Informacja na temat zgodności PKO Banku Polskiego SA z FATCA
(ang. Foreign Account Tax Compliance Act)
Zgodnie z wymogami FATCA, PKO Bank Polski SA został zarejestrowany na stronie internetowej Urzędu Skarbowego Stanów Zjednoczonych Ameryki (http://www.irs.gov/) pod następującymi danymi:
- Nazwa: POWSZECHNA KASA OSZCZEDNOSCI BP SA
- Model: IGA 1A
- Numer GIIN (Global Intermediary Identification Number): WPIM0Q.00000.LE.616
- Status FATCA: REPORTING MODEL 1 FFI
Jeżeli powyższe informacje nie są wystarczające, prosimy o kontakt z jednostką biznesową PKO Banku Polskiego SA, z którą Państwo współpracują.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące FATCA, także blokady i odblokowania rachunków
- Bank nie prowadził żadnych produktów do dnia 30 czerwca 2014 r. (Klient, który nie był Klientem Banku) albo
- Bank nie prowadził rachunków FATCA na dzień 30 czerwca 2014 r. (Klient, który był Klientem Banku).
Klienci, którzy otworzyli swoje pierwsze rachunki FATCA w tym okresie, a saldo rachunku przekroczyło na dzień 1 grudnia 2015 roku wskazane w ustawie limity (klienci indywidualni wg. FATCA – 50 tys. USD z wyłączeniem rachunków powierniczych i maklerskich; klienci instytucjonalni wg FATCA – brak limitu), traktowani są jak klienci nowi w rozumieniu FATCA zobligowani są/byli do złożenia stosowanego oświadczenia o statusie FATCA.
Niewypełnienie przez Klienta tego obowiązku do 1 grudnia 2016 roku skutkuje dokonaniem blokady środków na rachunkach finansowych.
Obowiązek Banku do dokonania blokady rachunków finansowych wynika wprost z art. 19 ust. 6 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o wykonywaniu Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA.
Zdjęcie blokady nastąpi w ciągu trzech dni roboczych od daty wpływu takiego Oświadczenia do Banku. Mając na uwadze wspólne relacje Bank dołoży wszelkich starań, aby odbyło się to w możliwie najkrótszym czasie.
Klienci PKO TFI SA mogą pobrać formularz także pod adresem: https://www.pkotfi.pl/fatca-podstawowe-informacje/↗
Klienci Banku oświadczenie mogą złożyć w dowolnym oddziale Banku lub przesłać na adres korespondencyjny Banku:
PKO Bank Polski SA
Centrum Operacji
Biuro Operacji w Poznaniu
Wolności 3
60-914 Poznań
Klienci Biura Maklerskiego mogą złożyć oświadczenie w dowolnym Punkcie Obsługi Klienta Biura Maklerskiego lub przesłać na adres korespondencyjny Biura Maklerskiego:
Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego
ul. Puławska 15
02-515 Warszawa
Formularz oświadczenia dostępny również za pośrednictwem aplikacji SUPERMAKLER (przypominamy, że niezbędne jest uzupełnienie/aktualizacja danych osobowych Klienta), za pośrednictwem której jest również możliwość jego złożenia.
Klienci PKO TFI S.A. mogą oświadczenie złożyć także za pośrednictwem:
- telefonu pod numerem 22 358 56 56 lub pod numerem infolinii 801 32 32 80 (koszt połączenia lokalnego) w przypadku, gdy posiadają Państwo aktywną usługę składania zleceń za pośrednictwem telefonu,
- serwisu internetowego dostępnego na stronie pl (zakładka Ustawienia/Dane osobowe) w przypadku, gdy posiadają Państwo aktywną usługę składania zleceń za pośrednictwem Internetu,
- najbliższej placówki dystrybutora oferującego jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne funduszy zarządzanych przez PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. (lista POK dostępna jest tutaj: http://www.pkotfi.pl/placowki/),
- poczty tradycyjnej poprzez odesłanie wypełnionego Oświadczenia o statusie FATCA na adres korespondencyjny PKO BP Finat sp. z o.o. ul. Grójecka 5, 02-019 Warszawa.
Pliki do pobrania