Szybkość
Z Google Pay szybko zapłacisz za zakupy w sklepie – wystarczy odblokować telefon lub smartwatch i zbliżyć do terminala
Bezpieczeństwo
Podczas płatności Google Pay dane Twojej karty są dodatkowo chronione
Wygoda
W Portfelu Google wygodnie zmienisz kartę, którą chcesz zapłacić w danej chwili np. z karty do konta na kredytową
Uniwersalność
Z Google Pay możesz płacić zbliżeniowo w kraju i za granicą, jak i w internecie lub aplikacjach
Odblokuj i zbliż swój telefon lub smartwatch do terminala
Wybierz płatność Google Pay i potwierdź ją swoją metodą odblokowywania urządzenia
Google Pay działa w połączeniu z kartami Mastercard i Visa wydanymi dla:
Tak, jeśli nastolatek skończył 16 lat i ma PKO Konto Pierwsze. Młodsi klienci, którzy skończyli 13 lat mogą korzystać z płatności zbliżeniowych BLIKIEM w aplikacji IKO, a dzieci poniżej 13 lat mogą płacić zbliżeniowo kartą PKO Junior.
Tak. Portfel Google pozwala na dodanie wielu kart debetowych i kredytowych – zarówno kart Mastercard, jak i Visa.
Tak. Ta sama karta może być jednocześnie dodana do Portfela Google na różnych urządzeniach i można z niej korzystać w tym samym czasie.
Tak. Z Google Pay zapłacisz za granicą tak samo jak w Polsce – w terminalach zbliżeniowych i wybranych sklepach internetowych. Zasady rozliczeń transakcji dokonywanych za pomocą Google Pay za granicą, są dokładnie takie same jak w przypadku powiązanej karty płatniczej. Jeśli chcesz płacić za granicą bez opłat za przewalutowanie, otwórz konto walutowe i podepnij kartę wielowalutową do konta
Tak. Z Google Pay zapłacisz w sklepach internetowych w kraju i za granicą. Aby rozpocząć płatność, wystarczy kliknąć w logo Google Pay.
Limity są takie same jak dla podpiętej karty płatniczej. Limit jest wspólny – niezależne od tego, czy płacisz kartą plastikową, czy z Google Pay.
Tak. Nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat za korzystanie z Google Pay.
Nie, nie musisz mieć.
Tak. Po dodaniu karty do Portfela Google jej dane są zmieniane na wirtualny ciąg znaków, którego nie można wykorzystać poza aplikacją. Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. W procesie aktywacji Google Pay wpisz dane karty tylko na swoim urządzeniu i nie udostępniaj ich innym osobom.
Zanim zapłacisz za zakupy, musisz najpierw odblokować ekran swojego urządzenia. Nawet jeśli nie masz ustawionej blokady ekranu, to włączenie Google Pay będzie wymagało wprowadzenia dodatkowego zabezpieczenia, np.:
W takim przypadku zadzwoń na naszą infolinię pod numerem 800 302 302 albo zastrzeż lub usuń kartę w serwisie iPKO. Jeśli zastrzeżesz kartę, automatycznie zniknie ona z Portfela Google.
Nie, w takiej sytuacji nie możesz zapłacić z Google Pay.
W takim przypadku karta automatycznie zniknie z Portfela Google. Jeśli włączysz czasową blokadę karty w aplikacji IKO, to też nie zapłacisz z Google Pay.
Nie. Płatność potwierdzisz przez odblokowanie ekranu swojego urządzenia.
W Portfelu Google wybierz kartę, którą chcesz usunąć, kliknij ikonę trzech kropek, a następnie Usuń formę płatności.
Tak. Kartę do Google Pay dodasz bezpośrednio w aplikacji Portfel Google. Warto jednak korzystać z aplikacji IKO, dzięki której możesz mieć m.in. wygodny podgląd na Twoje pieniądze na koncie lub historię transakcji.
Tak, możesz korzystać z płatności zbliżeniowych w aplikacji IKO i Google Pay na tym samym urządzeniu. W ustawieniach telefonu wybierz, która aplikacja ma być domyślna dla płatności zbliżeniowych.
Jeżeli w Portfelu Google masz więcej niż jedną kartę, karta domyślna to ta, którą zapłacisz z Google Pay od razu po odblokowaniu urządzenia. Po wejściu do Portfela Google możesz zmienić wcześniej ustawioną kartę domyślną lub wybrać inną kartę do zrobienia tylko jednej płatności.
Nie musisz szukać w sklepie czy na terminalu logo Google Pay. Płatności Google Pay są akceptowane we wszystkich terminalach w kraju i na świecie, które przyjmują płatności zbliżeniowe i najczęściej są oznaczone tzw. falką – taką samą jak na kartach zbliżeniowych.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, łączenia z innymi danymi posiadanymi przez Bank oraz zmiany ustawień plików cookies a także ich usuwania z przeglądarki internetowej, znajdują się w Polityce prywatności Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i zgodę na wykorzystywanie plików cookies w celach marketingowych.
Pliki cookies przetwarzane są m.in. w celu jak najlepszego dopasowania prezentowanych treści do potrzeb i zainteresowań użytkowników a także w celu zapewnienia bezpieczeństwa usług świadczonych przez Bank oraz aby dokonywać pomiarów, które pozwalają udoskonalać produkty i usługi oferowane przez Bank.
Szczegółowe informacje na temat rodzajów plików cookies, sposobach korzystania z plików oraz usuwania, a także o naszych partnerach znajdują się w Polityce plików cookie