PKO Płacę później

  • Zyskujesz dodatkowe pieniądze na zakupy w sklepach internetowych (płatności BLIK lub Płacę z iPKO) i stacjonarnych (obsługujących BLIK)
  • Korzystasz z usługi za 0 zł – wystarczy, że spłacasz transakcje w ciągu 30 dni
  • Kupujesz, kiedy potrzebujesz – w czasie zakupów wybierz BLIK lub Płacę z iPKO, a następnie PKO Płacę później
Aktywacja usługi PKO Płacę później zależy od pozytywnej oceny zdolności kredytowej.

Jak zacząć korzystać?

1
Przejdź do Płatności → PKO Płacę później
Przeczytaj i zaakceptuj Regulamin oraz oświadczenia
2
Poczekaj, aż udostępnimy Ci limit
Po zbadaniu Twojej zdolności kredytowej pokażemy Ci naszą propozycję limitu - to kwota, do której możesz płacić za swoje zakupy w ramach usługi
3
Potwierdź aktywację usługi swoim narzędziem autoryzacji
Już możesz robić zakupy z PKO Płacę później

Usługę możesz też aktywować w oddziale lub na infolinii.

Miniatura video 31426
Film z instrukcją

Jak aktywować usługę PKO Płacę później w serwisie iPKO?

Jak zapłacić z PKO Płacę później?

1
Wybierz BLIK jako metodę płatności
Pamiętaj: Usługa nie dotyczy płatności BLIK realizowanych w trybie automatycznego potwierdzania. Minimalna kwota transakcji to 50 zł
2
Wygeneruj kod BLIK w aplikacji IKO i wpisz go na terminalu w sklepie stacjonarnym lub w sklepie online
3
W aplikacji IKO kliknij PKO Płacę później i zaakceptuj płatność
Miniatura video 31440
Film z instrukcją

Jak płacić usługą PKO Płacę później za zakupy online?

Pytania i odpowiedzi

    • W aplikacji IKO i serwisie iPKO sprawdzisz:
      • Kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach limitu PKO Płacę później
      • Listę transakcji już spłaconych i pozostałych do spłaty
      • Datę najbliższej spłaty. Na spłatę transakcji masz maksymalnie 30 dni.
    • Jeżeli chcesz spłacić daną transakcję na liście, rozwiń menu (ikonka 3 kropek) i wybierz Spłać teraz – możesz to zrobić, gdy transakcja jest już zaksięgowana
    • Jeżeli chcesz zrezygnować z usługi PKO Płacę później, rozwiń menu (ikonka 3 kropek) przy nazwie usługi i wybierz opcję rezygnacji
    • Możesz pobrać potwierdzenie transakcji, gdy jej kwota się zaksięguje
    • Jeżeli dzień spłaty wypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin spłaty wypada wtedy w najbliższy dzień roboczy
  • Masz 1000 zł limitu do wykorzystania

    • Jeżeli 28 października zrobisz pierwsze zakupy za 150 zł:
      • Pozostała kwota limitu do wykorzystania to 850 zł
      • Termin spłaty to poniedziałek, 28 listopada – ponieważ 30. dzień od dokonania transakcji wypada w niedzielę 27 listopada, termin przesunie się na poniedziałek
    • Jeżeli 30 października zrobisz drugie zakupy za 300 zł:
      • Pozostała kwota limitu do wykorzystania to 550 zł
      • Termin spłaty to wtorek, 29 listopada
    • Gdy 16 listopada samodzielnie spłacisz drugie zakupy za 300 zł
      • Pozostała kwota limitu do wykorzystania to 850 zł
    • Gdy 28 listopada automatycznie spłacą się pierwsze zakupy za 150 zł:
      • Po spłacie masz 1000 zł limitu do wykorzystania

    PKO Płacę później - wykres spłaty
  • Nie – nie pobieramy żadnych opłat ani prowizji za aktywację i korzystanie z usługi pod warunkiem, że spłacasz transakcje w wyznaczonym terminie.

    Jeśli nie spłacisz transakcji w terminie, od zadłużenia przeterminowanego pobierzemy odsetki ustawowe za opóźnienie. Wysokość oprocentowania od zadłużenia przeterminowanego na 05.10.2023 to 11,25% (suma stopy referencyjnej NBP i 5,5 p.p.).

