DLA DZIECKA 0-12 LAT

Najlepsze konto dla dziecka

  • Twoje dziecko zyska oprocentowanie zmienne 5% (do 2500 zł) lub 1% (powyżej 2500 zł) w skali roku
  • Twoje dziecko skorzysta z aplikacji PKO Junior
  • Kontroluj finansowe kroki dziecka w swoim serwisie iPKO i aplikacji IKO
Ranking Złoty Bankier w kategorii najlepsze konto dla dziecka w 2024
Grafika do linku

PKO Konto Dziecka jest rachunkiem płatniczym otwieranym dla osoby małoletniej do ukończenia 13. roku życia na podstawie umowy zawartej między PKO Bankiem Polskim a rodzicem, który jest jego ustawowym przedstawicielem. PKO Konto Dziecka można również otworzyć w dowolnym oddziale PKO Banku Polskiego.

Co zyskujecie z Kontem Dziecka?

Grafika w kafelku Aplikacja i serwis PKO Junior

Aplikacja i serwis PKO Junior

Dziecko korzysta z aplikacji i serwisu internetowego PKO Junior dopasowanych do jego wieku

Grafika w kafelku Oprocentowanie

Oprocentowanie

Oprocentowanie zmienne (w skali roku) 5% (do 2 500 zł) i 1% (dla nadwyżki ponad 2 500 zł z odsetkami naliczanymi co tydzień)

Grafika w kafelku Wirtualne skarbonki

Wirtualne skarbonki

Dziecko samo zakłada skarbonkę, nadaje jej nazwę i decyduje, na co zbiera pieniądze. Uczy się przez to oszczędzać

Grafika w kafelku Konto rośnie razem z dzieckiem

Konto rośnie razem z dzieckiem

W 13. urodziny Konto Dziecka zamienia się automatycznie w Konto dla Młodych

Ile kosztuje?

Konto

  • Prowadzenie konta
    0 zł
  • Przelew wewnętrzny i standardowy
    0 zł
  • Wypłata gotówki w oddziałach PKO BP
    0 zł

Co może robić rodzic w serwisie iPKO?

Grafika w kafelku Dostęp do konta dziecka

Dostęp do konta dziecka

Masz podgląd oraz dostęp do konta dziecka w swoim serwisie internetowym iPKO

Grafika w kafelku Kontrola nad wydatkami dziecka

Kontrola nad wydatkami dziecka

Zatwierdzasz i odrzucasz przelewy oraz wszystkie płatności dziecka

Grafika w kafelku Szybkie przelewy

Szybkie przelewy

Dziecko dostaje przelewy z Twojego konta w kilka sekund

Grafika w kafelku Karta PKO Junior

Karta PKO Junior

Zarządzasz kartą dziecka: możesz ją w każdej chwili zasilić, zmienić dzienny limit lub zablokować

Grafika w kafelku Aplikacja i serwis PKO Junior

Aplikacja i serwis PKO Junior

Dostosowujesz serwis i aplikację na telefon dziecka do jego wieku i indywidualnych potrzeb. Możesz włączyć lub wyłączyć poszczególne funkcje konta

Bankowość na miarę dziecka

Grafika w kafelku Serwis i aplikacja PKO Junior

Serwis i aplikacja PKO Junior

Dziecko zarządza swoim kontem i poznaje zasady działania bankowości online

Grafika w kafelku Przelewy

Przelewy

Dziecko inicjuje przelewy w swoim serwisie lub aplikacji, a rodzic potwierdza je w serwisie iPKO

Grafika w kafelku Wirtualne Skarbonki

Wirtualne Skarbonki

Dziecko zakłada wirtualne skarbonki, dzięki którym zbiera pieniądze na wyznaczone cele

Grafika w kafelku Wygląd serwisu i aplikacji

Wygląd serwisu i aplikacji

Dziecko dopasowuje wygląd serwisu i aplikacji PKO Junior do swoich potrzeb

Konto Dziecka w kilku prostych krokach

W serwisie iPKO i IKO

  • 1

    Złóż wniosek online

    Zaloguj się i wejdź w sekcję Oferta → Konta → PKO Konto Dziecka. Wprowadź dane dziecka i przygotuj potrzebne dokumenty: dziecka - jego dowód osobisty/paszport/legitymację szkolną/akt urodzenia

  • 2

    Podpisz umowę

    Podpisz umowę online swoim narzędziem autoryzacji
  • 3

    Aktywuj serwis i aplikację PKO Junior

    Nadaj dane do logowania dla dziecka w zakładce Junior. Następnie aktywuj serwis i aplikację PKO Junior i zapoznaj z nimi dziecko

W internecie

  • 1

    Złóż wniosek o konto

    Wejdź na pkobp.pl i wybierz konto dla siebie. Założysz je przez jeden wniosek razem z kontem dziecka. Jeśli nie masz u nas konta to otwórz konto dla siebie i dziecka
  • 2

    Wypełnij wniosek

    Uzupełnij swoje dane oraz dane dziecka

  • 3

    Pobierz aplikację IKO oraz aplikację PKO Junior

    Pobierz i aktywuj aplikacje dla siebie, i swojego dziecka oraz aktywuj serwis iPKO z serwisem PKO Junior

W oddziale

  • 1

    Przyjdź do dowolnego oddziału

    Weź ze sobą swój dowód osobisty, PESEL swojego dziecka oraz jego dowód osobisty/paszport/legitymację szkolną/akt urodzenia
  • 2

    Podpisz umowę

    Wszystkie potrzebne dokumenty przygotuje dla Ciebie nasz doradca
  • 3

    Aktywuj serwis i aplikację PKO Junior

    Dostęp do usług bankowości elektronicznej możesz aktywować samodzielnie lub z pomocą doradcy

Pytania i odpowiedzi

  • Po zalogowaniu do serwisu iPKO wejdź w swój profil i wybierz opcję PKO Junior.

