Twój bilet komunikacji miejskiej w IKO
Warto wiedzieć:
- Bilety komunikacyjne mogą być dostępne przed zalogowaniem - sprawdź, jak dodać bilety komunikacyjne do ekranu przed zalogowaniem
- W sekcji Aktywne znajdziesz aktualnie ważne bilety. Gdy stracą ważność, będą dostępne w Archiwum
- W zależności od wymagań danej miejscowości, możesz otrzymać prośbę o podanie numeru linii autobusu, numeru bocznego pojazdu lub imienia i nazwiska lub innej informacji wymaganej przez przewoźnika (aplikacja może też poprosić Cię o potwierdzenie zakupu PIN-em do aplikacji)
- Masz możliwość zainicjowania procesu zamówienia faktury oraz złożenia reklamacji – przekierujemy Cię z aplikacji do serwisu moBilet
Sprawdź, jak kupić i kiedy skasować bilet kupiony w aplikacji IKO?
Kasowanie biletów ZTM Warszawa
- Wybierz opcję Skasuj bilet. Znajdziesz ją na ekranie potwierdzającym zakup nowego biletu lub w Szczegółach wcześniej kupionego biletu
- Przełączymy Cię do czytnika kodów QR w aplikacji IKO – skieruj aparat telefonu na kod QR w pojeździe i poczekaj na ekran z potwierdzeniem skasowania
- Masz 20 sekund na skasowanie biletu. Jeżeli nie uda Ci się go w tym czasie skasować, będziesz mieć możliwość ponownego skasowania tego lub innego biletu po 3 minutach
Bilet czasowy możesz przedłużyć w trakcie jazdy, bez ponownego kasowania, czyli skanowania kodu QR
Wystarczy wejść w Szczegóły aktywnego biletu i wybrać Przedłuż ważność biletu. Możesz wybrać taki sam lub zupełnie inny rodzaj biletu.
- w metrze - przed bramkami biletowymi i przy windach, czyli tam, gdzie przekraczasz strefę biletową. Bramkę do metra otwierasz kodem QR ze swojego biletu w aplikacji.
- wewnątrz autobusu, tramwaju i pociągu SKM, KM i WKD - przy wejściu w widocznym miejscu. Kod QR możesz zeskanować z odległości 2-3 metrów, więc nie musisz się do niego zbliżać.
Na każdej naklejce z kodem zobaczysz napis „skasuj bilet z aplikacji”. Kody QR w metrze mają numer stacji metra. Możesz kupić dowolną liczbę biletów na zapas – zobaczysz je w sekcji Do skasowania. Skasować możesz tylko 1 bilet – trafi on wtedy do sekcji Aktywne.
Zakup biletów w Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej (GZM)
60 sekund. Po tym czasie zostanie założona blokada możliwości skanowania kodu QR na 3 minuty.
W tym czasie nie można kupić biletu.
Pytania i odpowiedzi
Zaloguj się do aplikacji IKO. Wejdź w funkcję Bilety komunikacyjne. Z menu kontekstowego (3 kropki) wybierz Faktury i reklamacje. Wygeneruj nazwę użytkownika i hasło jednorazowe za pomocą przycisku na dole ekranu. Wejdź na stronę https://mobilet.pl/portal/public/login_bank.jsf i zaloguj się za pomocą wygenerowanych danych.
Uwaga!
- Nie dotyczy to pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie: na podstawie Uchwały Rady Miasta Krakowa nr XXX/375/07 z dnia 05 grudnia 2007r, wraz późniejszymi zmianami – załącznik nr 3 §3 pkt7/3b: „za nieważny uznaje się bilet nabyty poprzez inne formy płatności zaakceptowane przez organizatora usług przewozowych komunikacji miejskiej: b) nabyty po wezwaniu do okazania lub okazany po przeprowadzonej kontroli biletów.”
- Nie dotyczy to pasażerów Komunikacji Miejskiej w Warszawie: na podstawie Regulaminu przewozu środkami lokalnego transportu zbiorowego w m. st. Warszawie (podstawa prawna: Uchwała Nr XLVII/1273/2012 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 22 listopada 2012 r), § 25 pkt. 1 „W przypadku stwierdzenia braku odpowiedniego ważnego biletu lub braku ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu, kontroler biletów pobiera właściwą należność za przewóz i opłatę dodatkową albo wystawia wezwanie do zapłaty.”
- Nie dotyczy to pasażerów Komunikacji Miejskiej w Łodzi: zgodnie z § 9 ust.1 Przepisów taryfowych w lokalnym transporcie zbiorowym miasta Łodzi, opłata dodatkowa może być anulowana tylko w przypadku przedstawienia ważnego w czasie kontroli biletu długookresowego imiennego, czyli Migawki. Bilet czasowy zakupiony w aplikacji na telefon nie spełnia tego kryterium.
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.
Aplikacja (mobilna) IKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.