Wyjeżdżasz za granicę? Spakuj do walizki kartę walutową, zamiast gotówki. Przekonaj się, że płacenie kartą jest dużo wygodniejsze, szybsze i bezpieczniejsze niż płacenie gotówką.

Karty wielowalutowe

Karty walutowe są wydawane dla posiadaczy rachunków oszczędnościowych płatnych na żądanie w walutach USD, EUR, GBP.

Robisz zakupy w jednej walucie? Zamów kartę do konta walutowego rozliczaną w USD, EUR lub GBP.

A jeśli podróżujesz w różne rejony świata, podepnij do swojej karty także inne konta walutowe. Karta wydana do rachunku głównego, może być jednocześnie podpięta do dwóch innych rachunków walutowych. Dzięki temu, jedną karta możesz dokonywać transakcji w ciężar trzech rachunków. Twój rachunek będzie automatycznie obciążony dokładnie taką kwotą w USD, EUR lub GBP, jaka zapłaciłeś w sklepie, restauracji czy internecie.

Jak korzystać z karty bez przewalutowania?

karty walutowe

 

Wygoda i niezależność

Z kartą płatniczą masz pełen dostęp do swoich środków na rachunkach oszczędnościowych płatnych na żądanie w walutach USD, EUR, GBP. Możesz:

  • realizować płatności w sklepach, restauracjach i innych punktach handlowo-usługowych oznaczonych symbolem Visa na całym świecie,
  • wypłacać gotówkę w bankomatach krajowych i zagranicznych z symbolem Visa,
  • dokonywać płatności w sklepach internetowych. Dowiedz się więcej
  • karty walutowe są wypukłe przez co zyskujesz szerszą sieć akceptacji

Karty walutowe są wypukłe przez co zyskujesz szerszą sieć akceptacji.

Karty wydawane są dla posiadaczy rachunków walutowych, także niepełnoletnich od  13 roku życia.
Możesz zarządzać swoją kartą on-line z każdego miejsca na świecie.  W iPKO, sprawdzisz historię transakcji oraz dostępne saldo na swoim koncie.

Bezpieczeństwo

  • W serwisie iPKO lub w Oddziale Banku możesz zdefiniować maksymalne dzienne limity operacji internetowych, bezgotówkowych oraz gotówkowych
  • Wszystkie karty debetowe wydawane do rachunków walutowych wyposażone są w mikroprocesor (w technologii EMV) i pasek magnetyczny.
  • Jeśli utracisz swoją kartę, możesz ją szybko zastrzec w serwisie iPKO i poprzez Kartolinię Banku pod numerem 800 302 302 (czynna codziennie, 24 godziny na dobę, 365 dni w roku) lub (+48) 81 535 60 50, a także zamówić nową kartę.
  • Już od momentu zgłoszenia utraty karty Bank przejmuje odpowiedzialność za wszystkie operacje dokonane przy jej użyciu.
  • Autoryzacja operacji realizowanych przez Internet jest możliwa po podaniu danych umieszczonych na karcie takich, jak numer karty, data ważności oraz kod CVV2. Dodatkowo operacja jest potwierdzana kodem w ramach 3D-Secure, który zwiększa bezpieczeństwo zakupów w Internecie. Sprawdź szczegóły
Okres ważności
Sposób rozliczenia

Wszystkie operacje obciążają rachunek Klienta z datą ich dokonania.

Wszystkie operacje dokonane przy użyciu karty są uwzględniane na wyciągu z rachunku, do którego została wydana karta lub na wyciągu z rachunków podpiętych do rachunku głównego karty w zależności od waluty, w jakiej została dokonana operacja.

W przypadku operacji:

  • dokonanych w walutach rachunku głównego, do którego wydana została karta np. USD albo  EUR albo GBP - kwota zaksięgowana na rachunku jest równa kwocie oryginalnej transakcji,
  • realizowanej w walutach rachunków podpiętych będą one automatycznie rozliczone z tych rachunków – bez przewalutowań,
  • zrealizowanej w walutach innych niż waluta rachunku głównego lub rachunku podpiętego zostanie dokonane przeliczenie przez organizację płatnicza Visa na walutę rachunku głównego, do którego wydana jest karta,

PKO Bank Polski pobiera prowizje i opłaty za transakcje realizowane kartą zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji PKO Banku Polskiego.

Utrata karty
Limity
Waluta
Dla kogo
Usługi dodatkowe
Przeznaczenie

Zamówienie karty walutowej jest proste

  1. Podpisz umowę w oddziale Banku
  2. Otrzymasz kartę i kod PIN

Jeśli masz już konto walutowe (rachunek oszczędnościowy płatny na żądanie w walucie wymienialnej – GBP, EUR oraz USD) możesz zamówić kartę a następnie nadać do niej wybrany przez Ciebie PIN w serwisie bankowości elektronicznej.

Jeśli nie masz jeszcze konta walutowego

  1. Logujesz się do serwisu iPKO
  2. Wybierasz walutę rachunku: CHF, DKK, EUR, GBP, NOK, SEK, USD. W przypadku rachunków w walucie EUR, GBP, USD możesz zamówić kartę płatniczą
  3. Potwierdzasz otwarcie rachunku kodem z narzędzia autoryzacji