    PKO Junior w serwisie iPKO to wydzielona część serwisu internetowego rodzica, za pomocą której możesz kontrolować konta swoich dzieci. Bankowość elektroniczna wchodzi w skład PKO Junior.

  • W serwisie  iPKO możesz:

    • kontrolować finanse dziecka
    • decydować o funkcjach, do których Twoje dziecko ma dostęp w serwisie i aplikacji PKO Junior
    • potwierdzać oraz odrzucać przelewy i doładowania telefonu komórkowego, które inicjuje dziecko
    • sprawdzać w kalendarzu m.in. stan skarbonki, wpłaty i wypłaty z konta, wyzwania i odznaki. Pozwala to na bieżąco monitorować postępy dziecka w bankowości
    • zarządzać kartą PKO Junior dziecka oraz decydować o kwocie zasilenia, sprawdzać stan wydanych pieniędzy, a także zarządzać limitami dziennych wydatków
  • Tak. Dziecko inicjuje przelew, zasilenie karty PKO Junior oraz doładowanie telefonu w swoim serwisie PKO Junior, natomiast rodzic każdorazowo potwierdza lub odrzuca transakcję w sekcji PKO Junior w swoim serwisie iPKO. Dopóki rodzic nie zaakceptuje prośby, nie zrealizujemy operacji zainicjowanej przez dziecko.

  • Dziecko wypełnia prosty formularz do przelewu: podaje imię i nazwisko odbiorcy, jego numer konta, cel i kwotę przelewu. Następnie prośba o przelew pojawia się w sekcji PKO Junior w serwisie iPKO rodzica. 

    Dopiero po akceptacji prośby o przelew przez rodzica, przekazujemy go do realizacji, a dziecko dostaje powiadomienie w swoim serwisie PKO Junior. 

    Dzieci poniżej 10. roku życia mają tę funkcję domyślnie wyłączoną. Jeśli chcesz, aby Twoje dziecko mogło korzystać z inicjowania przelewów, musisz włączyć je w sekcji PKO Junior w swoim serwisie iPKO.

  • Jeśli dziecko zablokuje dostęp do serwisu internetowego PKO Junior (np. przez wielokrotnie wpisanie niepoprawnych danych) lub zapomniało hasła, rodzic może nadać mu nowe hasło w sekcji PKO Junior w swoim serwisie iPKO.

    Jak to zrobić?

    1. iPKO  Twój profil → PKO Junior
    2. Moje dzieci wybierz dziecko, któremu chcesz nadać nowe hasło do PKO Junior
    3. W zakładce Ustawienia serwisu dziecka  Dostęp do serwisu wejdź w link, nadaj hasło i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie
    4. Hasło do odblokowania dostępu dziecku wysyłamy  SMS-em na numer telefonu rodzica. Pamiętaj, żeby zweryfikować wcześniej swój numer telefonu w serwisie iPKO
  • Jeśli dziecko zablokowało dostęp do serwisów SKO i PKO Junior lub zapomniało hasła, możesz nadać mu nowe hasło w sekcji PKO Junior w swoim serwisie iPKO. Do obydwu serwisów dziecko loguje się tym samym zestawem danych, dlatego blokada jednego serwisu powoduje blokadę drugiego, a odblokowanie jednego z nich, odblokuje również drugie. Ścieżka nadania nowego hasła do obu serwisów jest taka sama, jak w PKO Junior.

  • W przypadku, gdy dziecko zablokuje dostęp do serwisu internetowego SKO, a nie korzysta jednocześnie z Konta Dziecka, konieczna jest wizyta w naszym dowolnym oddziale. Doradca nada wtedy nowe hasło.

Aplikacja (mobilna) IKO

Definicja prawna

to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.

Co to dla Ciebie znaczy?

Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.

Serwis (internetowy) iPKO

Definicja prawna

to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.

Co to dla Ciebie znaczy?

Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.

Przelew

Definicja prawna

to określenie na polecenie przelewu. Jest to usługa płatnicza polegająca na uznaniu rachunku płatniczego odbiorcy, w przypadku gdy transakcja płatnicza z rachunku płatniczego płatnika jest dokonywana przez dostawcę usług płatniczych prowadzącego rachunek płatniczy płatnika na podstawie dyspozycji udzielonej przez płatnika, z wyłączeniem polecenia przelewu wewnętrznego, polecenia przelewu SEPA i polecenia przelewu w walucie obcej.

Co to dla Ciebie znaczy?

Transakcja płatnicza w formie bezgotówkowej, która polega na przekazaniu pieniędzy pomiędzy kontami prowadzonymi w różnych instytucjach płatniczych.

Wyjaśniamy pojęcia

Aplikacja mobilna i serwis internetowy PKO Junior to usługi bankowości elektronicznej.