Kup ubezpieczenie podróżne w serwisie iPKO lub przez aplikację mobilną IKO1 nawet w dniu wyjazdu
Podróżuj bezpiecznie. Pamiętaj, aby przed wyjazdem za granicę i zakupem polisy, sprawdzić aktualne komunikaty Ministerstwa Spraw Zagranicznych na temat sytuacji epidemiologicznej w miejscu, do którego chcesz się udać.
Jednocześnie przypominamy, że w ostatnim komunikacie Ministerstwo Spraw Zagranicznych nie rekomenduje podróży zagranicznych poza tymi niezbędnymi (praca, sprawy rodzinne).
Oblicz składkę w iPKOW każdej chwili można zadzwonić pod numer Centrum Alarmowego - +48 22 522 29 92 (czynne 24/7), które udzieli pełnej informacji o zakresie posiadanej ochrony. Nasi konsultanci pomogą również ustalić, z kim się skontaktować, aby otrzymać pomoc np. w zakresie powrotu do domy z zagranicy.
Jeśli z powodu ograniczeń nałożonych przez służby danego kraju ubezpieczyciel nie będzie w stanie zorganizować pomocy medycznej, wówczas na podstawie rachunków i dowodów ich zapłaty, zwróci ubezpieczonemu wydatki poniesione na leczenie, maksymalnie do wysokości sumy ubezpieczenia kosztów leczenia i Assistance wskazanej w polisie.
Rachunki są wystarczające, jednak poza rachunkami należy dostarczyć również dokument potwierdzający wystąpienie wypadku ubezpieczeniowego (w przypadku nagłego zachorowania, w tym COVID19 lub nieszczęśliwego wypadku – dokumentacja medyczna).
Jeżeli przed rozpoczęciem leczenia ubezpieczony, z powodu stanu zdrowia, z przyczyn niezależnych od siebie lub działania siły wyższej, nie mógł skontaktować się z centrum operacyjnym, powinien skontaktować się z nim w ciągu 10 dni od daty ustania przyczyny uniemożliwiającej zgłoszenie zdarzenia. W czasie rozmowy trzeba ustalić sposób i termin przekazania dokumentów, które będą podstawą do uzyskania zwrotu kosztów leczenia.
Ubezpieczyciel zorganizuje i pokryje koszty pomocy medycznej w razie nieszczęśliwego wypadku, w tym na przykład złamania nogi. Jeśli nie będzie to możliwe, wówczas na podstawie rachunków i dowodów zapłaty, zwróci koszty związane z leczeniem.
Ubezpieczyciel nie będzie mógł pomóc w takiej sytuacji. Zamknięcia granic w związku z ogłoszeniem epidemii lub pandemii nie jest podstawą do pokrycia kosztów przedłużonego pobytu i jest wyłączone z zakresu ubezpieczenia.
Ubezpieczyciel nie pokryje kosztów przedłużonego pobytu, ponieważ kwarantanna nie została nałożona na podstawie indywidualnej decyzji organów sanitarnych ani indywidualnego zaświadczenia lekarskiego, lecz dotyczy większej grupy osób (np. wszystkich osób przebywających w danym hotelu czy też zamieszkujących w momencie nałożenia kwarantanny w określonej miejscowości). W takiej sytuacji nie obowiązuje ochrona ubezpieczeniowa.
Ubezpieczyciel zwróci koszt niewykorzystanego biletu lotniczego/kolejowego/autokarowego, pod warunkiem, że wystąpiły wszystkie 3 poniższe przesłanki:
1) umowa ubezpieczenia obejmowała ubezpieczenie kosztów rezygnacji z wyjazdu albo kosztów skrócenia wyjazdu
2) ubezpieczony został objęty kwarantanną nałożoną w drodze indywidualnej decyzji lokalnych organów sanitarnych lub indywidualnego zaświadczenia lekarskiego
3) w ramach zawartej z organizatorem wyjazdu umowy ubezpieczony poniósł koszty transportu do miejsca docelowego podróży i transportu powrotnego do kraju zamieszkania.
Jeśli kwarantanna została nałożona w drodze indywidualnej decyzji lokalnych organów sanitarnych lub indywidualnego zaświadczenia lekarskiego oraz umowa ubezpieczenia obejmowała ubezpieczenie kosztów rezygnacji z wyjazdu albo kosztów skrócenia wyjazdu, wówczas Ubezpieczyciel pokryje koszty zakwaterowania i wyżywienia ubezpieczonego do kwoty 150 EUR za dobę. Koszty zwracane są na podstawie rachunków i dowodów zapłaty, jeżeli zgodnie z zaświadczeniem wystawionym przez uprawniony do tego podmiot, ubezpieczony został zobowiązany do pokrycia we własnym zakresie kosztów zakwaterowania i wyżywienia podczas kwarantanny.
