Potwierdzenie złożenia wniosku jest wystawiane przez bank w iPKO po wypełnieniu wniosku Dobry start i jest dostępne w zakładce z wnioskami wypełnionymi. Potwierdza ono, że bank przesłał wniosek do systemu informatycznego ZUS-u. Potwierdzenie złożenia wniosku może mieć kilka statusów:
- dostarczony - oznacza to, że wniosek został przekazany do systemu ZUS-u i dalsza obsługa wniosku leży w gestii ZUS,
- przetwarzany - oznacza to, że bank jest w trakcie przekazywania wniosku do systemu ZUS-u,
- błąd dostarczenia - oznacza to, że wniosek nie został przekazany do systemu informatycznego ZUS-u i należy ponownie wypełnić wniosek.
Statusy potwierdzenia złożenia wniosku mogą się zmieniać raz na dobę.
Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) wniosku Dobry start otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku w momencie, gdy wniosek zostanie zarejestrowany w systemie ZUS-u.
Otrzymanie potwierdzenia złożenia wniosku z banku oraz UPO nie gwarantuje, że otrzymasz świadczenia pieniężne w ramach programu Dobry start, a jedynie, że wniosek został przyjęty do rozpoznania.
Każdy wniosek Dobry start jest analizowany przez ZUS indywidualnie pod kątem tego, czy spełnione są warunki do przyznania świadczenia wychowawczego w ramach programu Dobry start, a może, kontaktując się z wnioskodawcą, wymagać dostarczenia dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów.