Ubezpieczenie mieszkania i domu

Ubezpieczenie mieszkania i domu

PKO DOM

  • Wybierz pakiet dostosowany do swoich potrzeb
  • Zyskaj Assistance dla domu 24/7 - np. pomoc hydraulika, elektryka
  • Skorzystaj z szerokiego zakresu ochrony - np. na przenośny sprzęt elektroniczny

Ubezpieczenie w kilku prostych krokach

1
Zaloguj się do IKO/iPKO
Przejdź kolejno do: Moje produktyUbezpieczeniaNieruchomościOblicz składkę
2
Wypełnij wniosek
Uzupełnij dane i wybierz zakres ochrony
3
Potwierdź zakup
Opłać składkę i zatwierdź zakup ubezpieczenia

Więcej o ubezpieczeniu domu i mieszkania

    • Dom lub mieszkanie – z elementami wykończenia, wyposażeniem posesji (np. ogrodzenie, altana), pomieszczeniami przynależnymi (np. komórka)
    • Ruchomości, wyposażenie lub elementy wykończenia – zarówno w domu, jak i na posesji, np.: sprzęt RTV, AGD, komputer, meble, instrumenty
    • Dom w budowie – z elementami wykończenia, wyposażeniem posesji, materiałami i wyposażeniem budowlanym
  • UBEZPIECZENIE

    Ubezpieczasz dom, mieszkanie, elementy wykończenia, ruchomości

    Ubezpieczasz dom w budowie

    Pakiet

    Standardowy

    Super

    Pro

    Podstawowy

    Od zdarzeń losowych

    ×
    zakres Standardowy

    ×
    zakres SuperPro (All risk)

    ×
    zakres SuperPro (All risk)

     ×
    zakres Podstawowy

    Assistance dla domu 24/7

    ×

    ×

    ×

     

    OC w życiu prywatnym

     

    ×

    ×

     

    Od kradzieży z włamaniem, rabunku i dewastacji

       

    ×

     

    × ubezpieczenie dostępne w pakiecie

    W pakiecie Super i Pro możesz dodatkowo ubezpieczyć:

    • elementy szklane ? Ubezpieczenie garażu/miejsca parkingowego/budynku gospodarczego
    • przenośny sprzęt elektroniczny
    • OC najemcy ? OC najemcy tylko, jeśli wynajmujesz od kogoś tę nieruchomość
    • pomoc przy awarii roweru
    • pomoc IT


    W ubezpieczeniu domu w budowie możesz dokupić ubezpieczenie:

    • OC w życiu prywatnym
    • od kradzieży elementów wykończenia
    • od katastrofy budowlanej
  • W zależności od wyboru pakietu i dodatkowego ryzyka ubezpieczenie zapewnia:

    Ubezpieczenie

    Szczegóły ochrony

     

     

     

     

     

    Ubezpieczenie mienia

     

     

     

    od zdarzeń losowych

    Ubezpieczyciel pokrywa koszty szkód od zdarzeń losowych w ubezpieczonym mieniu.


    Zakres ubezpieczenia:

    • Podstawowy – (tylko dla domu w budowie) chroni w razie sytuacji wymienionych w Warunkach Ubezpieczenia np. pożaru, powodzi, zalania, przepięcia, gradu, śniegu.
    • Standardowy – ten sam zakres, co pakiet Podstawowy. Dodatkowo chroni od szkód z powodu rażącego niedbalstwa, np. pożaru przez pozostawienie niewygaszonego kominka.
    • SuperPro (All risk) –  chroni w zakresie wszystkich szkód w mieniu, które nie są uwzględnione w wyłączeniach w Warunkach Ubezpieczenia.

     

    od kradzieży z włamaniem,
    rabunku i dewastacji

    Ubezpieczyciel pokrywa koszty szkód od kradzieży z włamaniem, rabunku i dewastacji w ubezpieczonym mieniu. 

