Konto Dziecka z aplikacją PKO Junior
Co zyskuje dziecko?
Nauka i zabawa
Dziecko uczy się finansów z pomocą mówiącego robota w aplikacji PKO Junior. Może też korzystać z podobnych funkcji na komputerze w serwisie internetowym PKO Junior
Oprocentowanie
Oprocentowanie stałe w promocji (w skali roku) 5% (do 2 500 zł) i 1% (dla nadwyżki ponad 2 500 zł z odsetkami naliczanymi co tydzień)
Wirtualne skarbonki
Dziecko samo zakłada skarbonkę i nadaje jej nazwę. Decyduje na co i jak długo zbiera pieniądze. Uczy się przez to oszczędzać
Płatności zbliżeniowe BLIK telefonem
Wystarczy odblokować telefon i przyłożyć do terminala – dla dzieci powyżej 6 r.ż. z telefonem z systemem Android i funkcją NFC. Rodzic wyraża zgodę na włączenie funkcji.
Pierwsze Konto Oszczędnościowe
Załóżcie i zgarnijcie nawet do 7% w skali roku do 10 tys. zł przy systematycznym oszczędzaniu
Karta do konta
Dziecko może wygodnie płacić kartą w ramach limitów, które Ty ustalasz. Karta jest dla dzieci w wieku od 6 do 12 lat
Co zyskuje rodzic?
Pełny dostęp do konta dziecka
Dziecko poznaje zasady działania bankowości online, a Ty masz wszystko pod kontrolą w swoim serwisie iPKO lub aplikacji IKO w profilu Finanse dziecka.
Kontrola nad wydatkami dziecka
Możesz włączyć lub wyłączyć poszczególne funkcje konta, np. w zależności od wieku dziecka. Zatwierdzasz i odrzucasz przelewy oraz ustalasz i zarządzasz limitami płatności telefonem dziecka
Kieszonkowe w nowoczesnym wydaniu
Dziecko dostaje przelew z Twojego konta w PKO Banku Polskim w kilka sekund
Wsparcie w edukacji finansowej
W swoim serwisie internetowym iPKO możesz stawiać dziecku wyzwania i przyznawać nagrody. Korzystaj z filmów, książeczek, poradników oraz propozycji gier i zabaw dla dzieci opracowanych przez specjalistów
Konto rośnie razem z dzieckiem
W 13. urodziny Konto Dziecka zamienia się automatycznie w Konto dla Młodych
Kontrola nad kartą do konta
Zarządzasz kartą, z której korzysta dziecko: możesz nadać PIN i aktywować kartę, zmieniać dzienne limity transakcji, a także zastrzec kartę
Pakiet Junior – pierwsze kroki w świecie finansów
Ile kosztuje?
Konto
- Prowadzenie konta0 zł
- Przelew wewnętrzny i standardowy0 zł
- Wypłata gotówki w oddziałach PKO BP0 zł
Konto Dziecka w kilku prostych krokach
W serwisie iPKO i IKO
- 1
Zaloguj się
W aplikacji IKO wybierz Oferta → Dla dziecka → Konta → PKO Konto Dziecka
W serwisie iPKO wybierz Oferta → Konta → Dla dzieci → PKO Konto Dziecka
Przygotuj jeden z dokumentów dziecka: jego dowód osobisty, paszport, legitymację szkolną lub akt urodzenia
- 2
Złóż wniosek i podpisz umowę online
Część informacji wyświetlimy Ci automatycznie, uzupełnij pozostałe, a umowę podpisz swoim narzędziem autoryzacji
- 3
Aktywuj aplikację i serwis PKO Junior
Nadaj dane do logowania dla dziecka w zakładce Finanse dziecka w serwisie iPKO. Następnie aktywuj aplikację i serwis PKO Junior i zapoznaj z nimi dziecko.
Aplikację PKO Junior możesz aktywować także w aplikacji IKO. W profilu Finanse dziecka wejdź w Ustawienia → wybierz dziecko → Ustawienia aplikacji PKO Junior → Aktywuj aplikację, a następnie zeskanuj kod QR lub przepisz kod wyświetlony w aplikacji dziecka.
W oddziale
- 1
Przyjdź do dowolnego oddziału
Weź ze sobą swój dowód osobisty, PESEL swojego dziecka oraz jeden z dokumentów dziecka: jego dowód osobisty, paszport, legitymację szkolną lub akt urodzenia
- 2
Złóż wniosek i podpisz umowę
Wszystkie potrzebne dokumenty przygotuje dla Ciebie nasz doradca
- 3
Aktywuj serwis i aplikację PKO Junior
Dostęp do usług bankowości elektronicznej możesz aktywować samodzielnie lub z pomocą doradcy
Pytania i odpowiedzi
Gdzie jako rodzic mogę obsługiwać aplikację i serwis PKO Junior?
Po zalogowaniu do serwisu iPKO lub aplikacji IKO wejdź w swój profil i wybierz Finanse dziecka.
Finanse dziecka to wydzielona część serwisu rodzica, za pomocą której masz pełną kontrolę nad kontem swojego dziecka.
Czy rodzic akceptuje wszystkie operacje inicjowane przez dziecko, które mają wpływ na stan konta?
