Co daje Karta do PKO Konta Dziecka?
Płatności zbliżeniowe i internetowe
Zbliżeniowo dziecko może płacić do 30 zł bez PIN-u
Bezpłatne wypłaty
Dziecko wypłaci pieniądze we wszystkich bankomatach i innych punktach za darmo
Wygoda
Dziecko nie nosi przy sobie gotówki i korzysta z karty w ramach limitów transakcji
Galeria wizerunków
W naszej galerii kart dziecko na pewno znajdzie coś dla siebie – mamy nawet wizerunki Ekstraklasy
Co daje karta do PKO Konta Dziecka rodzicom?
Kontrola wydatków
Możesz w każdej chwili sprawdzić historię płatności oraz ile dziecko ma pieniędzy na koncie do karty
Zarządzanie online kartą dziecka
Przez swój serwis iPKO i aplikację IKO m.in. aktywujesz kartę dziecka, nadasz jej PIN oraz zmieniasz dzienne limity transakcji
Jak zamówić dziecku kartę do PKO Konta Dziecka?
Zaloguj się do aplikacji IKO albo serwisu iPKO
- 1
Zaloguj się do aplikacji IKO albo serwisu iPKO
Zaloguj się do swojej aplikacji IKO albo serwisu iPKO i przejdź kolejno: Oferta → Karty → Dla dzieci → Wniosek o kartę
- 2
Wypełnij i zatwierdź wniosek
Uzupełnij i zatwierdź wniosek – wyślemy kartę pocztą
- 3
Aktywuj kartę
Nadaj karcie PIN i aktywuj ją w swojej aplikacji IKO lub serwisie iPKO
Jak może wyglądać Twoja karta?
Galeria Oficjalnych Kart Ekstraklasy
Pytania i odpowiedzi
Jak zamówić kartę do konta?
Kartę dla swojego dziecka możesz zamówić, gdy dziecko ma PKO Konta Dziecka. Możesz to zrobić w aplikacji IKO, serwisie iPKO lub w naszym oddziale
Jak nadać PIN dla karty?
PIN, który ustali dziecko możesz nadać dla jego karty w swojej aplikacji IKO albo serwisie iPKO.
Jak aktywować kartę?
Wystarczy, że dziecko zrobi zakupy - włoży kartę do terminala i wpisze PIN. Może też skorzystać z bankomatu, żeby sprawdzić stan konta. Pomóż mu w tym za pierwszym razem
Jak rozliczane są transakcje, które dziecko zrobi kartą?
Transakcje są rozliczane z konta, do którego jest wydana karta, czyli konta Twojego dziecka – PKO Konta Dziecka.
Co zrobić, gdy dziecko zgubi kartę?
Jeżeli dziecko zgubiło kartę, zastrzeżesz ją:
- online w aplikacji IKO lub serwisie iPKO
- na całodobowej infolinii pod nr 800 302 302, jeśli dzwonisz z kraju lub pod nr +48 81 535 60 60, jeśli dzwonisz z zagranicy
Jak odnawia się karta płatnicza dla dziecka?
Na karcie jest data jej ważności. Możesz ją sprawdzić też w swojej aplikacji IKO i serwisie iPKO. Wznawiamy ją automatycznie i wysyłamy na adres korespondencyjny dziecka.
Jeśli w międzyczasie Twoje dziecko skończy 13 lat i jego PKO Konto Dziecka przekształci się w PKO Konto Młodych w dalszym ciągu będzie mogło używać swojej dotychczasowej karty – nie trzeba zamawiać nowej karty.
Jak wypłacać pieniądze z bankomatu albo wpłacić we wpłatomacie?
Chargeback
Co to jest chargeback i kiedy możesz z niego skorzystać?
Dzięki chargeback, czyli procedurze obciążenia zwrotnego, masz szansę odzyskać pieniądze z transakcji zrealizowanej kartą. Aby uruchomić procedurę chargeback złóż u nas reklamację, w imieniu dziecka. Chargeback prowadzimy w oparciu o regulacje Visa. Przykładowe sytuacje, w których możemy wystąpić o zwrot w Twoim imieniu:
- sklep internetowy nie dostarczył zamówionego towaru
- wycieczka, lot, koncert opłacone kartą, zostały odwołane
- sklep obciążył podwójnie za ten sam zakup
- bankomat innego banku nie wydał dziecku gotówki, a wypłata obciążyła jego konto
Co zrobić w celu złożenia reklamacji?
- Najpierw spróbuj rozwiązać problem z dostawcą usługi – historia korespondencji z dostawcą przyda Ci się do złożenia u nas reklamacji
- Przy składaniu reklamacji podaj: datę transakcji, jej kwotę i walutę, nazwę dostawcy usługi, numer karty i opis sytuacji
- Możemy poprosić Cię o dodatkowe informacje lub dokumenty
Kiedy rozpoczynamy procedurę chargeback?
Po złożeniu przez Ciebie reklamacji, zgłosimy Twoją sprawę do dostawcy usługi za pośrednictwem Visa i spróbujemy odzyskać pieniądze – odezwiemy się do Ciebie tak szybko, jak to będzie możliwe i poinformujemy Cię o wynikach procedury chargeback. Nie wszystkie transakcje kartą mogą być objęte procedurą chargeback, ale nie oznacza to automatycznego odrzucenia reklamacji – każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie. Pamiętaj, złóż reklamację niezwłocznie, mamy ograniczony czas na wystąpienie z procedurą chargeback.
Za co pobieramy prowizje i oplaty?
Wyjaśniamy oznaczenia:
1 Możliwość wyboru karty z jednym z 30 wizerunków z naszej galerii, w tym klubów piłkarskiej Ekstraklasy. Opłata za wydanie karty to 15 zł. Wybór wizerunku następuje w trakcie zakupu karty.