Z aplikacją IKO
Płacisz tak, jak chcesz
Możesz zapłacić np. kodem BLIK albo zbliżeniowo telefonem. Ty wybierasz, jak Ci wygodnie
Przesyłasz pieniądze nawet w kilka sekund
Jeśli wybierasz przelew na telefon lub natychmiastowy
Zyskujesz więcej bezpieczeństwa
Potwierdzasz logowanie do serwisu iPKO oraz wszystkie zlecane w nim i na infolinii operacje, jeśli masz ustawioną mobilną autoryzację. Sprawdzasz tożsamość pracownika banku. Do aplikacji logujesz się kodem PIN, odciskiem palca lub skanem twarzy
Jesteś na bieżąco
Otrzymujesz bezpłatne powiadomienia na ekranie telefonu o zdarzeniach na Twoim koncie. Korzystasz z Asystenta głosowego, który nie tylko zrobi przelew, ale może też przeanalizować Twoje wydatki
Masz wszystko w jednym miejscu
Kupujesz bilety komunikacyjne, opłacasz parkingi i autostrady. Masz też najlepsze pomysły na prezenty, rozrywkę i wiele więcej – bez dodatkowych aplikacji
Kontrolujesz sytuację
Możesz śledzić na bieżąco stan konta, wygodnie zmieniać limity, np. płatności kartą, czy czasowo zablokować kartę
Dlaczego warto?
Uznanie w Polsce na świecie
Nasza aplikacja mobilna i bankowość online zdobyły prawie 10/10 punktów w międzynarodowym rankingu Finnscore 2024. Zostaliśmy także laureatem w Konkursie Liderów Świata Finansów 2025 w kategorii najbardziej innowacyjny bank.
Rozwiązania skrojone pod Ciebie
Aplikacja IKO została nagrodzona w kategorii bankowość mobilna podczas Mobile Trends Awards 2024 za rozwój usług, których poszukują klienci
Najwyższa jakość obsługi
W rankingu Złoty Bankier 2025 otrzymaliśmy nagrodę za najwyższą jakość obsługi w bankowości internetowej i w aplikacji. To potwierdzenie, że swoje sprawy załatwisz w prosty sposób
Setki możliwości
Możesz korzystać z ponad 100 funkcji, które ciągle rozwijamy m.in. na podstawie opinii klientów. Odkryj wszystkie funkcje i bądź na bieżąco z nowościami
Co nowego?
Wymagania techniczne
Warunki techniczne
- Możesz pobrać aplikację IKO w najnowszej wersji, która jest dostępna w sklepie z aplikacjami dla Twojego urządzenia, na telefon z systemem operacyjnym w wersji minimum: iOS 16.0, Android 8.0
- Aplikacja IKO nie działa na telefonach, na których nie można zainstalować zewnętrznych aplikacji
- Aplikacja IKO wymaga połączenia z internetem. Dostęp do wszystkich funkcji zapewnia połączenie o prędkości minimum 3G lub wyższej (możesz je sprawdzić na pasku powiadomień w telefonie, gdy korzystasz z mobilnej transmisji danych)
- Możesz mieć jednocześnie do 3 aktywnych aplikacji IKO na 3 różnych telefonach z innymi kartami SIM
- Aplikacja IKO wymaga, aby Twoje urządzenie było powiązane z numerem telefonu, którego operator działa w Polsce
Warunki techniczne obowiązują od 18.08.2025 r.
Dostęp do niezbędnych danych
Aplikacja mobilna IKO do swojego działania aktywnie wykorzystuje możliwości dawane przez obecne urządzenia mobilne. Aby zapewnić poprawne działanie aplikacji IKO, przy instalacji aplikacji mobilnej IKO lub przy pierwszym użyciu funkcji aplikacji korzystającej z danego modułu w telefonie, użytkownik będzie proszony o zgodę na:
- korzystanie z aparatu
- korzystanie z funkcji dzwonienia
- korzystanie z możliwości znalezienia konta na urządzeniu oraz zapobieganie przechodzeniu urządzenia w tryb uśpienia – na potrzeby działania powiadomień dotyczących transakcji przychodzących
- odczytywanie stanu i informacji o telefonie – na potrzeby generowania unikalnych identyfikatorów aplikacji służącym szyfrowaniu danych i komunikacji z serwerem
- odbieranie danych z internetu i pełny dostęp do sieci – na potrzeby prawidłowego wykonywania transakcji mobilnych
- wyświetlanie połączeń sieciowych – na potrzeby sprawdzania dostępu do internetu przez aplikację
- korzystanie z informacji dotyczących połączenia Wi-Fi – na potrzeby generowania unikalnych identyfikatorów aplikacji służącym szyfrowaniu danych i komunikacji z serwerem
- modyfikowanie ustawień systemu – na potrzeby szyfrowania danych
- wysyłanie wiadomości SMS – na potrzeby wysłania wiadomości w procesie rejestracji aplikacji
- korzystanie z listy kontaktów – na potrzeby wysyłania przelewów na numer telefonu
- odczytywanie lokalizacji – na potrzeby poprawnego działania mapy bankomatów i oddziałów oraz lokalizacji w tle dla unikania zbędnych opłat za parkowanie
- korzystanie z multimediów – na potrzeby prawidłowej obsługi mapy
Dostęp do niezbędnych danych – obowiązuje od 17.01.2018 r.
