Co zyskujesz z otwartą bankowością?
Jak zacząć korzystać z otwartej bankowości?
Zobacz, jak dodać konto z innego banku w aplikacji IKO
Otwarta bankowość jest bezpieczna
- Nie mamy wglądu do Twoich danych do logowania w innym banku
- Bank, z którego dodasz konto, nie ma dostępu do Twoich kont w PKO Banku Polskim
- W każdej chwili możesz zrezygnować z usługi open banking w aplikacji IKO lub w serwisie iPKO
Co jeszcze warto wiedzieć?
- Po dodaniu konta z innego banku poprosimy Cię o określenie, czy jesteś właścicielem, czy pełnomocnikiem. Możesz zmienić te ustawienia w dowolnym momencie w serwisie iPKO
- Żeby przedłużyć dostęp do dodanych wcześniej kont, możemy poprosić Cię o zalogowanie się w innym banku – nie rzadziej niż co 180 dni
- Jeśli chcesz odpiąć konto z innego banku, w aplikacji IKO przejdź do Szczegóły konta → ikona 3 kropek → Odłącz lub w serwisie iPKO wybierz konto i kliknij Szczegóły → Odłącz kont
- Jeżeli masz konto w Inteligo:
- możesz je dodać do aplikacji IKO lub serwisu iPKO, jeśli jest powiązane z kontami w naszym banku
- nie musisz ponownie akceptować regulaminu
- nie zobaczysz go na liście kont z innych banków podczas składania wniosku o pożyczkę, kartę kredytową lub limit odnawialny
Banki, których konta dodasz do aplikacji IKO i serwisu iPKO
Pytania i odpowiedzi
- konto osobiste prowadzone w PLN
- konto walutowe
- konto oszczędnościowe
- konto do karty kredytowej
- konto firmowe
- konto wspólne
Rodzaje tych kont mogą się różnić w zależności od wybranego banku.
- Aktualizacja zależy od tego, jak szybko bank, w którym masz konto, przekaże nam dane z dodanego konta
- Jeśli nie widzisz aktualnych danych, spróbuj je odświeżyć
- Nie zaktualizujemy danych, jeśli wygaśnie dostęp do informacji o Twoich kontach – dlatego, nie rzadziej niż co 180 dni, możemy poprosić cię o zalogowanie się do banku i przedłużenie dostępu do dodanych kont
- Dane aktualizujemy automatycznie (maks. 4 razy na dobę) i za każdym razem, gdy logujesz się do aplikacji IKO lub serwisu iPKO
- Informacje możesz też odświeżyć samodzielnie w dowolnej chwili – wejdź w dodane konto i kliknij w ikonkę obok daty ostatniej aktualizacji
- Twoje konto z innego banku będzie nadal widoczne w aplikacji IKO i serwisie iPKO, ale nie będziemy mogli odświeżyć jego danych
- W każdej chwili możesz zrezygnować z podglądu do tego:
- w aplikacji IKO przejdź do Szczegóły konta ikona 3 kropek → Odłącz
- w serwisie iPKO wybierz konto, które chcesz odpiąć i kliknij Szczegóły → Odłącz konto
Pojęcia i definicje
Celem PSD 2 jest regulacja europejskiego rynku płatności, w tym przede wszystkim otworzenie go na zewnętrznych dostawców usług i zwiększenie bezpieczeństwa zarówno płatności, jak i użytkowników bankowości elektronicznej. Ten nowy standard prawny został wdrożony w Polsce w ustawie o usługach płatniczych.
Przykład: możesz pozwolić, żeby zewnętrzy dostawca usług (TPP) zlecał z Twojego konta w PKO Banku Polskim przelew konkretnemu odbiorcy. To Ty decydujesz o kwocie przelewu, a TPP nie ma dostępu do Twoich pieniędzy.
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.
Aplikacja (mobilna) IKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Serwis (internetowy) iPKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.