Ubezpieczenie spłaty kredytu
Ubezpieczenie na wypadek utraty pracy posiadaczy kart kredytowych PKO Banku Polskiego oferowane jest w formie PAKIETU razem z Ubezpieczeniem na życie posiadaczy rachunków kart kredytowych PKO Banku Polskiego.
Więcej o ubezpieczeniu
Przeznaczenie
Ubezpieczenie na życie posiadaczy rachunków kart kredytowych PKO Banku Polskiego
Przedmiotem ubezpieczenia jest zgon oraz całkowita trwała niezdolność Ubezpieczonego do pracy spowodowana nieszczęśliwym wypadkiem albo inwalidztwo Ubezpieczonego spowodowanego nieszczęśliwym wypadkiem.
Ubezpieczenie na wypadek utraty pracy posiadaczy kart kredytowych PKO Banku Polskiego
Przedmiotem Ubezpieczenia na wypadek utraty pracy posiadaczy kart kredytowych PKO Banku Polskiego są następstwa utraty pracy przez Ubezpieczonego, powodujące niezdolność finansową do wywiązywania się z obowiązku spłaty zadłużenia, wynikającego z zawartej pomiędzy Ubezpieczonym a Bankiem umowy o wydanie i używanie karty kredytowej albo trwałe inwalidztwo Ubezpieczonego.
Za dzień wystąpienia wypadku uważa się datę zarejestrowania się Ubezpieczonego jako bezrobotnego we właściwym urzędzie.Okres umowy
Ubezpieczenie na życie posiadaczy rachunków kart kredytowych PKO Banku Polskiego
Czas trwania odpowiedzialności Ubezpieczyciela
Ochrona ubezpieczeniowa, a tym samym odpowiedzialność Ubezpieczyciela w odniesieniu do poszczególnych Ubezpieczonych, rozpoczyna się z dniem wydania Ubezpieczonemu karty - pod warunkiem podpisania przez Ubezpieczonego deklaracji zgody.
Odpowiedzialność Ubezpieczyciela w odniesieniu do poszczególnych Ubezpieczonych kończy się:- w dacie zgonu Ubezpieczonego,
- w dacie wypłaty świadczenia z tytułu całkowitej trwałej niezdolności do pracy spowodowanej nieszczęśliwym wypadkiem (Ubezpieczony nie może zostać ponownie objęty ochroną ubezpieczeniową również z tytułu posiadania innych kart kredytowych i otwarcia innego rachunku karty),
- z tytułu całkowitej trwałej niezdolności do pracy, spowodowanej nieszczęśliwym wypadkiem w dniu poprzedzającym dzień nabycia prawa do emerytury lub renty stałej z tytułu niezdolności do pracy z ubezpieczenia społecznego,
- w dniu, w którym suma wskazań procentowych będących podstawą do wypłacenia świadczenia z tytułu inwalidztwa spowodowanego nieszczęśliwym wypadkiem osiągnie 100%,
- z dniem rozwiązania umowy o wydanie i używanie karty,
- z końcem miesiąca, w którym Ubezpieczony kończy 65 rok życia,
- z końcem okresu, za który opłacono ostatnią składkę ubezpieczeniową,
- z dniem rozwiązania umowy ubezpieczenia
Ubezpieczenie na wypadek utraty pracy posiadaczy kart kredytowych PKO Banku Polskiego
Okres ochrony ubezpieczeniowej
Okres odpowiedzialności Ubezpieczyciela z tytułu utraty pracy rozpoczyna się po 60 dniach od daty, w której Ubezpieczony spełnił warunki objęcia tym ubezpieczeniem. W okresie 60 dni, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, Ubezpieczony objęty jest ubezpieczeniem z tytułu trwałego inwalidztwa. Ochrona ubezpieczeniowa w stosunku do Ubezpieczonego udzielana jest w ciągu całego okresu, na który zawarta jest umowa o wydanie i używanie karty kredytowej.
Odpowiedzialność Ubezpieczyciela w stosunku do Ubezpieczonego kończy się:- z dniem rozwiązania umowy o wydanie i używanie karty kredytowej,
- z dniem wyczerpania sumy ubezpieczenia z tytułu utraty pracy, tj. wypłaty 12-ej raty należnego miesięcznego świadczenia z tytułu utraty pracy,
- z dniem wypłaty świadczenia z tytułu trwałego inwalidztwa ustalonego na poziomie 100%,
- z dniem śmierci Ubezpieczonego.
W przypadku wydania kolejnej karty kredytowej w miejsce karty tracącej ważność, ubezpieczenie jest automatycznie odnawiane.
