Jak aktywować BLIKA w aplikacji iPKO biznes?
Uprawnienia do płatności BLIK nadaje administrator w Twojej firmie. Możesz przyspieszyć proces, gdy złożysz wniosek bezpośrednio w swojej aplikacji iPKO biznes.
Jestem użytkownikiem
- 1
Wejdź do aplikacji iPKO biznes
Jeśli nie masz aktywnej aplikacji, kliknij Aktywuj aplikację iPKO biznes i wybierz Chcę zarządzać finansami firmy
- 2
Złóż wniosek o BLIKA
Kliknij ikonkę Kod BLIK w swojej aplikacji, aby złożyć wniosek o dostęp do płatności BLIK
- Rachunek do płatności BLIK musi być w PLN
- Musisz mieć przypisany dowolny schemat uprawnień do rachunku
Powiadomienie o Twoim wniosku otrzyma administrator iPKO biznes w Twojej firmie - poczekaj na akceptację. Status wniosku o BLIK sprawdzisz po kliknięciu w Kod BLIK
- 3
Aktywuj płatności BLIK
Gdy administrator zatwierdzi Twój wniosek, wejdź ponownie w Kod BLIK i w trakcie aktywacji sprawdź rachunek podłączony pod płatność BLIK i nadane limity.
(Ten krok możesz wykonać z pominięciem składania wniosku, gdy administrator nadał Ci uprawnienia samodzielnie)
Jestem administratorem
- 1
Wejdź w sekcję uprawnień BLIK w serwisie iPKO biznes
Uprawnienia i limity płatności BLIK nadajesz i weryfikujesz w sekcji Administracja ⟶ BLIK. W sekcji BLIK znajdują się zakładki Wnioski i Użytkownicy - znajdziesz tam informacje o uprawnieniach do płatności BLIK.
Instrukcję obsługi uprawnień do BLIKA znajdziesz w Przewodniku Administratora dostępnym w serwisie iPKO biznes w sekcji Pomoc ⟶ Przewodniki.
- 2
Zaakceptuj wnioski użytkowników o BLIKA
Jeśli użytkownik złożył wniosek, otrzymasz powiadomienie na ekranie startowym serwisu iPKO biznes:
- W procesie akceptacji wniosku możesz określić indywidualne limity płatności BLIK
- Zaakceptuj i podpisz wniosek, aby użytkownik mógł płacić BLIKIEM
- 3
Nadaj lub zmień uprawnienia do BLIKA
- Możesz nadać uprawnienia od razu w sekcji Użytkownicy. W sekcji Nieaktywni znajdziesz listę użytkowników bez BLIKA, którym możesz nadać uprawnienia pojedynczo lub zbiorczo wraz z limitami płatności
- Uprawnienia i limity płatności BLIK nadajesz i weryfikujesz w sekcji Administracja ⟶ BLIK
Jak płacić BLIKIEM?
Jak płacić BLIKIEM?
- 1
W aplikacji: zaloguj się i kliknij w kod BLIK
Możesz z niego skorzystać przez 105 sekund od wyświetlenia. Jeżeli nie zdążysz, wystarczy, że wyświetlisz nowy.
- 2
Zapłać BLIKIEM
Wprowadź kod BLIK w sklepie sprzedawcy lub w bankomacie, a następnie potwierdź transakcję w swojej aplikacji.
Pamiętaj! Zanim potwierdzisz transakcję, sprawdź jej szczegóły w powiadomieniu (odbiorca, kwota).
Ważne informacje
- Jeśli Twoim źródłem płatności BLIK jest rachunek, nie możesz:
- wpłacać gotówki
- robić przelewów na telefon
- generować czeków BLIK
- Historię i statusy płatności BLIK sprawdzisz po kliknięciu w dzwoneczek
- Informacje o wybranym źródle płatności, aktualnych limitach płatności BLIK znajdziesz w ustawieniach aplikacji: Więcej ⟶ Ustawienia ⟶ Ustawienia BLIK
- Płatności BLIK nie wpływają na dzienne limity transakcyjne
- Aby zmienić rachunek do płatności BLIK lub limity, skontaktuj się z administratorem w Twojej firmie
- Nigdy nie przekazuj kodu BLIK osobom postronnym
- Płatności BLIK wliczają się w nadane przez administratora limity i są ustawiane indywidulanie dla każdego użytkownika
Limity
- Limit pojedynczej płatności: maks. 20 tys. PLN
- Dzienny limit płatności internetowych: maks. 50 tys. PLN
- Dzienny limit płatności w sklepie: maks. 50 tys. PLN
- Dzienny limit wypłat gotówki z bankomatu: maks. 20 tys. PLN

