Wideoweryfikacja w aplikacji IKO

  • Dzięki wideoweryfikacji otworzysz konto na selfie nawet w 15 minut – bez wychodzenia z domu
  • Wszystkie Twoje dane są chronione

Jak skorzystać z wideoweryfikacji w aplikacji IKO?

1
Zaakceptuj zgodę na wykorzystanie wizerunku
2
Zrób zdjęcie dowodu osobistego z obu stron
  • Dopasuj dokument do ramki wyświetlonej na ekranie 
  • Upewnij się, że masz dobre oświetlenie i tło. Po zrobieniu zdjęcia sprawdź, czy wszystkie informacje z dowodu zostały zapisane
3
Zrób zdjęcie swojej twarzy
  • Ustaw twarz na wprost aparatu fotograficznego i dopasuj do ramki. Pamiętaj, że nie możesz mieć nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami ani innych rzeczy, które utrudniają rozpoznanie twarzy 
  • Postępuj zgodnie z instrukcjami – poprosimy Cię np. o zrobienie kilku gestów: obrócenie głową lub mruganie
Pamiętaj, że wideoweryfikacja jest bezpieczna i nie można z niej skorzystać przy użyciu skradzionego dowodu osobistego (dane z dokumentu tożsamości są sprawdzane automatycznie, a rysy twarzy porównywane ze zdjęciem z dowodu - wszystko to działa w ramach zaawansowanego systemu).

Pytania i odpowiedzi

  • Nie, nie przekazujemy zdjęć i filmów z wideoweryfikacji.

  • Sprawdź tło, na którym robisz zdjęcie. Pomiędzy krawędziami dowodu, a tłem powinien być duży kontrast, a krawędzie dowodu nie mogą zlewać się z tłem. Warto też zwrócić uwagę, czy w tle nie ma jakichś wyrazistych linii, które mogą zniekształcać zarys dowodu osobistego. Najlepiej położyć dowód na jednolitym ciemnym materiale.

  • Zrób ponownie zdjęcie. Niewyraźne, źle oświetlone zdjęcie utrudnia odczytanie danych z dowodu osobistego.

  • Oznacza to, że zdjęcie lub filmik albo jedno i drugie, miały zbyt niską jakość. Przyczyn może być kilka, dlatego:

    • sprawdź oświetlenie
    • nie ruszaj telefonem podczas robienia zdjęć
    • nie zasłaniaj dowodu palcami – najlepiej połóż go na płaskiej powierzchni
  • Sprawdź swoje połączenie internetowe, np. czy jest to LTE, czy nie wyczerpał się Twój pakiet internetowy lub limitu transferu.

  • W Polsce wzór dowodu zmieniał się na przestrzeni lat i niektóre wersje dowodów zawierały więcej danych, np. adres zamieszkania lub kolor oczu. Dlatego dla różnych wzorów dowodu odczytujemy różne dane i czasem możemy poprosić Cię o ręczne uzupełnienie informacji.

  • Algorytm może mieć czasem problem z odczytaniem danych, np. ze względu na oświetlenie, kąt zrobienia zdjęcia lub stan dokumentu. Takie błędy mogą być przyczyną odrzucenia wniosku – dlatego zawsze warto sprawdzić dane odczytane z dowodu, np. czy nie zawierają literówek i poprawić je na prawidłowe.

  • Dostaniesz go w ciągu kilku minut po złożeniu wniosku, na swój adres e-mail.

  • Wyślemy Ci 2 hasła do IKO i iPKO: SMS-em automatycznie po wpisaniu i zatwierdzeniu numeru klienta na stronie do logowania serwisu iPKO oraz podczas pierwszego logowania do IKO.

  • Twoje konto będzie aktywne po podpisaniu umowy. Sprawdź, czy w sekcji Moje sprawy w części Do podpisania i podpisane w serwisie iPKO lub Moje wnioski i umowy w aplikacji IKO, nie czeka na Ciebie umowa do podpisania:

    • Jeżeli tak – podpisz umowę kodem SMS, a konto będzie od razu aktywne
    • Jeżeli nie – wkrótce się tam pojawi. Umowę generujemy najczęściej tego samego dnia, maks. do 2 dni roboczych
  • Złożenie wniosku trwa ok. 5 minut, a sam dostęp do konta przez aplikację IKO lub serwis iPKO zyskasz w ciągu maksymalnie 15 minut.

  • Jeśli w trakcie otwierania konta wideoweryfikacja zostanie przerwana, trzeba powtórzyć cały proces.

  • W takiej sytuacji zadzwoń na naszą infolinię 24/7:

    • 800 302 302 – brak opłat dla numerów krajowych w Polsce, w pozostałych przypadkach opłata zgodna ze stawką operatora
    • +48 81 535 60 60 – opłata zgodna ze stawką operatora