Płatności zbliżeniowe BLIK telefonem
Ty, jako rodzic, decydujesz czy dziecko może korzystać z tej funkcji. Po jej włączeniu i aktywacji przez dziecko, płaci ono telefonem bez dodatkowego potwierdzania transakcji przez Ciebie, w ramach ustawionych przez Ciebie limitów.
Przelew lub doładowanie telefonu
Dziecko inicjuje operację w swojej aplikacji lub serwisie PKO Junior, Ty, jako rodzic, każdorazowo potwierdzasz lub odrzucasz transakcję w Finansach dziecka w swoim serwisie iPKO. Dopóki nie zaakceptujesz prośby, nie zrealizujemy operacji zainicjowanej przez dziecko.
Płatności kartą do konta
Dziecko może płacić kartą i wypłacać gotówkę, w ramach ustawionych przez Ciebie limitów. My ustalamy limity maksymalne. Ich wysokość to:
- 300 zł – limit gotówkowy
- 300 zł – limit bezgotówkowy
- 300 zł - limit internetowy
Kto i jak zleca przelew z Konta Dziecka?
Dziecko wypełnia prosty formularz przelewu, w którym podaje: imię i nazwisko odbiorcy, jego numer konta, tytuł i kwotę przelewu
Prośba o przelew pojawi się w profilu Finanse dziecka w Twoim serwisie iPKO
Dopiero gdy zaakceptujesz prośbę, wtedy zrealizujemy przelew. Możesz też ją odrzucić
Jeśli dziecko ma mniej niż 10 lat, funkcja przelewów jest wyłączona. Możesz ją włączyć w profilu Finanse dziecka w swoim serwisie iPKO.
Jak odblokować dostęp do serwisu internetowego PKO Junior?
Jeśli dziecko zablokuje dostęp serwisu PKO Junior (np. po wielokrotnym wpisaniu niepoprawnych danych) lub zapomni hasła, możesz nadać mu nowe hasło w swoim serwisie iPKO:
- W profilu Finanse dziecka (w prawym górnym rogu) w sekcji Moje dzieci wybierz dziecko, któremu chcesz nadać nowe hasło do serwisu internetowego PKO Junior
- Przy wybranym dziecku w zakładce Ustawienia serwisu à Dostęp do serwisu kliknij w Ustaw nowe hasło i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie
Jak odblokować dostęp dla dziecka, które korzysta jednocześnie z SKO oraz PKO Junior?
Jeśli dziecko zablokowało dostęp do serwisów SKO i PKO Junior lub zapomniało hasła, możesz nadać mu nowe hasło w sekcji Finanse rodzica w swoim serwisie iPKO. Do obydwu serwisów dziecko loguje się tym samym zestawem danych, dlatego blokada jednego serwisu powoduje blokadę drugiego, a odblokowanie jednego z nich, odblokuje również drugie. Ścieżka nadania nowego hasła do obu serwisów jest taka sama, jak w PKO Junior.
Płatności zbliżeniowe telefonem – jak to działa?
Jeśli dziecko skończyło 6 lat oraz ma telefon z systemem Android i funkcją NFC, może płacić zbliżeniowo BLIKIEM. Nie potrzebuje do tego karty – źródłem tej płatności jest konto dziecka.
Jak włączyć?
W swoim serwisie iPKO:
- Wejdź w profil Finanse dziecka (w prawym górnym rogu) → Moje dzieci → Aplikacja PKO Junior → Płatności zbliżeniowe telefonem
- Postępuj zgodnie z informacjami na ekranie i ustal limit płatności
- Potwierdź zgodę swoim narzędziem autoryzacji
Na telefonie dziecka z aplikacją PKO Junior:
- Włączcie usługę w aplikacji: Więcej → Płatności telefonem
- Upewnijcie się, że w ustawieniach telefonu jest włączona blokada ekranu i funkcja NFC
Jak korzystać?
W sklepie wystarczy, że dziecko odblokuje ekran telefonu, zbliży telefon do terminala i gotowe – zapłacone!
Dzienny limit na płatności dziecka telefonem to 300 zł. Możesz go zmienić w swoim serwisie iPKO: Moje dzieci → Aplikacja PKO Junior → Płatności zbliżeniowe telefonem → Limit dzienny płatności telefonem → Zmień
Więcej odpowiedzi na temat aplikacji i serwisu znajdziesz tutaj
Dokumenty do pobrania
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.
Aplikacja (mobilna) IKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Serwis (internetowy) iPKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Przelew
Definicja prawna
to określenie na polecenie przelewu. Jest to usługa płatnicza polegająca na uznaniu rachunku płatniczego odbiorcy, w przypadku gdy transakcja płatnicza z rachunku płatniczego płatnika jest dokonywana przez dostawcę usług płatniczych prowadzącego rachunek płatniczy płatnika na podstawie dyspozycji udzielonej przez płatnika, z wyłączeniem polecenia przelewu wewnętrznego, polecenia przelewu SEPA i polecenia przelewu w walucie obcej.
Co to dla Ciebie znaczy?
Transakcja płatnicza w formie bezgotówkowej, która polega na przekazaniu pieniędzy pomiędzy kontami prowadzonymi w różnych instytucjach płatniczych.
Organizatorem promocji „Promocyjne oprocentowanie na kontach dla dzieci” jest PKO Bank Polski. Promocja trwa od 27.06.2025 r. do 31.10.2025 r.