Informacje dodatkowe
Ubezpieczenie na życie posiadaczy rachunków kart kredytowych PKO Banku Polskiego
Ubezpieczyciel: PKO Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.Suma ubezpieczenia
Wysokość sumy ubezpieczenia, w odniesieniu do jednej karty, równa jest wysokości kwoty zadłużenia powstałego na rachunku karty Ubezpieczonego obejmującej należność z tytułu dokonanych przez osoby uprawnione transakcji, odsetki od wykorzystanego limitu kredytowego oraz wszelkie opłaty związane z używaniem karty, lecz nie więcej niż 150% średniego miesięcznego zadłużenia za okres do dnia poprzedzającego wystąpienie zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową, jednakże nie dłuższy niż 6 miesięcy. Przy wypłacie świadczenia brana jest pod uwagę wysokość sumy ubezpieczenia obowiązująca- w chwili zgonu Ubezpieczonego lub
- w chwili, w której nastąpił wypadek będący przyczyną wystąpienia całkowitej trwałej niezdolności do pracy,
- w chwili, w której nastąpił wypadek będący przyczyną wystąpienia inwalidztwa.
Suma ubezpieczenia w odniesieniu do jednego Ubezpieczonego nie może być wyższa niż:
- z tytułu posiadania karty PKO Visa Infinite oraz PKO MasterCard Platinum:
- 100 000 zł w odniesieniu do świadczenia z tytułu zgonu Ubezpieczonego,
- 200 000 zł w odniesieniu do świadczenia z tytułu zgonu Ubezpieczonego, jeżeli zgon nastąpił w wyniku nieszczęśliwego wypadku (zgon Ubezpieczonego będzie uznany za spowodowany nieszczęśliwym wypadkiem, jeżeli nastąpi w okresie 180 dni od daty wypadku), - 200 000 zł w odniesieniu do świadczenia z tytułu całkowitej trwałej niezdolności do pracy Ubezpieczonego spowodowanej nieszczęśliwym wypadkiem albo inwalidztwa Ubezpieczonego spowodowanego nieszczęśliwym wypadkiem,
- z tytułu posiadania kart: PKO Visa Electron STUDENT, Przejrzysta karta kredytowa PKO Visa, PKO Visa Classic, PKO MasterCard Standard, PKO Visa Gold, PKO MasterCard Gold, partnerska karta PKO VITAY ze znakiem akceptacji VISA - 50 000 zł.
Zgłoszenie roszczenia i wypłata świadczenia
W przypadku zgonu lub niezdolności do pracy Ubezpieczonego i wystąpienia z roszczeniem o wypłatę sumy ubezpieczenia, osoba zgłaszająca roszczenie zobowiązana jest dostarczyć Ubezpieczycielowi wypełniony formularz Ubezpieczyciela ”Wniosek o wypłatę świadczenia” (dostępny w placówkach PKO BP) oraz inne dokumenty niezbędne do stwierdzenia odpowiedzialności Ubezpieczyciela. ”Wniosek o wypłatę świadczenia” można złożyć do Ubezpieczyciela za pośrednictwem Oddziałów PKO BP. Infolinia Ubezpieczyciela dla Klientów PKO BP SA: 22 541 01 68.Ubezpieczenie na wypadek utraty pracy posiadaczy kart kredytowych PKO Banku Polskiego
Ubezpieczyciel: Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia Spółka Akcyjna
Suma ubezpieczenia
Suma ubezpieczenia z tytułu utraty pracy, niezależnie od liczby zdarzeń w okresie ubezpieczenia, równa jest wysokości 12 świadczeń miesięcznych z tytułu utraty pracy. Suma ubezpieczenia z tytułu trwałego inwalidztwa równa jest wysokości salda zadłużenia na dzień wystąpienia trwałego inwalidztwa. Suma ubezpieczenia na wypadek utraty pracy i trwałego inwalidztwa wynosi nie więcej niż 36 000 zł.
Zgłoszenie szkody
Szkodę należy zgłosić pisemnie wypełniając formularz „Zgłoszenie roszczenia z tytułu utraty pracy lub następstw nieszczęśliwego wypadku”. Wypełniony i podpisany formularz należy przesłać na adres:Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia S.A.
Biuro Likwidacji Szkód
ul. Hestii 1,
81-731 Sopot
Świadczenia
Świadczenia będą wypłacane co miesiąc w terminach wymagalności spłat zadłużenia wskazanych w umowie o wydanie i używanie karty kredytowej w okresie pozostawiania bez pracy.
Obowiązki Ubezpieczonego
Ubezpieczony obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Ubezpieczyciela o utracie pracy pisemnie lub pod numerem infolinii 801 107 107Oprocentowanie i opłaty
Opłaty i prowizje
Opłata za pakiet obejmujący:
- Ubezpieczenie na życie oraz niezdolności do pracy spowodowanej nieszczęśliwym wypadkiem posiadaczy rachunków kart kredytowych PKO Banku Polskiego SA oraz
- Ubezpieczenie na wypadek utraty pracy posiadaczy kart kredytowych PKO Banku Polskiego SA, wynosi 0,1% bądź 0,13% salda zadłuzenia w zalezności od rodzaju karty.
Posiadacze kart kredytowych: PKO MasterCard Platinium, PKO Visa Infinite nie ponoszą kosztów ochrony ubezpieczeniowej.