Więcej o Autooszczędzaniu
Decydujesz, dla których transakcji chcesz włączyć Autooszczędzanie:
- płatności kartą do konta
- przelewy, w tym zlecenia stałe
- płatności w aplikacji IKO (BLIK, przelewy i płatności zbliżeniowe)
Możesz wybrać jeden rodzaj transakcji, dwa lub wszystkie. Dla każdego rodzaju transakcji możesz ustawić inny sposób autoszczędzania.
Pamiętaj: pieniądze w ramach Autooszczędzania odkładają się tylko jeśli masz dodatnie saldo na koncie.
Wybierz jeden z trzech sposobów oszczędzania:
Autooszczędzanie zadziała dla wybranych przez Ciebie transakcji, np. wszystkich płatności kartą do konta. Wybierz swój sposób:
- stała kwota od transakcji, wybierasz „3 zł” - 3 złote trafiają na wskazane przez Ciebie konto przy każdej transakcji
- procent od każdej transakcji, wybierasz „10%” – od tej pory 10% wartości każdej transakcji trafi na wskazane przez Ciebie konto, np. płacisz w sklepie 9,99 zł - na konto trafi 99 gr
- zaokrąglenie do pełnej kwoty (od 1 do 99 gr), np. płacisz w sklepie 9,10 zł, zaokrąglimy transakcję do 10 zł - na wskazane konto trafi 90 gr.
Po aktywowaniu usługi, możesz zmieniać sposoby oszczędzania dla swoich transakcji w serwisie iPKO lub aplikacji IKO.
Jak włączyć Autooszczędzanie
1
Przejdź do Moje produkty → Oszczędzanie → Autooszczedzanie
2
Wybierz rodzaj transakcji i sposób oszczędzania.
3
Wskaż konto, na którym chcesz odkładać drobne kwoty.
Potwierdź aktywację Autooszczędzania narzędziem autoryzacji.
Najczęściej zadawane pytania
Czy aktywacja Autooszczędzania jest płatna?
Nie – włączenie, korzystanie i wyłączenie Autoszczędzania jest bezpłatne.
Czy dziecko może samodzielnie włączyć Autooszczędzanie?
Tylko młodzież w wieku 13-17 lat, korzystająca z PKO Konta dla Młodych. Dzieci poniżej 13 roku życia, korzystające z PKO Konta Dziecka nie mogą samodzielnie aktywować Autooszczedzania.
Czy mogę zmienić sposób oszczędzania?
Tak, możesz zrobić to bezpłatnie, w dowolnym momencie, bezpośrednio w serwisie iPKO lub aplikacji IKO.
Czy pieniądze na Autooszczędzanie odkładają się z debetu lub limitu odnawialnego na koncie?
Nie, pieniądze w ramach Autooszczędzania odkładają się tylko, jeśli masz dodatnie saldo na koncie.
Co się stanie, jeżeli na koncie nie mam wystarczających pieniędzy na Autooszczędzanie?
W takim przypadku system nie odłoży pieniędzy.
Czy mogę zawiesić Autooszczędzanie na określony okres?
Nie można wyłączyć tej usługi czasowo.
Czy mogę wyłączyć Autooszczędzanie dla pojedynczej transakcji?
Nie. Można jednak wyłączyć usługę dla rodzaju transakcji. W serwisie iPKO przechodząc do ustawień Autooszczędzania z zakładki Oszczędzanie lub menu swojego konta (ikona z 3 kropkami) możesz edytować sposób oszczędzania i wyłączyć usługę dla wybranego rodzaju transakcji, np. płatności mobilnych. Możesz również wyłączyć usługę dla rodzaju transakcji w aplikacji IKO, wybierając ścieżkę Moje produkty → Oszczędzanie → Autooszczędzanie.
Na jakie konta mogę przekazywać pieniądze w ramach Autooszczędzania?
Możesz przekazywać oszczędności na dowolne konta w PKO Banku Polskim (poza walutowymi lub rachunkami VAT) w tym konta dla dzieci oraz konta Inteligo. Możesz również wspierać konta Fundacji PKO Banku Polskiego.