Więcej o Wniosku Rodzina 500+
Etap 1 / bank: składasz wniosek Rodzina 500+ online w serwisie iPKO
- Po zalogowaniu do iPKO przejdź do Usługi → e-Urząd → Wniosek Rodzina 500+ → Złóż wniosek
- Możesz złożyć wniosek tylko i wyłącznie w swoim imieniu
- We wniosku możesz zmienić numer konta do wypłaty świadczenia 500+
- Poprawnie wypełniony wniosek online w serwisie iPKO będzie podpisany Twoim imieniem, nazwiskiem oraz numerem PESEL.
- Sesja logowania serwisu iPKO trwa 5 minut – jeżeli przerwiesz wypełnianie wniosku i nastąpi automatyczne wylogowanie, zmiany we wniosku nie zostaną zapisane
- Wysłany wniosek możesz pobrać tylko raz, od razu po wypełnieniu. Potwierdzenie wysłania wniosku oraz status jego obsługi możesz pobrać w serwisie iPKO przez 10 lat od wysłania
- Bank przekazuje złożony wniosek do ZUS-u. Nie weryfikujemy danych formalnie i merytorycznie oraz nie mamy żadnych informacji o dalszej obsłudze wniosku. Usuwamy wniosek oraz załączniki od razu po przesłaniu ich do systemu informatycznego ZUS. Udostępniamy wniosek Rodzina 500+ na mocy porozumienia PKO Banku Polskiego z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
Co oznaczają statusy Twojego wnisoku w serwisie iPKO?- „Przetwarzany” - trwa przesyłanie wniosku do ZUS-u
- „Dostarczony” - wniosek został przesłany do ZUS-u
- „Błąd dostarczenia” - wniosek nie został dostarczony do ZUS-u. Wyślij wniosek ponownie
Etap 2 / ZUS: odbierasz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO)
- Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) jest dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez ZUS. Zostanie wysłane na podany przez Ciebie adres e-mail w ciągu kilku dni od wysłania wniosku w serwisie iPKO
- Adres e-mail, z którego zostanie przesłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO), to noreply@zus.pl
- Jeżeli w potwierdzeniu swojego wniosku widzisz status „Dostarczony”, ale nie masz jeszcze UPO, skontaktuj się z ZUS-em
Etap 3 / ZUS: po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku otrzymujesz co miesiąc świadczenie 500+
- Od momentu wysłania wniosku jego obsługą zajmuje się ZUS
- Żeby złożyć wniosek Rodzina 500+, nie musisz instalować na komputerze żadnych aplikacji ani oprogramowania
- Wysłanie wniosku Rodzina 500+ nie wymaga potwierdzania narzędziem autoryzacji. Możemy Cię o to poprosić tylko wtedy, gdy zmienisz konto do wypłaty świadczenia
- Nigdy nie poprosimy Cię o podanie jakichkolwiek informacji dotyczących wniosku poprzez e-mail lub SMS
- Jako potwierdzenie wysłania wniosku Rodzina 500+ otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) z adresu noreply@zus.pl
Więcej o zasadach bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej
Składaj reklamacje dotyczące wniosku Rodzina 500+:
- w banku – jeżeli dotyczą problemów z dostępem lub wysłaniem wniosku z serwisu internetowego iPKO - sprawdź nasze zasady rozpatrywania reklamacji
- do ZUS-u – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku lub wypłaty świadczenia wychowawczego, pod numerem specjalnej infolinii: 22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00)
3 kroki do wniosku Rodzina 500+
Pytania i odpowiedzi
Wnioski Rodzina 500+ mogą składać klienci PKO Banku Polskiego z aktywnym dostępem do serwisu internetowego iPKO.
Prawo do świadczenia 500+ jest ustalane na wniosek matki, ojca, opiekuna faktycznego dziecka albo opiekuna prawnego dziecka. Wniosek składa tylko jeden z rodziców.
Jeśli rodzice są po rozwodzie — wniosek składa ten rodzic, z którym dziecko zamieszkuje. Jeśli dziecko zamieszkuje z obydwojgiem rodziców, wniosek składa rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem.
Jeśli rodzice są rozwiedzeni, w separacji lub dzielą się opieką nad dzieckiem zgodnie np. z planem wychowawczym (na podstawie orzeczenia sądu ustanawiającego tzw. opiekę naprzemienną) — oboje mogą złożyć wniosek na dziecko. Dostaną wsparcie w wysokości połowy nominalnej miesięcznej wysokości świadczenia, tj. 250 zł miesięcznie.
Potwierdzenie złożenia wniosku jest wystawiane przez bank w serwisie internetowym iPKO po złożeniu wniosku Rodzina 500+ i jest dostępne w zakładce ze złożonymi wnioskami. Potwierdza ono, że przesłaliśmy Twój wniosek do ZUS-u. Potwierdzenie złożenia wniosku może mieć kilka statusów:
- przetwarzany - oznacza to, że Bank jest w trakcie przekazywania wniosku do systemu ZUS
- dostarczony - oznacza to, że wniosek został przekazany do systemu ZUS i dalsza obsługa wniosku leży w gestii organu prowadzącego w gminie, który został wskazany we wniosku przez wnioskującego.
- błąd dostarczenia - oznacza to, że wniosek nie został przekazany do systemu ZUS i należy ponownie złożyć wniosek. Informację tę przekazuje wnioskującemu dodatkowo pracownik naszej infolinii
Statusy potwierdzenia złożenia wniosku mogą się zmieniać raz na dobę.
Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP)/Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) wniosku Rodzina 500+ otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku w momencie, gdy wniosek zostanie zarejestrowany w systemie ZUS.
Otrzymanie potwierdzenia złożenia wniosku z banku oraz UPO nie gwarantuje, że otrzymasz świadczenia pieniężne w ramach programu Rodzina 500+, a jedynie, że wniosek został przyjęty do rozpoznania.
- STATUS WNIOSKU - status pobrany z systemu emp@tia
- IDENTYFIKATOR WNIOSKU - zawiera unikalny numer wniosku
- DATA ZŁOŻENIA WNIOSKU - data złożenia wniosku w systemie Banku
- IMIĘ - dane osoby wnioskującej
- NAZWISKO - dane osoby wnioskującej
- PESEL - dane osoby wnioskującej
- NAZWA NADAWCY WNIOSKU – zawiera informacje o instytucji: Bank
- NAZWA/KOD OGRANU PROWADZĄCEGO – nazwa/kod organu prowadzącego w gminie
- KOD DOKUMENTU
- WERSJA DOKUMENTU
Składaj reklamacje dotyczące wniosku Rodzina 500+:
- w banku – jeżeli dotyczą problemów z dostępem lub wysłaniem wniosku z serwisu internetowego iPKO - sprawdź nasze zasady rozpatrywania reklamacji
- do ZUS-u – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku lub wypłaty świadczenia wychowawczego