Z Kontem dla Młodych tylko zyskujesz
Korzystaj z Konta dla Młodych bez opłat
Ciesz się chwilą a finanse ogarniaj na luzie
Jak otworzyć Konto dla Młodych online
- dzienny limit transakcji do rachunku wynosi 10 000 PLN (nie można go znieść)
- brak możliwości zarządzania limitami karty debetowej wydanej do tego rachunku
- brak możliwości korzystania z e-urzędu i całej funkcjonalności administracji państwowej np. złożenia wniosku 500+
- brak możliwości zamówienia więcej niż jednej karty debetowej do rachunku z wyjątkiem zastrzeżenia i jednoczesnego zamówienia kolejnej karty, brak możliwości zmiany limitów dla aplikacji IKO
Jak otworzyć Konto dla Młodych w oddziale
Jak otworzyć konto na selfie w aplikacji IKO?
Oszczędzaj czas i pieniądze z aplikacją IKO
Pytania i odpowiedzi
Tak, możesz otworzyć Konto dla Młodych w oddziale naszego banku. Wystarczy, że weźmiesz ze sobą paszport lub inny dokument, który potwierdzi Twoją tożsamość, np. kartę pobytu.
Tak, jeśli masz 18-26 lat. Wystarczy, że złożysz wniosek o zmianę rodzaju konta w szczegółach konta w serwisie iPKO lub aplikacji IKO. Możesz też zmienić je w oddziale. Zmiana rodzaju konta jest darmowa.
Nie, konto bankowe dla młodych nie może być kontem wspólnym. Jako wspólne konto możesz otworzyć Konto bez Granic, Konto za Zero, Konto Platinium II lub Konto Aurum (Konto Platinium II tylko w oddziale).
Jeśli wcześniej nie złożysz żadnej innej dyspozycji, konto automatycznie przekształci się w PKO Konto za Zero. Numer konta, karta, historia, narzędzie autoryzacji, dane do logowania do serwisu iPKO i aplikacji IKO nie zmienią się.
Maksymalnie możesz wykorzystać 500 zł. Kwota jednak może być mniejsza – zależy to od Twoich średnich miesięcznych wpływów na konto z ostatnich trzech miesięcy.
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.
Aplikacja (mobilna) IKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Infolinia banku
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości telefonicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez telefon za pośrednictwem infolinii dostawcy, umożliwiająca w szczególności sprawdzenie salda rachunku płatniczego lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez telefon za pośrednictwem infolinii, która umożliwia m.in.: sprawdzenie salda konta, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Serwis (internetowy) iPKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
1Za wypłaty gotówki w walutach obcych operatorzy bankomatów mogą pobierać opłaty. Dodatkowo, w przypadku wypłat gotówki w walutach obcych, rozliczonych na rachunku prowadzonym w złotych, w tym transgraniczne transakcje płatnicze przy użyciu karty debetowej dla płatności gotówkowych, pobrana zostanie prowizja za przewalutowanie. Zasady przewalutowania operacji zawierają „Ogólne warunki prowadzenia rachunków bankowych i świadczenia usług dla Klientów indywidualnych przez PKO Bank Polski SA”.
Warunki, jakie należy spełnić, żeby nie doszło do przewalutowania:
- Operacja musi być realizowana w walucie EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK, SEK, CZK, , HUF.
- Bank prowadzi dla klienta rachunek w walucie operacji (jednej z wyżej wymienionych), który jest podpięty do karty w chwili realizacji operacji,
- Na rachunku walutowym muszą się znajdować środki wystarczające do dokonania operacji.
- Klient nie skorzysta z usługi DCC (Dynamiczne Przeliczanie Walut) dostępnej w niektórych bankomatach albo terminalach płatniczych.
2Dotyczy osób pełnoletnich
3Wniosek o debet może złożyć jedynie osoba pełnoletnia. Decyzja o przyznaniu debetu oraz wysokości limitu jest uzależniona od zdolności kredytowej. Ocenimy ją na podstawie złożonego przez Ciebie wniosku. Naliczamy odsetki od wykorzystanego debetu na koncie według zmiennej stopy procentowej (aktualnie 18,75 % w skali roku). Czas na spłatę debetu to 30 dni od momentu skorzystania.
4 Jeśli przelewy w serwisie internetowym iPKO lub aplikacji mobilnej IKO autoryzujesz kodem z karty kodów jednorazowych, opłata dodatkowo wyniesie 0,50 zł.
5 Pamiętaj:
- Okres rozliczeniowy karty trwa miesiąc i zaczyna się od dnia, w którym wydaliśmy kartę,
- Przelewy z karty i na numer telefonu nie są uznawane za transakcje bezgotówkowe,
- Zwrot towaru lub anulowanie operacji zmniejsza liczbę bezgotówkowych transakcji płatniczych w okresie rozliczeniowym.