Uwaga na fałszywe powiadomienia o zablokowaniu dostępu!

10.05.2020
Ostrzegamy przed wiadomościami podszywającymi się pod bank. Oszuści informują o zablokowaniu dostępu do rachunku i zachęcają do skorzystania z linka w celu jego przywrócenia.

Skorzystanie z linku może spowodować utratę danych, kontroli nad kontem bankowym lub komputerem czy smartfonem.

konto zablokowane

Przypominamy! 

  1. Zachowaj ostrożność i ograniczone zaufanie do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku - nie reaguj na nie, nie klikaj w linkinie ujawniaj swoich danych
  2. Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie - nie korzystaj z linków!
  3. Sprawdzaj poprawność adresu strony w przeglądarce internetowej (poprawny adres to ipko.pl) oraz obrazka bezpieczeństwa.
  4. Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj dokładnie treść otrzymanego SMS-a, żeby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji(zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru konta odbiorcy, kwotę przelewu).

W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy - skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).

Działajmy razem, aby zwiększyć ochronę Twoich finansów

 

Zobacz starsze aktualności