Jak przenieść konto do PKO Banku Polskiego
1
Otwórz konto w naszym banku
2
Złóż Dyspozycję przeniesienia rachunku/usług płatniczych w serwisie iPKO
Zdecyduj, czy chcesz przenieść wszystkie czy wybrane usługi płatnicze i wybierz zakres przeniesienia. Poinformuj nas, czy Twój dotychczasowy bank ma przekazać nam wykaz istniejących zleceń stałych i poleceń zapłaty.
3
Przeniesiemy Twoje konto bankowe i dopełnimy formalności
Wybierz tylko rachunek docelowy i podaj instytucje, które chcesz, aby nasz bank powiadomił o zmianie Twojego rachunku.
Jak przenieść konto lub usługi płatnicze w serwisie iPKO?
Pytania i odpowiedzi
Ile kosztuje przeniesienie konta do naszego banku?
0 zł
Czy muszę samodzielnie informować Urząd Skarbowy, ZUS oraz pracodawcę o zmianie numeru rachunku?
Jeśli podasz nam adresy instytucji, które chcesz powiadomić o nowym numerze konta, powiadomimy je w Twoim imieniu.
Kogo warto poinformować o zmianie konta?
Pamiętaj, żeby zaktualizować numer konta i wydanej do niego karty w subskrypcjach i aplikacjach (np. UBER, Netflix). Poinformuj też ubezpieczyciela, przedszkole lub szkołę.
A jak mam już konto w PKO Banku Polski i chcę przenieść płatności
Wystarczy, że złożysz odpowiednią dyspozycję w oddziale lub iPKO. Możemy przenieść Twoje saldo i wszystkie lub wybrane zlecenia stałe, polecenia przelewu oraz polecenia zapłaty.
Czy zmieni się mój dotychczasowy numer rachunku?
Tak
Czy mogę przenieść konto wspólne?
Tak. Współwłaściciele konta muszą pojawić się jednak jednocześnie w oddziale, by złożyć wniosek o przeniesienie oraz upoważenienie do przeniesienia rachunku płatniczego.
Jakie dokumenty lub informacje będą Ci dodatkowo potrzebne?
- Dowód osobisty, paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość, którym posługujesz się w swoim banku.
- Numer konta w dotychczasowym banku.
- Adresy instytucji, które chcesz, by nasz bank powiadomił o Twoim nowym numerze konta, np. pracodawcy, ZUS-u, Urzędu Skarbowego.
- Dane wierzycieli (nazwa, adres, identyfikator) oraz identyfikatory płatności, jeśli chcesz przenieść polecenie zapłaty.
- Nazwa i numer rachunku odbiorcy, jeśli chcesz przenieść zlecenia stałe.
Ile trwa przeniesienie konta online i w oddziale?
Przeniesienie konta zajmuje nam 12 dni od dnia złożenia wniosku, jeśli nie pojawią się żadne utrudnienia. Samo przeniesienie zazwyczaj zajmuje nam 5 dni roboczych od dnia otrzymania kompletnych informacji od Twojego dotychczasowego banku.
Nie przeniesiemy Twojego konta z dotychczasowego banku jeśli:
- masz niespłacony kredyt na dotychczasowym rachunku
- masz wykorzystany limit, saldo ujemne lub blokadę rachunku
- podpis na wniosku o przeniesienie konta jest rozbieżny z podpisem w Twoim dotychczasowym banku
- na rachunku zarejestrowano zajęcie egzekucyjne
- nie została wskazana zagraniczna instytucja innego rachunku do wypłaty świadczeń
- na dotychczasowym rachunku masz zarejestrowane postanowienie o ogłoszeniu upadłości konsumenckiej lub złożyłeś wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej.