SPLIT PAYMENT

Podzielona płatność

  • Skorzystaj z mechanizmu podzielonej płatności (split payment) - przelew zostanie podzielony na kwotę netto i podatek VAT
  • Monitoruj transakcje swojej firmy i łatwiej zarządzaj jej finansami
  • Zwiększ przejrzystość finansową i zmniejsz ryzyko błędów księgowych

Jak działa mechanizm podzielonej płatności?

Jak działa mechanizm podzielonej płatności?

  • 1

    Kupujesz towar lub nabywasz usługę, kontrahent wystawia Ci fakturę VAT

  • 2

    Robisz przelew za tę fakturę VAT – taką płatność dzielimy na 2 części:

    • na rachunek VAT trafi kwota podatku
    • na konto rozliczeniowe trafi kwota netto

Jak zrobić przelew w podzielonej płatności?

W aplikacji IKO

  • 1

    Zaloguj się do aplikacji mobilnej IKO

    Przejdź do Płatności → Przelew na konto

  • 2

    Wybierz konto firmowe i uzupełnij dane

    Zaznacz opcję Podzielona płatność, wpisz odbiorcę, NIP, numer konta i adres

  • 3

    Podaj dane i potwierdź płatność

    Zmień datę (jeśli chcesz, żeby przelew dotarł np. za kilka dni), wpisz numer faktury, kwotę brutto, VAT.

  • 4

    Przelew zlecony!

    Pieniądze pobieramy w wartościach określonych w przelewie z konta, z którego wykonujesz przelew oraz przypisanego do niego rachunku VAT. Przelew trafia na konto odbiorcy, a podatek VAT automatycznie przekazywany jest na jego rachunek VAT.

W serwisie iPKO

  • 1

    Zaloguj się do serwisu iPKO

    Wybierz typ przelewu split payment

     
  • 2

    Uzupełnij kwotę

    Wpisz kwotę płatności brutto

  • 3

    Podaj kwotę podatku VAT

    W formularzu wpisz kwotę VAT, ID dostawcy (np. NIP) i numer faktury

  • 4

    Przelew zlecony!

    Pieniądze pobieramy w wartościach określonych w przelewie z konta, z którego wykonujesz przelew oraz przypisanego do niego rachunku VAT. Przelew trafia na konto odbiorcy, a podatek VAT automatycznie przekazywany jest na jego rachunek VAT.

Grafika do linku

W polach wpisz właściwe dane - za podanie właściwych danych odpowiada podmiot, który zleca przelew

Pytania i odpowiedzi

  • Automatycznie pobierzemy kwotę z konta z którego zlecasz przelew, nawet gdy nie masz pieniędzy na rachunku VAT. Wystarczy, że zlecisz przelew z podzieloną płatnością.

  • W takim przypadku pieniądze zawsze pobierzemy z rachunku VAT. Jeśli kwota na rachunku VAT będzie za mała, pobierzemy resztę pieniędzy z rachunku rozliczeniowego.

  • W serwisie iPKO na zleceniu przelewu podaj nazwę odbiorcy, numer konta i NIP, a następnie wybierz Sprawdź konto odbiorcy na białej liście VAT.

     

    Dzięki białej liście VAT:

    • sprawdzisz, czy Twój kontrahent jest czynnym podatnikiem VAT
    • zyskasz pewność, że zlecasz bezpieczną transakcję
    • potwierdzisz numer konta kontrahenta

    Przejdź do białej listy na stronie Ministerstwa Finansów

     

    W serwisie iPKO, w Historii weryfikacji białej listy VAT, znajdziesz:

    • archiwalne raporty do pobrania
    • opcję ponownego sprawdzenia odbiorcy