Dokumenty do pobrania
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.
Aplikacja (mobilna) IKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Przelew (natychmiastowy)
Definicja prawna
to określenie na polecenie przelewu. Jest to usługa płatnicza polegająca na uznaniu rachunku płatniczego odbiorcy, w przypadku gdy transakcja płatnicza z rachunku płatniczego płatnika jest dokonywana przez dostawcę usług płatniczych prowadzącego rachunek płatniczy płatnika na podstawie dyspozycji udzielonej przez płatnika, z wyłączeniem polecenia przelewu wewnętrznego, polecenia przelewu SEPA i polecenia przelewu w walucie obcej.
Co to dla Ciebie znaczy?
Transakcja płatnicza w formie bezgotówkowej, która polega na przekazaniu pieniędzy pomiędzy kontami prowadzonymi w różnych instytucjach płatniczych.
Przelew (standardowy)
Definicja prawna
to określenie na polecenie przelewu. Jest to usługa płatnicza polegająca na uznaniu rachunku płatniczego odbiorcy, w przypadku gdy transakcja płatnicza z rachunku płatniczego płatnika jest dokonywana przez dostawcę usług płatniczych prowadzącego rachunek płatniczy płatnika na podstawie dyspozycji udzielonej przez płatnika, z wyłączeniem polecenia przelewu wewnętrznego, polecenia przelewu SEPA i polecenia przelewu w walucie obcej.
Co to dla Ciebie znaczy?
Transakcja płatnicza w formie bezgotówkowej, która polega na przekazaniu pieniędzy pomiędzy kontami prowadzonymi w różnych instytucjach płatniczych.
Przelew walutowy
Definicja prawna
to określenie na polecenie przelewu w walucie obcej. Jest to usługa inicjowana przez płatnika polegająca na umożliwieniu przekazania środków z krajowego rachunku płatniczego płatnika u dostawcy na krajowy rachunek płatniczy odbiorcy u dostawcy w walucie innej niż złoty oraz euro.
Co to dla Ciebie znaczy?
Transakcja płatnicza w formie bezgotówkowej, która polega na przekazaniu waluty innej niż złoty oraz euro pomiędzy rachunkami płatniczymi prowadzonymi przez polskie instytucje płatnicze.
Serwis (internetowy) iPKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Zajęliśmy 1. miejsce w międzynarodowym rankingu Finnoscore 2024. W rankingu przeanalizowano ponad 240 banków z 24 krajów w Europie i Ameryce Północnej. Więcej na naszej stronie. Aplikacja mobilna IKO wygrała w kategorii Bankowość mobilna oraz zajęła miejsce na podium w głosowaniu internautów w konkursie Mobile Trends Awards 2024 - dowiedz się więcej
Usługa Opłaty za autostrady w aplikacji IKO świadczona jest za pośrednictwem PKO Finat sp. z o.o. Usługę sprzedaży kart podarunkowych z kodami doładowującymi świadczy PKO BP Finat sp. z o.o. Usługa Bilety komunikacyjne oraz Opłaty parkingowe realizowana jest przez Mobile Traffic Data Sp. z o.o., właściciela rozwiązania moBILET.
2,9 miliona – tyle transakcji było realizowanych w aplikacji mobilnej IKO w ciągu doby. To aż 34 transakcje na sekundę. 2,9 miliona to uśredniona liczba transakcji w marcu 2025 r. - dowiedz się więcej









