Co daje karta debetowa PKO Junior dziecku?
Co daje karta debetowa PKO Junior rodzicom?
Jak zamówić dziecku kartę debetową PKO Junior?
Zaloguj się do swojego serwisu i przejdź kolejno: Oferta → Karty → Dla dzieci → Wniosek o kartę
Pytania i odpowiedzi
Aby nadać PIN karcie, zaloguj się swojego iPKO lub IKO i ustaw kod. Następnie aktywuj ją w serwisie lub aplikacji. Kartę możesz aktywować, również podczas płatności za zakupy. Przy pierwszej płatności w terminalu, trzeba podać PIN.
Kartę zasilisz:
- Przelewem z dowolnego banku
- Przelewem w aplikacji IKO lub serwisie iPKO
- We wpłatomacie PKO Banku Polskiego
- Wpłatą gotówką w dowolnej placówce
Pamiętaj, że za zasilenie karty w iPKO, IKO, wpłatomacie czy naszej placówce nic nie płacisz.
- Jeżeli dziecko zgubiło kartę, zastrzeżesz ją:
-
-
- online w aplikacji IKO lub serwisie iPKO
- na całodobowej infolinii pod nr 800 302 302, jeśli dzwonisz z kraju lub pod nr +48 81 535 60 60, jeśli dzwonisz z zagranicy
-
- Kiedy zgłosisz utratę karty, my przejmujemy odpowiedzialność za wszystkie zrobione nią operacje, za wyjątkiem sytuacji przewidzianych w regulaminie karty debetowej PKO Junior
- Karty dla dzieci wydajemy co dwa lata. Na przodzie każdej karty umieszczamy datę ważności. Możesz ją sprawdzić też w iPKO i IKO
- Do 13. roku życia wznawiamy ją automatycznie i wysyłamy na adres korespondencyjny rodzica
- Ty i Twoje dziecko odebraliście już wznowioną kartę?
-
-
- Pamiętaj, że PIN się nie zmienił
- Teraz wystarczy już tylko aktywować kartę i gotowe
-
- Transakcje płatnicze w walutach obcych kartą Visa są przeliczane na złotówki według kursów z momentu księgowania przez organizację płatniczą Visa
- Dzień przetworzenia transakcji płatniczej przez organizację płatniczą Visa znajdziesz na wyciągu z konta. Sprawdź kursy walutowe stosowane przez Visa.
Co to jest chargeback i kiedy możesz z niego skorzystać?
Dzięki chargeback, czyli procedurze obciążenia zwrotnego, masz szansę odzyskać pieniądze z transakcji zrealizowanej kartą. Aby uruchomić procedurę chargeback musisz złożyć reklamację w Banku. Chargeback prowadzimy w oparciu o regulacje Visa lub Mastercard. Przykładowe sytuacje, w których możemy wystąpić o zwrot w Twoim imieniu:
- sklep internetowy nie dostarczył Ci zamówionego towaru
- wycieczka, lot, koncert opłacone kartą, zostały odwołane
- sklep obciążył Cię podwójnie za ten sam zakup
- bankomat innego banku nie wydał Ci gotówki, a wypłata obciążyła Twoje konto
Co zrobić w celu złożenia reklamacji?
- Najpierw spróbuj rozwiązać problem z dostawcą usługi – historia korespondencji z dostawcą przyda Ci się do złożenia u nas reklamacji
- Przy składaniu reklamacji podaj: datę transakcji, jej kwotę i walutę, nazwę dostawcy usługi, numer swojej karty i opis sytuacji
- Możemy poprosić Cię o dodatkowe informacje lub dokumenty
Kiedy rozpoczynamy procedurę chargeback?
Po złożeniu przez Ciebie reklamacji, zgłosimy Twoją sprawę do dostawcy usługi za pośrednictwem Visa lub Mastercard i spróbujemy w Twoim imieniu odzyskać pieniądze – odezwiemy się do Ciebie tak szybko, jak to będzie możliwe i poinformujemy Cię o wynikach procedury chargeback. Nie wszystkie transakcje kartą mogą być objęte procedurą chargeback, ale nie oznacza to automatycznego odrzucenia reklamacji – każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie. Pamiętaj, złóż reklamację niezwłocznie, mamy ograniczony czas na wystąpienie z procedurą chargeback.