Stawiasz pierwsze kroki w bankowości elektronicznej? A może pomagasz w tym bliskiej osobie?
Teraz wszyscy uczymy się nowych rzeczy – sprawdź nasze wskazówki.
Nasza bankowość elektroniczna to:
• serwis internetowy iPKO, z którego skorzystasz na komputerze, laptopie czy tablecie,
• aplikacja mobilna IKO, której możesz używać na swoim telefonie.
Korzystaj z dwóch sposobów lub wybierz jeden – wygodniejszy dla Ciebie.
Zarówno w serwisie internetowym iPKO, jak i aplikacji mobilnej IKO, nie wychodząc z domu m.in.:
• sprawdzisz swój stan konta,
• opłacisz rachunki,
• zapłacisz za zakupy w internecie.
Potrzebujesz wsparcia bliskich w zarządzaniu Twoimi finansami przez internet? Wskaż zaufaną Ci osobę jako pełnomocnika Twojego konta, żeby mogła na bieżąco kontrolować stan Twojego konta, zlecać opłaty za rachunki i in. w:
• Twoim serwisie internetowym iPKO,
• Twojej aplikacji mobilnej IKO,
• serwisie telefonicznym.
Sprawdź, jak w 3 prostych krokach wskazać pełnomocnika
Przy robieniu przelewów stwórz swoją książkę odbiorców – Odbiorcy zdefiniowani. Wystarczy, że raz podasz dane odbiorcy – imię, nazwisko i numer konta. Przy kolejnych przelewach dane będą uzupełniać się automatycznie, a robienie przelewów zajmie Ci naprawdę chwilę. Przy kolejnych przelewach dane będą uzupełniać się automatycznie, a robienie przelewów zajmie Ci naprawdę chwilę – sprawdź, jak to zrobić
Poza przelewami jednorazowymi, możesz skorzystać z przelewów cyklicznych. Ten rodzaj przelewu pozwoli Ci kontrolować, np. Twoje opłaty rachunków za prąd, gaz czy tv. Wystarczy, że ustawisz polecenie zapłaty np. co miesiąc i wpiszesz dane odbiorcy – a my będziemy Cię tylko co miesiąc prosić o uzupełnienie kwoty i potwierdzenie.
Więcej o płatnościach
Gdy jest taka możliwość, rób zakupy w internecie i używaj prostych sposobów płatności przez internet:
• BLIK – kod BLIK wygenerujesz jednym kliknięciem w aplikacji IKO,
• płacę z iPKO – płatność zatwierdzisz w swoim iPKO,
• płatność kartą – zapłacisz bez konieczności logowania do serwisu iPKO czy aplikacji IKO.
Więcej o płatnościach przez internet
W sklepie stacjonarnym nie dotykaj terminala, zrezygnuj z gotówki:
• płać BLIKIEM – podaj kod sprzedawcy i zaakceptuj transakcję w swoim telefonie,
• płać telefonem z funkcją zbliżeniową i aktywną aplikacją IKO – transakcje potwierdzisz na telefonie,
• płać zbliżeniowo kartą – jeśli nie masz karty, zamów ją przez internet:
Zamów kartę
• Limit na karcie i koncie to ustalona kwota, którą możesz maksymalnie wydać jednego dnia.
• Robisz zakupy rzadko, ale na większą kwotę? Nie możesz dokończyć transakcji, bo został przekroczony limit? Z tego powodu zwiększyliśmy limit płatności zbliżeniowej z 50 do 100 zł bez podawania PIN-u. Jeśli jednak potrzebujesz zwiększyć swój limit płatności kartą lub przelewem – zrób to samodzielnie bez wychodzenia z domu. Zobacz, jakie to proste!
Omiń kolejkę w oddziale banku, ogranicz kontakt z ludźmi i skorzystaj z wpłatomatu lub bankomatu. Dodatkowo staraj się nie wkładać do niego karty:
• wpłacaj i wypłacaj gotówkę BLIKIEM – wpisz kod,
• wypłacaj gotówkę zbliżeniowo – zbliż kartę do bankomatu.
Utwórz e-Tożsamość w iPKO, czyli cyfrowy odpowiednik Twojego dokumentu tożsamości, i:
• Załatwiaj sprawy urzędowe z domu – korzystaj z e-Urządu w iPKO.
• Zadbaj o zdrowie bez wychodzenia z domu – załóż Internetowe Konto Pacjenta (IKP) i korzystaj z e-recept.
• Składaj dyspozycje i zaświadczenia do banku przez internet – wejdź w e-Dokumenty w iPKO i np. zawieś spłatę kredytu.
Utwórz e-Tożsamość
Chcesz, żeby Twoje wynagrodzenie, emerytura, stypendium trafiały wprost na konto? Złóż wniosek w iPKO i wygodnie korzystaj ze swoich pieniędzy.
