2018-07-24

Pojawiają się kolejne wersje złośliwego oprogramowania, które podszywa się pod komunikaty aplikacji mobilnych lub serwisów transakcyjnych. Szkodliwe oprogramowanie może przekierowywać kody sms, wyświetlać fałszywe ekrany logowania do aplikacji, wymagające podania dodatkowych danych i w ten sposób wyłudzać dane dostępowe do serwisów transakcyjnych i aplikacji mobilnych.

Pamiętaj!

  • Przy logowaniu do aplikacji IKO wymagany jest wyłącznie kod PIN.
  • Przy logowaniu do serwisów transakcyjnych banku nie jest wymagane podanie kodu sms lub kodu z karty zdrapki.
  • Nie podawaj numeru klienta i hasła dostępu do bankowości elektronicznej podczas korzystania z aplikacji mobilnej IKO (z wyłączeniem procesu jej aktywacji) – Bank tego nie wymaga, jak również nie prosi o instalację żadnych certyfikatów, sterowników ani dodatkowych aplikacji.
  • Nie instaluj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
  • Zachowaj czujność również podczas pobierania aplikacji z oficjalnych sklepów.
  • Zwracaj uwagę na to, jakich uprawnień wymaga instalowana aplikacja – jeśli żąda uprawnień do wysyłania i odbierania SMSów, zachodzi ryzyko przejęcia przez osoby nieuprawnione SMSów autoryzacyjnych wysyłanych przez Bank.
  • Nie wyłączaj producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na Twoim urządzeniu.
  • Ostrożnie podchodź do SMSów lub wiadomości email, pochodzących od nieznanych nadawców - nie klikaj w linki zawarte w wiadomościach SMS lub email, kierujące bezpośrednio na stronę do logowania do serwisu internetowego Banku, nie otwieraj załączników do maili, których nie oczekiwałeś.
  • Jeśli podejrzewasz, że Twój telefon został zainfekowany:
    - usuń złośliwe oprogramowanie poprzez przywrócenie ustawień fabrycznych w telefonie lub skontaktuj się w tym celu z operatorem sieci komórkowej,
    - zmień hasło do serwisu internetowego Banku.

Prosimy o zgłaszanie każdej nietypowej, podejrzanej sytuacji:

  • infolinia ogólna 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora),
  • Korporacje i Samorządy 801 36 36 36 (opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 61 855 94 94 (dla połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).

Więcej informacji na temat zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej