmianę

W serwisie

  • 1

    W serwisie iPKO biznes wybierz kolejno:

    AdministracjaKanały dostępu i narzędzia autoryzacjiTwój użytkownik (lub Ustawienia) → Narzędzia autoryzacyjne

  • 2

    Wybierz urządzenie

    Zaznacz, które (aktywne) narzędzie chcesz włączyć: Mobilna autoryzacja / Token mobilny / Token sprzętowy i potwierdź zmianę

Pytania i odpowiedzi

  • Nie, operacje możesz zatwierdzać tylko jednym, wybranym narzędziem. Możesz jednak mieć kilka aktywnych narzędzi do autoryzacji jednocześnie. Narzędzie, które chcesz używać do autoryzacji zmienisz w aplikacji mobilnej iPKO biznes lub serwisie internetowym iPKO biznes.

  • Możesz zmieniać narzędzia autoryzacji dowolnie, kiedy chcesz. Zmiana jest bezpłatna.

  • Nie. Mobilną autoryzacją w aplikacji mobilnej iPKO biznes potwierdzisz wszystkie operacje w serwisie internetowym iPKO biznes.

  • Tak. Mobilną autoryzacją w aplikacji mobilnej iPKO biznes potwierdzisz wszystkie operacje w serwisie internetowym iPKO biznes.

  • Tak. Potrzebujesz jedynie dostępu do internetu.

  • Mobilną autoryzację możesz aktywować na telefonach z systemem iOS i Android z aktywną aplikacją mobilną iPKO biznes w wersji 1.12.15 lub wyższej. Minimalna wersja oprogramowania telefonu to dla iOS: min. 16, dla Android: min. 7.0.

  • Mobilną autoryzację aktywujesz tylko w jednej aplikacji mobilnej iPKO biznes. W każdej chwili możesz przenieść mobilną autoryzację na inne urządzenie, jeżeli spełnia ono wymagania techniczne.

  • Nie, jednak sugerujemy wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień. Jeżeli nie wyrazisz tej zgody, nie będziesz dostawać powiadomień na ekranie głównym telefonu, będą dostępne, dopiero gdy zalogujesz się do aplikacji i wejdziesz w Powiadomienia.

  • Tak. Jeżeli nie masz dostępu do produktów i usług w aplikacji mobilnej, możesz korzystać z mobilnej autoryzacji. W tym przypadku, jedyną aktywną sekcją aplikacji będzie zakładka Powiadomienia. W pozostałych sekcjach aplikacji zobaczysz komunikaty o braku dostępu.

  • Nie – mobilna autoryzacja działa tylko w aplikacji mobilnej. Jeżeli nie masz naszej aplikacji, a używasz tokena mobilnego lub sprzętowego, aktywuj aplikację mobilną iPKO biznes i zmień narzędzie autoryzacji.

  • Nie – możesz zmienić narzędzie autoryzacji na inne aktywne w dowolnej chwili w aplikacji mobilnej iPKO biznes i serwisie internetowym iPKO biznes.

  • Jeżeli korzystasz z mobilnej autoryzacji i usuniesz aplikację mobilną iPKO biznes lub stracisz dostęp do urządzenia bez wcześniejszej zmiany narzędzia autoryzacji, skontaktuj się z naszym konsultantem.

    1. Na telefonie, którego teraz używasz do mobilnej autoryzacji, przejdź do aplikacji mobilnej iPKO biznes, zaloguj się i wejdź w Więcej → Ustawienia → Biometria - logowanie → Biometryczne potwierdzanie logowania do serwisu internetowego iPKO biznes.
    2. Aplikacja może poprosić Cię o autoryzację kodem PIN, jeżeli zdarzy się, że potwierdzenie operacji biometrią nie zadziała.
    3. Po włączeniu potwierdzania logowania biometrią, pozostałe operacje nadal potwierdzisz kodem PIN do aplikacji.