W menu górnym (na komputerze) lub dolnym (na telefonie) wybierz Płatności, a następnie Odbiorcy i Odbiorcy krajowi. Jeżeli korzystasz z iPKO na komputerze, wybierz opcję Nowy odbiorca krajowy, a na smartfonie - kliknij w ikonę z plusem. Podaj numer konta odbiorcy i opisz go tak, jak chcesz, następnie wybierz konto, z którego chcesz robić przelewy do odbiorcy. Możesz też dodać i wykadrować jego zdjęcie. Potwierdź dodanie odbiorcy narzędziem autoryzacji i gotowe.
Żeby przejść do swoich Odbiorców w serwisie iPKO, możesz:
lub
Rozwiń sekcję Płatności (w komputerze - górne menu; w telefonie – dolne menu) i wybierz Doładowania -> Telefon komórkowy.
Rozwiń sekcję Moje produkty (w komputerze - górne menu; w telefonie – dolne menu), wybierz swoje konto, a następnie przejdź do Wyciągów.
Skorzystaj z funkcji Wyloguj oznaczonej symbolem otwartego kółka z kreską. Jeżeli korzystasz z serwisu na komputerze, zobaczysz tę opcję w prawym górnym rogu ekranu. W serwisie iPKO na telefonie przejdź najpierw na ekran startowy (ikonka Start w dolnym menu), gdzie zobaczysz ikonkę Wyloguj (bez podpisu „Wyloguj”) w prawym górnym rogu ekranu.
Kliknij w swoje imię i nazwisko lub inicjały na górnym pasku ekranu startowego, a następnie w PKO Junior.
W menu górnym (na komputerze) lub dolnym (na telefonie) wybierz kolejno: Moje produkty, Karty, a następnie wejdź w konkretną kartę. Kliknij w „szczegóły i zarządzanie kartą”, pod nazwą i wizerunkiem karty. Zobaczysz szczegóły karty, w tym limity, które można zmienić klikając „zmień limity”.
Sesja trwa 5 minut. 30 sekund przed automatycznym wylogowaniem:
Układ strony dostosowuje się automatycznie do rozmiaru okna przeglądarki, w której otwierasz serwis iPKO. Na przykład - jeżeli korzystasz z iPKO na komputerze, pasek menu zobaczysz u góry ekrany, na smartfonie - u dołu ekranu.
Oznacza to, że nie korzystasz z najnowszej wersji swojej przeglądarki internetowej. Ze względu bezpieczeństwa zachęcamy – aktualizuj swoje przeglądarki.
Bankowość elektroniczna jest bezpieczna – serwisy bankowości internetowej są szyfrowane, zabezpieczone certyfikatami bezpieczeństwa. Jeśli uważnie korzystasz z sieci, Twoje dane są bezpieczne. Sprawdzaj, czy strona, na którą wchodzisz, też została zabezpieczona certyfikatem, czyli czy przy pasku adresowym przeglądarki widzisz symbol zamkniętej kłódki.
Pamiętaj o przestępcach w sieci. Nie klikaj w podejrzane linki. Uważaj na SMS-y, maile, w których oszust podszywający się pod bank lub Twoich bliskich, może prosić Cię o podanie kodu BLIK czy zrobienie szybkiego przelewu. Przed każdą próbą wysłania pieniędzy zastanów się i poradź bliskich.
Koniecznie odwiedź naszą stronę dotyczącą bezpieczeństwa w sieci
Podstawowe zasady bezpieczeństwa w sieci
Koronawirus stał się kolejną okazją dla naciągaczy. Jak pokazują badania specjalistów z firmy Baracuda, między 1 a 23 marca pojawiło się ponad 9 000 spersonalizowanych i ukierunkowanych ataków wykorzystujących temat pandemii. Miesiąc wcześniej było ich 8 razy mniej. Uważaj na podejrzane wiadomości związane z COVID-19. Koronawirus okazją dla naciągaczy
Ze względu na zamknięte z powodu koronawirusa szkoły i przedszkola, wielu naszych pracowników musi zaopiekować się swoimi dziećmi. Dlatego część placówek może pracować w zmienionych godzinach pracy.
Jeśli potrzebujesz porady lub pomocy, nasz konsultant jest do Twojej dyspozycji na infolinii od pon.-niedz. przez 24 godziny na dobę.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, łączenia z innymi danymi posiadanymi przez Bank oraz zmiany ustawień plików cookies a także ich usuwania z przeglądarki internetowej, znajdują się w Polityce prywatności Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i zgodę na wykorzystywanie plików cookies w celach marketingowych.
Pliki cookies przetwarzane są m.in. w celu jak najlepszego dopasowania prezentowanych treści do potrzeb i zainteresowań użytkowników a także w celu zapewnienia bezpieczeństwa usług świadczonych przez Bank oraz aby dokonywać pomiarów, które pozwalają udoskonalać produkty i usługi oferowane przez Bank.
Szczegółowe informacje na temat rodzajów plików cookies, sposobach korzystania z plików oraz usuwania, a także o naszych partnerach znajdują się w Polityce plików cookie