Grafika

Karta debetowa PKO Junior

  • Wygodna i bezpieczna karta debetowa dla dzieci do 12 lat
  • Z kartą Twoje dziecko może płacić: zbliżeniowo, w internecie oraz wypłacać pieniądze w bankomatach

Jak zamówić dziecku kartę debetową PKO Junior?

1
Zaloguj się do iPKO

Zaloguj się do swojego serwisu i przejdź kolejno: Oferta → Karty → Dla dzieci → Wniosek o kartę

2
Wypełnij i zatwierdź wniosek
Uzupełnij i zatwierdź wniosek – wyślemy kartę pocztą
3
Aktywuj kartę
Nadaj karcie PIN i aktywuj ją w swoim serwisie iPKO lub aplikacji IKO

Pytania i odpowiedzi

Kartę dla swojego dziecka możesz zamówić w serwisie iPKO lub w naszym oddziale. Jedynym warunkiem jest to, czy masz konto w naszym banku.

Aby nadać PIN karcie, zaloguj się swojego iPKO lub IKO i ustaw kod. Następnie aktywuj ją w serwisie lub aplikacji. Kartę możesz aktywować, również podczas płatności za zakupy. Przy pierwszej płatności w terminalu, trzeba podać PIN.

Kartę zasilisz:

  • Przelewem z dowolnego banku
  • Przelewem w aplikacji IKO lub serwisie iPKO
  • We wpłatomacie PKO Banku Polskiego
  • Wpłatą gotówką w dowolnej placówce

Pamiętaj, że za zasilenie karty w iPKO, IKO, wpłatomacie czy naszej placówce nic nie płacisz.

  • Jeżeli dziecko zgubiło kartę, zastrzeżesz ją:
      • online w aplikacji IKO lub serwisie  iPKO
      • na całodobowej infolinii pod nr 800 302 302, jeśli dzwonisz z kraju lub pod nr +48 81 535 60 60, jeśli dzwonisz z zagranicy
  • Kiedy zgłosisz utratę karty, my przejmujemy odpowiedzialność za wszystkie zrobione nią operacje, za wyjątkiem sytuacji przewidzianych w regulaminie karty debetowej PKO Junior
  • Karty dla dzieci wydajemy co dwa lata. Na przodzie każdej karty umieszczamy datę ważności. Możesz ją sprawdzić też w iPKO i IKO
  • Do 13. roku życia wznawiamy ją automatycznie i wysyłamy na adres korespondencyjny rodzica
  • Ty i Twoje dziecko odebraliście już wznowioną kartę?
      • Pamiętaj, że PIN się nie zmienił
      • Teraz wystarczy już tylko aktywować kartę i gotowe
  • Transakcje płatnicze w walutach obcych kartą Visa są przeliczane na złotówki według kursów z momentu księgowania przez organizację płatniczą Visa
  • Dzień przetworzenia transakcji płatniczej przez organizację płatniczą Visa znajdziesz na wyciągu z konta. Sprawdź kursy walutowe stosowane przez Visa.

Co to jest chargeback i kiedy możesz z niego skorzystać?

Dzięki chargeback, czyli procedurze obciążenia zwrotnego,  masz szansę odzyskać pieniądze z transakcji zrealizowanej kartą. Aby uruchomić procedurę chargeback musisz złożyć reklamację w Banku. Chargeback prowadzimy w oparciu o regulacje Visa lub Mastercard. Przykładowe sytuacje, w których możemy wystąpić o zwrot w Twoim imieniu: 

  • sklep internetowy nie dostarczył Ci zamówionego towaru
  • wycieczka, lot, koncert opłacone kartą, zostały odwołane
  • sklep obciążył Cię podwójnie za ten sam zakup
  • bankomat innego banku nie wydał Ci gotówki, a wypłata obciążyła Twoje konto

Co zrobić w celu złożenia reklamacji?

  • Najpierw spróbuj rozwiązać problem z dostawcą usługi – historia korespondencji z dostawcą przyda Ci się do złożenia u nas reklamacji
  • Przy składaniu reklamacji podaj: datę transakcji, jej kwotę i walutę, nazwę dostawcy usługi, numer swojej karty i opis sytuacji
  • Możemy poprosić Cię o dodatkowe informacje lub dokumenty

Kiedy rozpoczynamy procedurę chargeback?

Po złożeniu przez Ciebie reklamacji, zgłosimy Twoją sprawę do dostawcy usługi za pośrednictwem Visa lub Mastercard i spróbujemy w Twoim imieniu odzyskać pieniądze – odezwiemy się do Ciebie tak szybko, jak to będzie możliwe i poinformujemy Cię o wynikach procedury chargeback.  Nie wszystkie transakcje kartą mogą być objęte procedurą chargeback, ale nie oznacza to automatycznego odrzucenia reklamacji – każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie. Pamiętaj, złóż reklamację niezwłocznie, mamy ograniczony czas na wystąpienie z procedurą chargeback.