Zgodnie z decyzją Prezesa UOKiK nr RBG – 11/2018 klienci PKO Banku Polskiego:

a) którym w latach 2014 - 2016 bank przesyłał informacje o zmianach regulaminów oraz taryfy prowizji i opłat wyłącznie za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej, co w ocenie UOKiK nie stanowiło tzw. trwałego nośnika informacji,

a także

b) którym w latach 2014 - 2016 bank przesyłał informacje o zmianach regulaminów oraz taryfy prowizji i opłat bez wskazania podstaw prawnych oraz okoliczności faktycznych tych zmian,

i których będzie wiązać z bankiem umowa o usługę płatniczą, mogą skorzystać z następujących rekompensat publicznych:

  • w okresie 2 miesięcy począwszy od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku – bezpłatnej usługi powiadomień SMS (można ją uruchomić w iPKO, serwisie telefonicznym lub oddziale; skorzystanie z powiadomień SMS przez klientów, którzy dotychczas z nich nie korzystali, będzie wymagało złożenia dyspozycji uruchomienia usługi, a następnie jej dezaktywacji nie później niż do 30 września 2019 roku; w stosunku do klientów, którzy korzystają z usługi, bank nie będzie naliczał opłat przez okres od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku bez konieczności składania dodatkowych dyspozycji w tym zakresie);
  • w okresie od 1 sierpnia do 31 października 2019 roku – bezpłatnego rozłożenia na 6 rat 0% jednej dowolnej transakcji bezgotówkowejdokonanej kartą kredytową w kwocie od 200 zł do 1500 zł, pod warunkiem złożenia wniosku o taką usługę w terminie pięciu dni kalendarzowych od dnia dokonania transakcji (usługę można uruchomić jedynie za pośrednictwem infolinii banku pod numerami: 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 - opłata zgodna z taryfą operatora);
  • w okresie od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku – jednokrotnego bezpłatnego wyboru niestandardowego wizerunku karty debetowej z galerii (dostępny w iPKO, serwisie telefonicznym lub oddziale);
  • w okresie od 1 sierpnia do 31 października 2019 roku – bezpłatnych przelewów do ZUS i US za pośrednictwem iPKO, IKO lub serwisu telefonicznego (usługa będzie bezpłatna we wskazanym okresie bez konieczności składania dyspozycji jej uruchomienia).

Ze wszystkich rekompensat można skorzystać niezależnie od tego, czy klient podpisze z bankiem porozumienie. Skorzystanie z jednej rekompensaty nie uniemożliwia skorzystania z pozostałych wymienionych powyżej.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerami infolinii 800 302 302 oraz +48 81 535 60 60 (opłata zgodna z taryfą operatora).

 

Rekompensaty publiczne dla klientów PKO Banku Polskiego - pytania i odpowiedzi

Kto może skorzystać z rekompensat publicznych?
Z jakich rekompensat publicznych mogą korzystać klienci? Jak je uruchomić?
Czy będę mógł skorzystać z rekompensaty publicznej, jeżeli nie podpiszę porozumienia z bankiem?
Drukuj