Administratorem danych osobowych jest PKO Bank Polski S.A.
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „Rozporządzeniem”,
informujemy, że:
1. Administrator danych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powszechna Kasa
Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, adres: ul.
Puławska 15, 02-515 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st.
Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,
pod numerem KRS 0000026438, NIP: 525-000-77-38, REGON: 016298263, kapitał
zakładowy (kapitał wpłacony) 1 250 000 000 zł, infolinia: 800 302 302,
zwana dalej „Bankiem”.
2. Inspektor Ochrony Danych
W Banku powołany został Inspektor Ochrony Danych. Adres: Inspektor Ochrony
Danych, ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa, adres e-mail: iod at pkobp.pl. Dane
dotyczące Inspektora Ochrony Danych są dostępne na stronie internetowej
Banku w zakładce „RODO” oraz w oddziałach i agencjach Banku.
3. Kategorie danych osobowych -
informacja dotyczy danych osobowych pozyskanych w sposób inny niż od
osoby, której dane dotyczą
Bank przetwarza następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych: dane
identyfikacyjne, dane adresowe oraz dane kontaktowe.
4. Cel przetwarzania danych i podstawy prawne
Dane osobowe mogą być przetwarzane przez Bank w następujących celach:
1) przedstawienia ofert lub rozpatrzenia wniosku o produkt oferowany przez
Bank lub usługę świadczoną przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z
Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem, na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. b lub lit. f Rozporządzenia,
2) zawarcia umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia,
3) realizacji zawartej umowy, lub w celu świadczenia usług przez Bank, na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c Rozporządzenia,
4) dokonania oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego, na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c Rozporządzenia,
5) zarządzania przez Bank ryzykiem, w tym oceny zdolności i wiarygodności
kredytowej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b–c Rozporządzenia,
6) rozpatrzenia reklamacji, wniosków oraz odwołań, na podstawie art. 6 ust.
1 lit. b-c i lit. f Rozporządzenia,
7) realizacji przez Bank czynności wynikających z powszechnie
obowiązujących przepisów prawa, w tym wykonywania zadań realizowanych w
interesie publicznym, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i lit. e
Rozporządzenia,
8) realizacji uprawnień wynikających z przedstawicielstwa (w tym
pełnomocnictwa), poręczenia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit b-c
Rozporządzenia,
9) marketingu, w tym promocji produktów oferowanych przez Bank lub usług
świadczonych przez Bank lub spółki z Grupy Kapitałowej Banku lub podmioty
współpracujące z Bankiem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
10) ustalenia i dochodzenia roszczeń przez Bank w związku z prowadzoną
działalnością, w tym restrukturyzacji, windykacji, egzekucji
wierzytelności, podejmowania działań w celu znalezienia nabywców na majątek
stanowiący zabezpieczenie umowy oraz sprzedaży wierzytelności wynikającej z
tej umowy lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Banku, przed
organami ścigania, organami orzekającymi, w tym sądami powszechnymi, sądami
administracyjnymi, Sądem Najwyższym, w postępowaniach administracyjnych, w
tym podatkowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
11) wykrycia i ograniczenia nadużyć finansowych związanych z działalnością
Banku, jak również w celu zapewnienia bezpieczeństwa przechowywania środków
pieniężnych klientów Banku oraz prowadzenia postępowań wyjaśniających, na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia.
Dane dotyczące Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z
Bankiem są dostępne na stronie internetowej Banku w zakładce „RODO” oraz w
oddziałach i agencjach Banku.
5. Udostępnienie danych osobowych
Pani/Pana dane mogą być udostępniane przez Bank :
1) podmiotom i organom, którym Bank jest zobowiązany lub upoważniony
udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów
prawa, w tym podmiotom oraz organom uprawnionym do otrzymania od Banku
danych osobowych lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na
podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności na
podstawie art. art. 104 ust. 2 i art. 105 ust. 1 i 2 ustawy Prawo bankowe,
2) podmiotom, którym Bank powierzył wykonywanie czynności bankowych lub
czynności związanych z działalnością bankową na rzecz Banku,
3) instytucjom, o których mowa w art. 105 ust. 4 ustawy Prawo bankowe,
4) organom i podmiotom uprawnionym do otrzymania danych osobowych na
podstawie art. 149 lub 150 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi lub
innych przepisów prawa, dotyczących obrotu instrumentami finansowymi
(w zakresie usług powierniczych świadczonych przez Bank na podstawie
art. 119 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, lub usług
wykonywanych przez Bank na podstawie art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie
instrumentami finansowymi),
5) biurom informacji gospodarczej, działającym na podstawie ustawy o
udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, na
podstawie przepisów tej ustawy,
6) podmiotom z Grupy Kapitałowej Banku i podmiotom współpracującym z
Bankiem, w związku z produktami i usługami oferowanymi przez te podmioty.