Ubezpieczyciel pokryje wydatki do kwoty 200 000 PLN.
Dostosowujesz zakres ubezpieczenia podróżnego do swoich potrzeb.
Opłacasz składkę za wybrany wariant ubezpieczenia podróżnego, zatwierdzasz zakup kodem z narzędzia autoryzacyjnego i cieszysz się ochroną. Polisę otrzymasz e-mailem.
Ochrona na wypadek nagłego zachorowania na COVID-19 w trakcie podróży zagranicznej lub na terenie RP świadczona jest w ramach ubezpieczenia kosztów leczenia i assistance oraz w zakresie ubezpieczenia kosztów rezygnacji z wyjazdu albo kosztów skrócenia wyjazdu, do wysokości sum ubezpieczenia wskazanych na polisie. Pamiętaj, że na skutek siły wyższej spowodowanej aktami władzy państwowej organów uprawnionych na terytorium miejsca podróży, możemy nie być w stanie zorganizować pomocy medycznej lub usług assistance, wówczas Ubezpieczyciel pokryje lub zwróci koszty leczenia oraz transportu, którymi Ubezpieczony został obciążony. Ubezpieczenie nie obejmuje kosztów leczenia, transportu i usług assistance w podróży zagranicznej podjętej wbrew zakazom lub zaleceniom wydanym przez uprawnione do tego organy (np. Ministerstwo Spraw Zagranicznych). Dodatkowo zakres ubezpieczenia kosztów skrócenia wyjazdu albo kosztów rezygnacji z wyjazdu nie dotyczy zwrotu kosztów w przypadku wystąpienia epidemii lub pandemii w kraju, do którego podróżujemy, obejmuje natomiast ich zwrot, jeżeli przyczynę rezygnacji/skrócenia wyjazdu stanowi nagłe zachorowanie, w tym na COVID-19.
*Zniżka naliczana jest automatycznie po zawnioskowaniu o ubezpieczenie w serwisie iPKO, pod warunkiem uprzedniego złożenia przez Klienta zlecenia dotyczącego zainicjowania prezentacji danych o rejestrach PPK/ PPE w dowolnym Oddziale Banku lub za pośrednictwem serwisu iPKO. Szczegóły dotyczące rejestrów PPK/ PPE dostępne u Doradców w placówkach Banku.
Zniżki naliczane są od kwoty pozostałej po uwzględnieniu każdego kolejnego rabatu i łączą się. Zniżki naliczane są w następującej kolejności: rodzinna, Karta Dużej Rodziny, EKUZ, za uczestnictwo w PPK/PPE.
PKO Bank Polski działa jako agent ubezpieczeniowy, a szczegółowe informacje dotyczące pełnomocnictwa są zawarte w sekcji „Pokaż pliki do pobrania”.
Niniejszy materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny.
Przed zawarciem umowy sprawdź dla kogo produkt jest dedykowany i zapoznaj się z dokumentacją ubezpieczeniową, w tym z Dokumentem zawierającym informacje o produkcie ubezpieczeniowym oraz Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia zawierającymi opis zakresu poszczególnych ubezpieczeń, wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności.
Ubezpieczenie Moje Podróże24 w serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO jest oferowane przez PKO Towarzystwo Ubezpieczeń SA i skierowane do posiadaczy ROR w PKO Banku Polskim mających dostęp do tych serwisów.
1 Serwis internetowy iPKO i aplikacja mobilna IKO to usługa bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, łączenia z innymi danymi posiadanymi przez Bank oraz zmiany ustawień plików cookies a także ich usuwania z przeglądarki internetowej, znajdują się w Polityce prywatności Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i zgodę na wykorzystywanie plików cookies w celach marketingowych.
Pliki cookies przetwarzane są m.in. w celu jak najlepszego dopasowania prezentowanych treści do potrzeb i zainteresowań użytkowników a także w celu zapewnienia bezpieczeństwa usług świadczonych przez Bank oraz aby dokonywać pomiarów, które pozwalają udoskonalać produkty i usługi oferowane przez Bank. Szczegółowe informacje na temat rodzajów plików cookies, sposobach korzystania z plików oraz usuwania, a także o naszych partnerach znajdują się w Polityce prywatności