  • Minimalna wartość płatności to 50 zł, a maksymalna nie może przekraczać Twojego limitu PKO Płacę później.
  • W serwisie iPKO:

    • Strona startowa Moje produkty → PKO Płacę później
    • Menu główne Moje produkty→ PKO Płacę później
    • Płatności → Inne usługi → PKO Płacę później

    W aplikacji IKO:

    • Na ekranie startowym aplikacji.
    • Dolne menu → Moje Produkty → PKO Płacę później
    • Dolne menu → Płatności → PKO Płacę później
    • Gdy rezygnujesz z zakupu i chcesz dostać zwrot pieniędzy, postępuj zgodnie z zasadami zwrotu w danym sklepie
    • Jeżeli dostaniesz zwrot na rachunek PKO Płacę później, automatycznie przeksięgujemy pieniądze na Twoje konto wskazane do spłaty transakcji
    • Pamiętaj: spłać transakcję PKO Płacę później samodzielnie lub poczekaj na spłatę automatyczną
  • Jeżeli chcesz wcześniej samodzielnie spłacić daną  transakcję ze swojej listy, rozwiń menu (ikonka 3 kropek) i wybierz Spłać teraz – możesz to zrobić, gdy transakcja jest już zaksięgowana. Blokady rozliczamy w ciągu 7 dni.
  • Transakcję spłaca się w całości – nie można rozłożyć jej  na raty. Jeżeli spłacasz ją samodzielnie, również musisz zrobić to w całości.
    • Transakcja, której nie spłacisz po 30 dniach, staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym – od tego momentu zablokujemy PKO Płacę później. Usługa zacznie automatycznie działać, gdy spłacisz zadłużenie i spełnisz warunki określone w Regulaminie
    • Od zadłużenia przeterminowanego naliczamy i pobieramy odsetki ustawowe za opóźnienie w wysokości sumy stopy referencyjnej NBP i 5,5 p.p.
    • Wysokość oprocentowania od zadłużenia przeterminowanego na 05.10.2023 to 11,25%. Dowiedz się więcej
    • Zadłużenia przeterminowanego nie możesz spłacić samodzielnie – zrobimy to automatycznie. Wystarczy, że zapewnisz odpowiednią kwotę pieniędzy na koncie do spłaty – jeżeli jej nie będzie, spróbujemy pobrać spłatę w kolejnym dniu
  • Tak, wysyłamy bezpłatne powiadomienia, m.in. o zbliżającym się terminie spłaty.

  • W takiej sytuacji pobierzemy wszystkie dostępne pieniądze i zablokujemy usługę. Kwota, której brakuje, stanie się zadłużeniem przeterminowanym. Dlatego pamiętaj, żeby na koncie do spłaty zapewnić odpowiednią kwotę.

  • Sprawdź, czy kwota Twojej płatności to min. 50 zł i czy masz dostępny limit PKO Płacę później.
  • W takim przypadku wybierz płatność BLIKIEM, a potem skorzystaj z usługi PKO Płacę później.
  • Sprawdź, czy kwota Twojej płatności to min. 50 zł i czy masz dostępny limit PKO Płacę później. Upewnij się, że nie robisz zakupów bez kodu BLIK z automatycznym potwierdzaniem – wtedy PKO Płacę później nie działa.
  • Limit jest ważny 12 miesięcy i odnawia się automatycznie, jeżeli spełnisz warunki określone w Regulaminie
  • Nie możesz zwiększyć swojego limitu i nie możesz aktywować kolejnego.
  • Aktywacja usługi PKO Płacę później zależy od pozytywnej oceny zdolności kredytowej. Jeśli taką macie, każde z Was może aktywować usługę.

  • Jeżeli chcesz zrezygnować z usługi, w serwisie iPKO lub aplikacji IKO rozwiń menu (ikonka 3 kropek) przy nazwie usługi i wybierz opcję rezygnacji. Po wyłączeniu usługi nie możesz już pobrać potwierdzenia swoich płatności – dlatego zrób to przed rezygnacją.

     

  • Możesz odstąpić od umowy PKO Płacę później bez podawania przyczyny do 14 dni od jej zawarcia – wystarczy wysłać nam oświadczenie na piśmie. Przykładowy wzór oświadczenia z podanym adresem znajdziesz na dole strony.
  • Tak, ale nie ma pewności, że umożliwimy Ci korzystanie z usługi. Warunkiem aktywacji usługi jest spełnienie warunków określonych w Regulaminie i posiadanie zdolności kredytowej