Lista tych podmiotach dostępna jest na stronie internetowej Banku w
zakładce „RODO” oraz w oddziałach i agencjach Banku.
6. Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego
Pani/Pana dane mogą być przekazane administracji rządowej Stanów
Zjednoczonych Ameryki w związku z dokonywaniem międzynarodowych transferów
pieniężnych za pośrednictwem SWIFT.
7. Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres:
1) ważności oferty lub rozpatrzenia wniosku o produkt oferowany przez Bank
lub usługę świadczoną przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy
Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem,
2) obowiązywania umowy zawartej z Bankiem, a po jej zakończeniu, w związku
z obowiązkiem prawnym Banku wynikającym z powszechnie obowiązujących
przepisów prawa,
3) niezbędny do dochodzenia roszczeń przez Bank w związku z prowadzoną
działalnością lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Banku, na
podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, z uwzględnieniem
okresów przedawnienia roszczeń określonych w powszechnie obowiązujących
przepisach prawa,
4) stosowania metod wewnętrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa
w części trzeciej Rozporządzenia nr 575/2013 Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) nr 575/2013 z dnia 26 czerwca 2013r. w sprawie wymogów
ostrożnościowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych,
zmieniające rozporządzenie (UE) nr 648/2012,
5) obowiązywania udzielonego Pani/Panu pełnomocnictwa, a po jego
wygaśnięciu, w związku z obowiązkiem prawnym Banku wynikającym z
powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Informacje dotyczące okresów przechowywania danych są dostępne na stronie
internetowej Banku w zakładce „RODO” oraz w oddziałach i agencjach Banku.
8. Przysługujące prawa
W związku z przetwarzaniem przez Bank Pani/Pana danych osobowych,
przysługuje Pani/Panu:
1) prawo dostępu do danych osobowych,
2) prawo do sprostowania danych osobowych,
3) prawo usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym),
4) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
5) prawo do przenoszenia danych do innego administratora,
6) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w tym
profilowania, oraz na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym
profilowania,
7) prawo do cofnięcia zgody w przypadku, gdy Bank będzie przetwarzał
Pani/Pana dane osobowe w oparciu o zgodę, w dowolnym momencie i w dowolny
sposób, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na
podstawie zgody przed jej wycofaniem,
8) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy
uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy
Rozporządzenia.
9. Źródło pochodzenia danych -
informacja dotyczy danych osobowych pozyskanych w sposób inny niż od
osoby, której dane dotyczą
Pani/Pana dane osobowe mogą pochodzić od przedstawiciela ustawowego,
mocodawcy w przypadku udzielonego pełnomocnictwa, przedsiębiorcy, w
stosunku do którego pozostaje Pani/Pan beneficjentem rzeczywistym,
pracodawcy, strony umowy zawartej z Bankiem oraz ze źródeł powszechnie
dostępnych, w szczególności z baz i rejestrów: PESEL, Rejestru Dowodów
Osobistych, Krajowego Rejestru Sądowego (KRS), Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), REGON.
10. Wymóg podania danych
Podanie Pani/Pana danych osobowych jest konieczne w celu określonym w pkt 4
powyżej, dla:
1) rozpatrzenia wniosku o produkt oferowany przez Bank lub usługę
świadczoną przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy
Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem, a konsekwencją
niepodania Pani/Pana danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia
wniosku o produkt oferowany przez Bank lub usługę świadczoną przez Bank, w
tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy Kapitałowej Banku i podmiotów
współpracujących z Bankiem,
2) zawarcia i wykonania umowy zawartej z Bankiem, a konsekwencją niepodania
Pani/Pana danych osobowych będzie brak możliwości zawarcia i wykonania
umowy zawartej z Bankiem,
3) świadczenia usług przez Bank, a konsekwencją niepodania Pani/Pana danych
osobowych będzie brak świadczenia usług przez Bank,
4) rozpatrzenia reklamacji lub skargi a konsekwencją niepodania Pani/Pana
danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia reklamacji lub skargi,
5) otrzymywania ofert lub marketingu produktów oferowanych przez Bank lub
usług świadczonych przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy
Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem, a konsekwencją
niepodania Pani/Pana danych osobowych jest brak możliwości otrzymywania
tych ofert lub marketingu produktów lub usług.
11. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym
profilowane, w celu oceny zdolności kredytowej oraz w celach
marketingowych, konsekwencją czego będzie możliwość zastosowania wobec
Pani/Pana uproszczonej ścieżki obsługi oraz przedstawienia
zindywidualizowanej oferty produktów i usług oferowanych przez Bank lub
usług świadczonych przez Bank, w tym w imieniu i na rzecz spółek z Grupy
Kapitałowej Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem.
Informacje dotyczące zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym
profilowania są dostępne na stronie internetowej Banku w zakładce „RODO”
oraz w oddziałach i agencjach Banku.