Zabezpiecz się

Rady dotyczące Twojego telefonu:
  • Nie wyrażaj zgody na instalację aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
  • Korzystaj wyłącznie z oficjalnych sklepów z aplikacjami.
  • Instalując aplikacje zwracaj uwagę, jakich uprawnień żądają do Twojego telefonu.
  • Aktualizuj systematycznie aplikacje i system operacyjny telefonu.
  • Nie wyłączaj zabezpieczeń producenta.
  • Korzystaj z blokady ekranu – blokuj go kodem PIN lub hasłem.

Rady dotyczące aplikacji moblinej iPKO biznes:

  • Chroń PIN do aplikacji.
  • Aktualizuj aplikację, gdy tylko pojawi się aktualizacja w oficjalnym sklepie.

Monitoruj

  • Zwracaj uwagę na dziwne zachowania np. próby zachęcenia do pobrania nowych aplikacji. Może to być komunikat o wykrytym wirusie i konieczności zainstalowania antywirusa. W razie wątpliwości zapytaj zaufanej osoby.
  • Nie wykonuj działań, do których możesz być nakłaniany w treści SMSów lub emaili, pochodzących od nieznanych nadawców, np. nie klikaj w linki zawarte w tych wiadomościach.
  • Zwracaj uwagę na próby wyłudzenia danych do logowania do serwisu internetowego iPKO biznes. Te dane są potrzebne TYLKO podczas aktywacji aplikacji mobilenej iPKO biznes.
  • Czytaj uważnie wiadomości przesyłane przez Bank.

Reaguj

  • Przestępcy wysyłają SMS-y, które często dotyczą konta bankowego, np. piszą o konieczności anulowania niezlecanego przez Ciebie przelewu (odmiana phisingu).
  • W razie podejrzenia, że telefon jest zawirusowany, należy zwrócić się o pomoc do zaufanej osoby lub do salonu operatora.
  • W przypadku utraty telefonu zablokuj aplikację iPKO biznes lub wyrejestruj ją dzwoniąc na infolinię, przez serwis internetowy iPKO biznes.
  • W przypadku podejrzenia ujawnienia PIN-u zmień PIN do aplikacji w aplikacji iPKO biznes lub w serwisie internetowym iPKO biznes.
  • W sytuacji gdy Bank lub operator informuje Cię o czynności, której nie zlecałeś, skontaktuj się z infolinią Banku lub operatora, aby uzyskać więcej informacji.

Powiadom nas o każdej sytuacji, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie

  • Infolinia  800 302 302* lub +48 81 535 60 60**
  • Sekcja Wsparcia Bankowości Elektronicznej (dla klientów korporacyjnych, od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-18:00) 801 363 363* lub +48 61 855 94 94**

* Brak opłat za połączenie dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach opłata zgodna z taryfą operatora.
** Numer do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora.