Bilety komunikacyjne

Kupuj bilety komunikacji miejskiej w większości miast w Polsce w aplikacji IKO

  • Wystarczy wybrać miasto, rodzaj i liczbę biletów oraz konto, z którego chcesz zapłacić
  • W przypadku kontroli pokaż bilet w telefonie – nie musisz logować się do aplikacji
  • W wybranych miejscowościach bilety jednorazowe i krótkookresowe możesz kupić innym osobom podróżującym z Tobą
Usługa realizowana jest przez Mobile Traffic Data Sp. z o.o., właściciela rozwiązania moBILET

Twój bilet komunikacji miejskiej w IKO

Grafika Jak kupić bilet w aplikacji IKO?

Jak kupić bilet w aplikacji IKO?

Grafika Kontrola biletów? Pokaż bilet w IKO

Kontrola biletów? Pokaż bilet w IKO

Warto wiedzieć:

  • Bilety komunikacyjne mogą być dostępne przed zalogowaniem - sprawdź, jak dodać bilety komunikacyjne do ekranu przed zalogowaniem
  • W sekcji Aktywne znajdziesz aktualnie ważne bilety. Gdy stracą ważność, będą dostępne w Archiwum
  • W zależności od wymagań danej miejscowości, możesz otrzymać prośbę o podanie numeru linii autobusu, numeru bocznego pojazdu lub imienia i nazwiska lub innej informacji wymaganej przez przewoźnika (aplikacja może też poprosić Cię o potwierdzenie zakupu PIN-em do aplikacji)
  • Masz możliwość zainicjowania procesu zamówienia faktury oraz złożenia reklamacji – przekierujemy Cię z aplikacji do serwisu moBilet

Kasowanie biletów ZTM Warszawa

    1. Wybierz opcję Skasuj bilet. Znajdziesz ją na ekranie potwierdzającym zakup nowego biletu lub w Szczegółach wcześniej kupionego biletu
    2. Przełączymy Cię do czytnika kodów QR w aplikacji IKO – skieruj aparat telefonu na kod QR w pojeździe i poczekaj na ekran z potwierdzeniem skasowania
    3. Masz 20 sekund na skasowanie biletu. Jeżeli nie uda Ci się go w tym czasie skasować, będziesz mieć możliwość ponownego skasowania tego lub innego biletu po 3 minutach

    Bilet czasowy możesz przedłużyć w trakcie jazdy, bez ponownego kasowania, czyli skanowania kodu QR

    Wystarczy wejść w Szczegóły aktywnego biletu i wybrać Przedłuż ważność biletu. Możesz wybrać taki sam lub zupełnie inny rodzaj biletu.

    • w metrze - przed bramkami biletowymi i przy windach, czyli tam, gdzie przekraczasz strefę biletową. Bramkę do metra otwierasz kodem QR ze swojego biletu w aplikacji.
    • wewnątrz autobusu, tramwaju i pociągu SKM, KM i WKD - przy wejściu w widocznym miejscu. Kod QR możesz zeskanować z odległości 2-3 metrów, więc nie musisz się do niego zbliżać.
  • Na każdej naklejce z kodem zobaczysz napis „skasuj bilet z aplikacji”. Kody QR w metrze mają numer stacji metra. Możesz kupić dowolną liczbę biletów na zapas – zobaczysz je w sekcji Do skasowania. Skasować możesz tylko 1 bilet – trafi on wtedy do sekcji Aktywne.

Zakup biletów w Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej (GZM)

  • Żeby kupić bilet musisz go od razu skasować skanując kod QR lub wpisując 6-cyfrowy numer znajdujący się pod nim. Naklejkę z QR kodem znajdziesz naprzeciwko drzwi wewnątrz pojazdu.
  • Nie kupisz biletu, jeśli go nie skasujesz.
  • 60 sekund. Po tym czasie zostanie założona blokada możliwości skanowania kodu QR na 3 minuty.

    W tym czasie nie można kupić biletu.

  • Będzin, Bieruń, Bytom, Chorzów, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Imielin, Katowice, Knurów, Lędziny, Łaziska Górne, Mikołów, Mysłowice, Piekary Śląskie, Pyskowice, Radzionków, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Sławków, Sosnowiec, Świętochłowice, Tarnowskie Góry, Tychy, Wojkowice, Zabrze.

Pytania i odpowiedzi

  • Korzystanie z usługi moBILET w aplikacji IKO odbywa się na podstawie regulaminu dostępnego na stronie mobilet.pl
  • Jeżeli użytkownik podróżuje z innymi osobami, może kupić bilet dla tych osób. W razie kontroli należy okazać wszystkie kupione bilety.
  • Nie. Bilet zostanie automatycznie skasowany po zakupie biletu w aplikacji. Wyjątkiem jest ZTM Warszawa i okolice.
  • Nie można kupić biletu do wykorzystania na później. Zakupione bilety są aktywne/skasowane od momentu zakupu. Wyjątkiem jest ZTM Warszawa i okolice.
  • Kontrola odbywa się podobnie, jak w przypadku kontroli tradycyjnego biletu papierowego. W trakcie kontroli pokaż kontrolerowi ekran telefonu z elektronicznym biletem. Kontroler sam zweryfikuje ważność oraz oryginalność biletu. Pamiętaj, że nie musisz logować się do aplikacji IKO ani dawać telefonu kontrolerowi do ręki. Bilety do kontroli są dostępne bez logowania.
  • Portal Użytkownika to serwis internetowy, który daje pełny wgląd w operacje na Koncie Użytkownika zrealizowane za pośrednictwem Systemu moBILET. Można tam, między innymi, sprawdzić kupione bilety, przygotować własne zestawienia zbiorcze, jak również przejrzeć automatycznie generowane zestawienia miesięczne, a w razie potrzeby, wszystko to wydrukować. Portal służy też do konfiguracji ustawień Konta Użytkownika, takich jak aktualizacja danych osobowych w systemie moBILET.
  • Zaloguj się do aplikacji IKO. Wejdź w funkcję Bilety komunikacyjne. Z menu kontekstowego (3 kropki) wybierz Faktury i reklamacje. Wygeneruj nazwę użytkownika i hasło jednorazowe za pomocą przycisku na dole ekranu. Wejdź na stronę https://mobilet.pl/portal/public/login_bank.jsf i zaloguj się za pomocą wygenerowanych danych.

  • Tak. Z uwagi na to, że sprzedaż realizowana jest z wykorzystaniem rozwiązania technicznego moBILET, to Mobile Traffic Data Sp. z o.o jako sprzedawca wystawia faktury VAT. Automatyczne generowanie faktur dostępne jest w Portalu Użytkownika moBILET w zakładce "Faktury". Aby włączyć usługę, należy posiadać uzupełnione dane niezbędne do wystawienia faktury VAT w zakładce "Dane użytkownika", zaznaczyć odpowiednią opcję i zatwierdzić klikając przycisk "Zapisz zmiany". Faktury generowane są pomiędzy 3-5 dniem roboczym następnego miesiąca rozliczeniowego.
  • Najpierw sprawdź w Więcej → Bilety komunikacyjne → Moje bilety, czy bilet został zakupiony. Jeśli nie ma go na liście, najlepiej ponownie kupić bilet i zgłosić problem do Biura Obsługi Klienta moBILET. Jeśli opłata za bilet została już pobrana, ale faktycznie nie został on dostarczony do telefonu, zostanie on wycofany z systemu, a pieniądze zwrócone na konto.
  • Kontroler jest w tej sytuacji zobowiązany stwierdzić brak ważnego biletu, jednak pasażer może się odwołać okazując wydruk biletu w dziale reklamacji danego organizatora lub przewoźnika. W tym celu należy zalogować się do Portalu Użytkownika i w zakładce Historia biletów odszukać sporny bilet i wydrukować go. Dane na wydruku zostaną porównane z danymi zawartymi w systemie i jeśli wszystko będzie się zgadzać, kara zostanie anulowana.

    Uwaga!
    • Nie dotyczy to pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie: na podstawie Uchwały Rady Miasta Krakowa nr XXX/375/07 z dnia 05 grudnia 2007r, wraz późniejszymi zmianami – załącznik nr 3 §3 pkt7/3b: „za nieważny uznaje się bilet nabyty poprzez inne formy płatności zaakceptowane przez organizatora usług przewozowych komunikacji miejskiej: b) nabyty po wezwaniu do okazania lub okazany po przeprowadzonej kontroli biletów.”
    • Nie dotyczy to pasażerów Komunikacji Miejskiej w Warszawie: na podstawie Regulaminu przewozu środkami lokalnego transportu zbiorowego w m. st. Warszawie (podstawa prawna: Uchwała Nr XLVII/1273/2012 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 22 listopada 2012 r), § 25 pkt. 1 „W przypadku stwierdzenia braku odpowiedniego ważnego biletu lub braku ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu, kontroler biletów pobiera właściwą należność za przewóz i opłatę dodatkową albo wystawia wezwanie do zapłaty.”
    • Nie dotyczy to pasażerów Komunikacji Miejskiej w Łodzi: zgodnie z § 9 ust.1 Przepisów taryfowych w lokalnym transporcie zbiorowym miasta Łodzi, opłata dodatkowa może być anulowana tylko w przypadku przedstawienia ważnego w czasie kontroli biletu długookresowego imiennego, czyli Migawki. Bilet czasowy zakupiony w aplikacji na telefon nie spełnia tego kryterium.
  • Brak możliwości zakupu biletu przy pomocy aplikacji IKO nie zwalnia z obowiązku posiadania ważnego biletu na przejazd. Trzeba wówczas zakupić bilet tradycyjny.
  • Reklamacje dotyczące kontroli biletów zakończonych „mandatem” należy złożyć w dziale reklamacji danego organizatora lub przewoźnika. Reklamacje związane z działaniem usługi moBILET należy składać poprzez formularz online, mailowo na adres pomoc@mobilet.pl lub przez infolinię moBILET czynną od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 17:00: z telefonów stacjonarnych 801 805 900 (opłata jak za połączenie lokalne) lub z telefonów komórkowych (61) 66 70 999 (opłata wg. stawek operatora).

Aplikacja (mobilna) IKO

Definicja prawna

to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.

Co to dla Ciebie znaczy?

Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.