    W przypadku rabunku ubezpieczyciel odpowiada też za szkody poza miejscem ubezpieczenia – na terenie Polski. 
    Ubezpieczenie dostępne w pakiecie PRO.

    OC – Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej w życiu prywatnym dla ubezpieczonego i jego osób bliskich (domowników)

    Ubezpieczyciel pokrywa koszty szkód wyrządzonych osobom trzecim przez ubezpieczonego lub jego osobę bliską (domownika), również poza domem.

    Przykład: nieumyślne zalanie mieszkania sąsiada lub nieumyślne zarysowanie zaparkowanego auta podczas jazdy na rowerze.

    Assistance dla domu 24/7

    Ubezpieczyciel organizuje i pokrywa koszty pomocy, jeśli w ubezpieczonym domu dojdzie do awarii. Organizuje wizyty, np.: hydraulika, specjalisty od naprawy sprzętu RTV, dekarza. 

    Ubezpieczyciel organizuje transport i zakwaterowanie, jeśli przez nieoczekiwane zdarzenie nie można zostać w ubezpieczonym domu lub mieszkaniu.

  • Umowę ubezpieczenia zawierasz na 12 miesięcy.

  • Wysokość składki ubezpieczenia jest wyliczana indywidualnie i zależy od m.in.:

    • zakresu ubezpieczenia
    • przedmiotu ubezpieczenia
    • sumy ubezpieczenia
    • parametrów nieruchomości (m.in. rok budowy, piętro)

    Wysokość swojej składki możesz obliczyć w serwisie iPKO, aplikacji IKO lub w każdej placówce PKO Banku Polskiego.

  • W razie awarii lub wystąpienia szkody skontaktuj się z Centrum Alarmowym ubezpieczyciela:

    Zgłoszenie szkody

    Szkodę należy zgłosić niezwłocznie, jednak nie później niż, do 7 dni od dnia jej wystąpienia lub uzyskania informacji o zajściu zdarzenia.

    • przez formularz na stronie https://www.pkoubezpieczenia.pl
    • telefonicznie +48 81 535 67 66 (opłata zgodna z taryfą operatora)
    • pisemnie na adres: PKO Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., ul. Chłodna 52, 00-872 Warszawa
    • w serwisie iPKO (Moje produkty →  Ubezpieczenia →  Szczegóły ubezpieczenia →  Zarządzaj →  Zgłoś szkodę)

    Pomoc w przypadku awarii

    Zadzwoń pod numer: +48 81 535 67 66 (opłata zgodna z taryfą operatora) i przygotuj informacje:

    • imię i nazwisko
    • adres ubezpieczonej nieruchomości
    • numer telefonu do kontaktu
    • krótki opis zdarzenia oraz rodzaj potrzebnej pomocy
  • Program PKO Inteligentny dom to innowacyjne połączenie ubezpieczenia PKO Dom z urządzeniami Smart Home.

    W ramach Programu możesz dostać 40% zniżki na zakup urządzenia Smart Home, np. czujnika czadu, zalania, pożaru, włamania, oraz połączyć je z ubezpieczeniem Assistance dla domu 24/7. 

    Sprawdź Program PKO Inteligentny dom

    • Dbasz o bezpieczeństwo domu niezależnie od miejsca swojego pobytu dzięki inteligentnym urządzeniom i aplikacji na telefonie
    • Natychmiast dostajesz powiadomienie o wykrytym przez urządzenia niebezpieczeństwie
    • Po wykryciu zagrożenia przez czujniki Centrum Alarmowe sprawdzi, czy potrzebujesz pomocy i zorganizuje fachowca do likwidacji usterki, awarii
    • Zyskujesz też ochronę urządzeń inteligentnego domu w razie ataku hakerskiego

    Dowiedź sie więcej
  • Możesz kupić ubezpieczenie PKO Dom i ustanowić cesję ubezpieczenia nieruchomości na PKO Bank Polski/PKO Bank Hipoteczny lub inny bank, w którym masz kredyt hipoteczny.

