Od 18 listopada 2021 r. przedsiębiorcy, którzy skorzystali z pomocy dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0, zyskają dostęp w serwisach internetowych iPKO oraz iPKO biznes do oświadczenia o rozliczeniu subwencji z Tarczy Finansowej PFR 2.0 .

Etap 1:

Małe i średnie przedsiębiorstwa

  • Wniosek o umorzenie subwencji jest już dostępny w serwisach internetowych iPKO i iPKO biznes - trzeba go uzupełnić i przesłać online do PFR za pośrednictwem naszego banku do 15 stycznia 2022 r.
  • Zanim wypełnisz wniosek, przygotuj odpowiednie dokumenty – poprosimy Cię o załączenie plików w formacie xml - JPK_PKPIR albo JPK_KR za okres listopad-grudzień 2020 r. oraz za okres styczeń-marzec 2021 r.

Mikrofirmy

  • Wniosek o umorzenie subwencji będzie dostępny w serwisach internetowych iPKO oraz iPKO biznes od 19 stycznia 2022 r. do 28 lutego 2022 r.

W obu przypadkach wnioski o umorzenie zobaczą tylko klienci, którzy składali wniosek o Tarczę Finansową PFR 2.0 za pośrednictwem naszego banku.

Etap 2:

W kwietniu 2022 r. PFR za pośrednictwem banku przekaże do wiadomości klienta decyzję o umorzeniu subwencji

  • w serwisie iPKO: Moje sprawy → Wnioski złożone → Wniosek o umorzenie subwencji PFR 2.0 → Pobierz decyzję
  • w serwisie iPKO biznes: e-Urząd → Subwencja PFR → Tarcza 2.0 → Szczegóły (Wniosku o umorzenie subwencji PFR) → Decyzja umorzenia

UWAGA: w odróżnieniu od rozliczeń Tarczy Finansowej PFR 1.0 wnioski o umorzenie nie będą zawierać wstępnej propozycji rozliczenia.

 

 

Jakie warunki muszę spełnić, żeby otrzymać umorzenie subwencji?

Małe i Średnie Przedsiębiorstwa

  • Przedsiębiorcy mają nieprzerwanie prowadzić działalność gospodarczą w okresie od złożenia wniosku o subwencję finansową PFR 2.0 do 31 grudnia 2021 r. W tym czasie nie może rozpocząć się likwidacja firmy oraz postępowanie upadłościowe lub restrukturyzacyjne.
  • Jeżeli poniesione koszty okażą się dla firmy niższe niż te, które zostały wyliczone na podstawie wskazanych we wniosku prognozowanych kosztów stałych, nadwyżka udzielonej subwencji finansowej musi zostać zwrócona do 15 marca 2022 r. Przedsiębiorca dokumentuje poniesione koszty na podstawie sprawozdań finansowych lub dokumentów księgowych za okres od 1 listopada 2020 r. do 31 marca 2021 r.

Mikroprzedsiębiorstwa

  • Przedsiębiorcy mają nieprzerwanie prowadzić działalność gospodarczą w okresie od złożenia wniosku o subwencję finansową PFR 2.0 do 31 grudnia 2021 r.. W tym czasie nie może rozpocząć się likwidacja firmy oraz postępowanie upadłościowe lub restrukturyzacyjne.
  • Utrzymają średni poziom zatrudnienia w 2021 r. w porównaniu do liczby pracowników, na których otrzymali subwencję finansową PFR uzyskaną w ramach Tarczy 2.0.

Gdzie mogę znaleźć propozycję umorzenia dla mojej firmy?

  • W serwisie internetowym iPKO na liście złożonych wniosków: Moje sprawy → Wnioski złożone → Wniosek o umorzenie subwencji finansowej PFR 2.0 → Propozycja umorzenia
  • W serwisie internetowym iPKO biznes: e-Urząd → Subwencja PFR → Tarcza 2.0 → Wniosek o umorzenie subwencji PFR 2.0

Jak złożyć wniosek o umorzenie subwencji PFR 2.0 w iPKO?

Jak złożyć wniosek o umorzenie subwencji PFR 2.0 w iPKO biznes?

Co się stanie, jeżeli nie prześlę wniosku?

Jeżeli nie prześlesz wniosku, będziesz zobowiązany do zwrotu subwencji w całości.

Dodatkowe informacje dotyczące wniosku o umorzenie znajdziesz na stronie PFR: