Złóż wniosek
W serwisie internetowym iPKO wybierz kolejno e-Urząd → Dofinansowanie pobytu w żłobku
→ Złóż wniosek i wypełnij go
Na adres e-mail z wniosku otrzymasz Urzędowe Potwierdzeniem Odbioru (UPO) wysłane z adresu noreply@zus.pl
Po weryfikacji ZUS wypłaci świadczenie na konto podmiotu prowadzącego żłobek, klub dziecięcy, zatrudniającego dziennego opiekuna lub konto dziennego opiekuna, jeśli prowadzi działalność.
Do 400 zł miesięcznie, ale nie więcej niż wysokość opłaty rodzica za pobyt dziecka w danej placówce, z uwzględnieniem przyznanych zniżek. Do opłaty za pobyt dziecka nie wlicza się opłaty za wyżywienie. Jeśli jako rodzic płacisz np. 300 zł miesięcznie za pobyt dziecka w żłobku, dofinansowanie również wyniesie 300 zł miesięcznie.
Jeśli otworzyłeś konto w PKO Banku Polskim potwierdzając swoje dane przelewem aktywacyjnym z innego banku i nie potwierdziłeś swoich danych osobowych w naszym oddziale, nie możesz złożyć wniosku „Dofinansowanie pobytu w żłobku” przez serwis internetowy iPKO. Żeby to zrobić, potwierdź swoją tożsamość w dowolnym oddziale PKO Banku Polskiego. Wniosek możesz złożyć w serwisie internetowym iPKO - jeśli jesteś matką albo ojcem dziecka i masz numer PESEL. Jeśli nie masz numeru PESEL, możesz złożyć wniosek przez . Jeśli jesteś matką albo ojcem dziecka i masz numer PESEL, także możesz złożyć wniosek przez portal Emp@tia.
Nie, wniosku nie można edytować po złożeniu. Jeśli musisz zrobić korektę, złóż drugi wniosek do ZUS. Możesz to zrobić przez bank albo Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Wniosek składa tylko jeden z rodziców dziecka. Jeśli rodzice są np. po rozwodzie — wniosek składa ten rodzic, z którym dziecko zamieszkuje i który je utrzymuje.
Wiadomość e-mail z UPO otrzymasz z adresu e-mail: noreply@zus.pl
Pomagamy Ci w wypełnianiu wniosku podstawiając podstawowe dane osobowe, m.in. imię, nazwisko, PESEL. Nie przekazujemy w ramach wniosku o dofinansowanie żadnych informacji o produktach i usługach, które masz w banku.
Potwierdzenie złożenia wniosku jest wystawiane przez bank w serwisie internetowym iPKO po wypełnieniu wniosku i jest dostępne w zakładce z wnioskami wypełnionymi. Potwierdza ono, że przesłaliśmy Twój wniosek do ZUS-u. Potwierdzenie złożenia wniosku może mieć kilka statusów:
Statusy potwierdzenia złożenia wniosku mogą się zmieniać raz na dobę.
Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru wniosku o Dofinansowanie pobytu w żłobku otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku w momencie, gdy wniosek zostanie zarejestrowany w systemie ZUS.
Otrzymanie potwierdzenia złożenia wniosku z banku oraz UPO nie gwarantuje przyznania dofinansowania, a jedynie potwierdza, że wniosek został przyjęty do rozpoznania.
Potwierdzenie złożenia wniosku o dofinansowanie możesz pobrać od razu po jego złożeniu w serwisie internetowym iPKO. Status potwierdzenia może się zmieniać i będzie aktualizowany raz na dobę w serwisie internetowym w zakładce „Oferty i wnioski”.
Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o dofinasowaniu).
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. z 2011 r. poz. 75 z późn. zm.)
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, łączenia z innymi danymi posiadanymi przez Bank oraz zmiany ustawień plików cookies a także ich usuwania z przeglądarki internetowej, znajdują się w Polityce prywatności Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i zgodę na wykorzystywanie plików cookies w celach marketingowych.
Pliki cookies przetwarzane są m.in. w celu jak najlepszego dopasowania prezentowanych treści do potrzeb i zainteresowań użytkowników a także w celu zapewnienia bezpieczeństwa usług świadczonych przez Bank oraz aby dokonywać pomiarów, które pozwalają udoskonalać produkty i usługi oferowane przez Bank.
Szczegółowe informacje na temat rodzajów plików cookies, sposobach korzystania z plików oraz usuwania, a także o naszych partnerach znajdują się w Polityce plików cookie