2016-07-11

Ostrzegamy, że rozsyłane są fałszywe wiadomości e-mail, w których hakerzy podszywają się pod Bank i – pod pretekstem konieczności odblokowania zablokowanego dostępu do konta iPKO lub odczytania ważnej wiadomości przesłanej przez Bank – proszą o zalogowanie się do serwisu i zachęcają do skorzystania z zamieszczonego w wiadomości linku, w rzeczywistości przekierowującego użytkownika do fałszywej strony Banku.

Zachowaj ostrożność!

Przypominamy, że PKO Bank Polski nie jest autorem tych wiadomości, e-maile rozsyłane są przez osoby podszywające się pod Bank. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili, w których znajduje się prośba o skorzystanie z umieszczonego w nich linku. Ostrzegamy, że zawsze są to fałszywe e-maile, mające na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.

Prosimy nie odpowiadać na tego typu e-maile, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych z narzędzia autoryzacyjnego, numeru telefonu komórkowego, danych dotyczących karty płatniczej, itp. Te dane są do wyłącznej wiadomości klientów.

W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod jednym z numerów:

  • 800 302 302 (bezpłatny numer dla dzwoniących w kraju) lub
  • +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych, opłata zgodna z taryfą operatora).

Pamiętaj o zasadach bezpiecznego korzystania z konta i poufności swoich danych:

  • Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim swojego identyfikatora, haseł i jednorazowych narzędzi autoryzacji, nie podawaj ich na nieszyfrowanych stronach oraz innych niż strony Banku,
  • Nie zapisuj nigdzie haseł ani PIN-u. Otrzymane z banku hasło lub PIN na wydruku, zapamiętaj, a następnie zniszcz.
  • Nie przechowuj haseł ani narzędzi autoryzacyjnych w miejscach, w których ktoś mógłby je łatwo znaleźć.
  • Nie używaj tego samego hasła, którego używasz do logowania się w banku, na innych stronach internetowych.
  • Jeśli zmieniasz swoje hasło, wybierz takie, którego nie można łatwo odgadnąć - niech to będzie kombinacja liter i cyfr.
  • Sprawdzaj regularnie wyciągi bankowe, dotyczące transakcji dokonywanych zarówno kartą debetową, wydawaną do rachunku, jak i kartą kredytową.
  • Staraj się przy korzystaniu z bankowości elektronicznej używać własnego komputera, a nie komputera w kawiarence internetowej czy innym miejscu publicznym. Zalecamy nie korzystać z bankowości elektronicznej z publicznie dostępnych sieci WiFi.
  • Nigdy nie odchodź od komputera, kiedy jesteś zalogowany na swoim rachunku bankowym.
  • Upewnij się, że poprawnie wylogowałeś się po zakończeniu działań na swoim rachunku poprzez opcję"Wyloguj".

Pamiętaj! Jeżeli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod jednym z numerów: 800 302 302 (bezpłatny numer dla dzwoniących w kraju), 801 3PKOBP lub +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych, opłata zgodna z taryfą operatora).

Więcej o bezpiecznym korzystaniu z bankowości elektronicznej