    Jaka jest suma ubezpieczenia, czyli maksymalna kwota, którą może pokryć ubezpieczyciel?

    • Sumę ubezpieczenia ustalasz samodzielnie
    • Limity są określone przez ubezpieczyciela – znajdziesz je w Warunkach Ubezpieczenia

    Ważne: Wypłata odszkodowania nigdy nie będzie wyższa od sumy ubezpieczenia lub limitu. Dlatego upewnij się, czy suma ubezpieczenia odpowiada wartości mienia, które chcesz ubezpieczyć.

  • W pewnych sytuacjach ochrona ubezpieczeniowa może być ograniczona lub wyłączona – poniżej przykłady takich sytuacji.

    Pełną listę wyłączeń i ograniczeń odpowiedzialności znajdziesz w Warunkach Ubezpieczenia.


    Przykłady wyłączeń odpowiedzialności:


    W przypadku ubezpieczenia: mienia, przenośnego sprzętu elektronicznego poza miejscem ubezpieczenia, elementów szklanych, od katastrofy budowlanej, od kradzieży zwykłej, wyłączone są szkody, które są następstwem:

    • umyślnego działania osoby ubezpieczonej lub osoby bliskiej 
    • przenikania wód z gruntu - jeśli przenikanie wód z gruntu nie jest następstwem powodzi lub opadu 
    • regularnego i stałego działania czynników atmosferycznych, termicznych, chemicznych, biologicznych lub naturalnych (np. temperatura, wilgoć, pył, dym, sadza, pleśń, grzyby), a także wibracji i wstrząsów (np. związanych z ruchem pojazdów lądowych, podziemnych lub statków powietrznych) 
    • przemarzania elementów konstrukcyjnych budynków


    W ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym i ubezpieczeniu OC Najemcy, wyłączone są szkody:

    • wyrządzone umyślnie przez osobę ubezpieczoną
    • zaistniałe w następstwie prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej ubezpieczonego
    • wyrządzone przez ubezpieczonego innej osobie, na rachunek której została zawarta umowa ubezpieczenia
    • w mieniu, którego wartość w dniu, w którym wystąpiło zdarzenie ubezpieczeniowe nie przewyższa 100 zł


    W ubezpieczeniu Assistance wyłączone są szkody, które są następstwem:

    • umyślnego działania osoby ubezpieczonej lub osób bliskich
    • uszkodzenia podziemnych rur, instalacji kanalizacyjnych, gazowych, wodociągowych podziemnych linii energetycznych lub tych instalacji, za których naprawę lub konserwację odpowiadają służby pogotowia technicznego, wodno-kanalizacyjnego gazowego lub energetycznego albo administracja budynku wielorodzinnego
    • przemarzania elementów konstrukcyjnych budynków

Materiał marketingowy

Niniejszy materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny.

PKO Bank Polski działa jako agent ubezpieczeniowy, a szczegółowe informacje dotyczące pełnomocnictwa są zawarte w sekcji „Pliki do pobrania”. Ubezpieczenie PKO Dom jest oferowane przez PKO Towarzystwo Ubezpieczeń SA dla klientów PKO Banku Polskiego i PKO Banku Hipotecznego. 

Przed zawarciem umowy zapoznaj się z dokumentacją ubezpieczeniową, w tym z Warunkami Ubezpieczenia oraz Dokumentem zawierającym informacje o produkcie ubezpieczeniowym i zakresem poszczególnych zdarzeń ubezpieczeniowych, a także z wyłączeniami i ograniczeniami odpowiedzialności.

Szczegóły Programu PKO Inteligentny dom, w tym okres jego trwania, zawarte są w: Regulaminie Programu Inteligentny dom, Warunkach Ubezpieczenia PKO Dom, Dokumencie zawierającym informacje o produkcie ubezpieczeniowym oraz Regulaminie Programu Inteligentny dom, które znajdziesz na stronie programu