Jak załatwiać sprawy urzędowe online?
1
Na stronie internetowej e-urzędu wybierz metodę potwierdzenia tożsamości
Wybierz "Profil Zaufany" lub logo naszego banku
2
Zaloguj się do iPKO
Automatycznie przejdziesz do logowania do serwisu iPKO
3
Wrócisz na stronę e-urzędu
W wybranych sytuacjach poprosimy o skorzystanie z narzędzia autoryzacji, po czym wrócisz na stronę e-urzędu
Profil zaufany trzeba przedłużać co 3 lata w serwisie pz.gov.pl
Jak przedłużyć Profil zaufany?
1
Na stronie internetowej e-urzędu wybierz metodę potwierdzenia tożsamości
Wybierz "Profil Zaufany" lub logo naszego banku
2
Przedłuż ważność
Użyj „Mój Profil zaufany” i skorzystaj z opcji „Przedłuż ważność”
3
Potwierdź zlecenie
Kodem z SMS-a weryfikacyjnego, który dostaniesz od pz.gov.pl oraz narzędziem autoryzacji, z którego korzystasz w iPKO gdy przekazujesz swoje dane z e-Tożsamości do Profilu zaufanego
Pytania i odpowiedzi
Czy urząd, do którego się zaloguję, będzie miał dzięki temu moje dane logowania do banku?
Nie, Twoje dane logowania do Banku nie zostaną udostępnione.
Skąd mam wiedzieć, że moje dane są bezpieczne?
Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej i danych naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem. Stosujemy liczne zabezpieczenia, które przy zachowaniu przez klientów podstawowych zasad bezpieczeństwa zapewniają pełną poufność danych. Przypominamy też o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w korzystaniu z bankowości elektronicznej
Czy to bezpieczne jest uwierzytelniać (logować) się proprzez bankowość elektroniczną do Profilu Zaufanego?
W przypadku logowania Profilem Zaufanym przez bankowość elektroniczną do serwisów administracji publicznej wykorzystywana jest bezpieczna metoda logowania do iPKO.
Rekomendowanymi przeglądarkami do korzystania z e-Tożsamości na serwisach e-administracji są: Firefox i Opera.
Czy korzystanie z Profilu Zaufanego jest obowiązkowe?
Nie, korzystanie z Profilu Zaufanego jest dobrowolne. To dodatkowe ułatwienie dla klientów PKO Banku Polskiego, jednak nie ma obowiązku korzystania z niego.
Czy urzędnicy mają dostęp do danych z mojego rachunku?
Nie. Profil Zaufany służy do uwierzytelniania się (logowania) serwisach administracji publicznej, autoryzacji dyspozycji i składania Podpisu zaufanego.
Obsługa reklamacji
- Pytania oraz reklamacje obsługiwane są przez:
- Bank – w zakresie:
- funkcjonalności systemu bankowości elektronicznej Banku w zakresie składania wniosku o utworzenie Profilu Zaufanego oraz autoryzacji dyspozycji z wykorzystaniem usługi Profil Zaufany,
- dostępu do systemu bankowości elektronicznej Banku (serwis internetowy iPKO/Inteligo) i funkcjonowania tego systemu,
- dostępu do usługi Profilu Zaufanego poprzez system bankowości elektronicznej Banku,
- jakości w zakresie informowania o dostępności usługi Profil Zaufany za pośrednictwem serwisu bankowości elektronicznej Banku i autoryzacji dyspozycji oraz obsługi przez Bank.
- Centralny Ośrodek Informatyki (dalej: COI) w zakresie:
- zakładania Profilu Zaufanego na platformie jednostki/podmiotu administracji publicznej (dalej: e-urząd),
- dostępności platformy,
- logowania do Profilu Zaufanego ze strony e-urzędu,
- problemów technicznych,
- braku potwierdzenia utworzenia Profilu Zaufanego.
- Bank – w zakresie:
- W odniesieniu do zakresu określonego w pkt. 1.1:
- na pytania klientów oraz w zakresie ogólnych informacji dotyczących Profilu Zaufanego odpowiadają Contact Center oraz Oddziały Banku.
- reklamacje rozpatrywane są przez Biuro Relacji z Klientami w Centrum Obsługi Klienta Detalicznego oraz Biuro Rzecznika Klienta Banku, zgodnie z obowiązującymi w Banku przepisami. Składanie reklamacji odbywa się zgodnie z obowiązującą w Banku procedurą składania reklamacji.
- Na pytania i reklamacje wskazane w pkt. 1.2 odpowiada SD COI.
- W przypadku pytań lub reklamacji dotyczących procesowania spraw w e-urzędach, Bank i COI poinformują o konieczności zwrócenia się do właściwego e-urzędu w sposób wskazany przez ten urząd.